Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri painostaa käyttämään lääkettä, jota en halua ottaa

Vierailija
12.10.2023 |

Kannattaisiko vaan valehdella, että on kokeillut lääkettä, että pääsee kuulusteluista ja tuputuksesta eroon? 

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäri haluaisin olla terve :(((("

*OK, ota näitä*

"EIII EI NOITA LÄÄKKEITÄ NE EI EDES HUUMAA :'''((((("

No sitten kärsit vaivastasi ja lopetat sen kitinän jos ei apu kelpaa.

Vierailija
102/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lääkkeet mitä lääkärit tuputtaa on myrkkyä. Älä alistu, älä ota. Terveellinen ruokavalio ja Jumala on oikeita lääkkeitä.

😄😄

5×Isä meidän rukous ja salaattia... 🧐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tajua, että miksi ihmeessä menit edes sinne lääkäriin, mikäli ei hoito/tarjottu apu kelpaa? Ei mikään lääkäri kirjoita loputtomasti niitä sairaslo+malappuja. 

Miksi sitten mt-eläkeläisiä on niin hitosti?

Vierailija
104/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi te menette lääkäriin valittamaan vaivojanne ja sitten jätätte lääkkeet käyttämättä, joilla on tarkoitus parantaa tai edes helpottaa vaivojanne. No, kaikille ei jaeta kauhalla, joillekin ei edes lusikalla.

Varmaan siksi, että lääkkeitä on monia eivätkä kaikki tyydy siihen, että jos _yksi_ tai _kaksi_ lääkettä ei sovi, niin mikään muukaan ei sovi. Lääkärille pitää vain jankata ja jankata, että suostuisi tekemään työnsä. Eikä herjaisi plasebolla ja ilmeilisi kuin pelle teatterin koe-esiintymisessä.

Vierailija
105/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuosia sitten reumalääkkeitä, joita käytin muutaman päivän. Sain niistä inhottavia haittavaikutuksia ja lopetin käytön. Reumalääkäri määräsi toista lääkettä, jota en edes hakenut.

Seuraavalla kerralla reumalääkäri tuhahti ja kovisteli, että täällä hoidetaan lääkkeillä. Kuuluisit toisen alueen lääkärille. Olin jo päättänyt hoitaa terveyttä muuten kuin näillä lääkkeillä. 

Seuraavana keväänä tarvitsin r-lääkäriltä särkylääkettä. Näiden jälkeen olen pärjännyt ilman r-lääkkeitä. Eikä reumapotilaan kontrolleja ole ollut. Olen jättänyt gluteenin ja maidon pois ruokavaliosta. Sekä kiinnitänyt huomiota, että syön valtaosin ravitsevaa ruokaa kuten tuoreita kasviksia.

Vierailija
106/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hohhoijjaaa, et kai ole sellainen itseoppinut googlelääkäri, joka kyllä tietää paremmin kuin koulunsa vuosikausia käynyt oikea lääkäri?

En vaan samoja sivuja lukenut potilas. Käypä hoito on ihan julkista tietoa, jonka löytää muutamassa sekunnissa. Ei tarvitse olla edes normaaliälyinen kyetäkseen tekemään yksinkertaisia diagnooseja.

Vierailija
107/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No älä mene sinne lääkäriin, jos ei hoito kerran kelpaa. Kukaan ei pakota.

Voi ne lääkkeet jättää syömättä, mutta ottaa sitten itse vastuun siitä. Turhahan se on valittaa ettei hoideta , jollei suostu kokeilemaan niitä lääkkeitä, mitä lääkäri ehdottaa. 

Vierailija
108/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lääkäri määrää lääkkeen sairauteen ja sitten et ota sitä? Miksi?

tuollainen käytös pahenee iän myötä.

Vierailija
109/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi ne lääkkeet jättää syömättä, mutta ottaa sitten itse vastuun siitä. Turhahan se on valittaa ettei hoideta , jollei suostu kokeilemaan niitä lääkkeitä, mitä lääkäri ehdottaa. 

Vastuu on itsellä myös lääkkeitä syödessä. Jos loukkaat itsesi lääkkeen vaikutuksen alaisena, ei lääkäri sinulle mitään kuluja korvaa. Itse sinä sen vastuun kannat loukkaantumisestasi.

Tai jos tapat jonkun autoa ajaessasi, vastuu on sinun eikä lääkärin, koska sinä sen lääkkeen otit.

Vierailija
110/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis lääkäri määrää lääkkeen sairauteen ja sitten et ota sitä? Miksi?

tuollainen käytös pahenee iän myötä.

Totta. Lääkärin ego ja röyhkeys vain kasvaa, mitä useammin hän toistaa käskytyskaavaansa. 

Vierailija
111/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten lääkäri on konkreettisesti vastuussa lääkehoidosta? Muutamia esimerkkejä kiitos. Esim. kyvyttömyys työelämään lääkkeen vuoksi, missä on lääkärin vastuu konkreettisesti? Tai lapsen hoito vaikeutuu lääkkeen aiheuttaman tokkuran vuoksi, miten lääkäri ottaa vastuun tilanteesta?

Selitykseksi ei käy esim. lääkkeen vaihto, koska se ei kääkärin vastuuseen kuulu.

Vierailija
112/124 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hohhoijjaaa, et kai ole sellainen itseoppinut googlelääkäri, joka kyllä tietää paremmin kuin koulunsa vuosikausia käynyt oikea lääkäri?

Aika usein olen tiennyt paremmin. Viimeksi jätin antibioottikuurin syömättä, kun olin sitä mieltä, että kyse ei ole bakteeritulehduksesta vaikka lääkäri niin väitti. Ja ei ollutkaan, tämän varmistin vielä toiselta lääkäriltä.

Ap

Vierailija
113/124 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tiputettiin lääkettä, mikä ei ole sopinut mulle aiemminkaan. Sain aika pahoja sivuoireita, mutta itse ongelmaan ei ollut vaikutusta. Sanoin siitä kyllä, mutta ei se lääkäri tuntunut ottavan tosissaan huoltani, vähätteli vaan.  Tähän sairauteen on muitakin hoitokeinoja, mutta tarvitsin lääkärin lähetteen. Otin sen reseptin, jotta sain myös lähetteen.

Vierailija
114/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pakkohoidossa niin voi ihan itse päättää syökö lääkkeitä vai ei. Laki muuten edellyttää että hoidosta päätetään yhteistyössä potilaan kanssa.

Vierailija
115/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi niin hyvät jyvät että ei tule erimielisyyksiä.

Vierailija
116/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit ruinaamaan kivoja rauhottavia mutta saitkin mielialalääkkeet mistä ei päihdy. Voivoi. 

Vierailija
117/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se olla, että lääkäri tuputtaa tiettyä lääkettä siksi, että kela vaatii, että hoito aloitetaa sillä nimenomaisella ääkkeellä.

Vierailija
118/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata väittää vastaan tai Kantaan kirjoitetaan että olet hankala potilas. Kostautuu myöhemmin jos joudut vaikkapa sairaalaan.

Ja Kannasta nähdään, ootko hakenu lääkkeet säännöllisesti 😕

Vierailija
119/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke on Zypadhera injektio.

AP

Z

No ei tuota määrätä kun silloin kun vi..a sen verran pahasti. Vaikuttaa jottet ihan käsitä omaa tilaasi ja siksi pistät kampoihin, mutta oma on mielialasi ja terveytesi. Lykkyä vaan sairaslomille.

Z

Vierailija
120/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva sivuiltako etsit ratkaisua ongelmaasi? Sinä voit tehdä omalla kehollasi mitä lystäät, eli ottaa lääkkeet tai jättää ottamatta. Tunnut olevat tietävämpi kun hoitava lääkärisi, joten tee sen tiedon perusteella niinkuin itse tahdot. Koko aihe on turha näillä sivuilla. Valehtele lekurilles tai ole valehtelematta, ei täällä sulle vahvistuksia ole lainkaan suotavaa antaa suuntaan eikä toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi