Lääkäri painostaa käyttämään lääkettä, jota en halua ottaa
Kannattaisiko vaan valehdella, että on kokeillut lääkettä, että pääsee kuulusteluista ja tuputuksesta eroon?
Kommentit (124)
Päätös lääkkeen käytöstä on sinulla. Lääkäri ei voi painostaa.
Olen ostanut lääkkeet, mutta jättänyt vain käyttämättä.
Oon kuullut, että ottavat kokeita ja selvittävät, ottaako lääkettä. Tämä mielialalääkkeissä. Varmaksi en tätä tietoa väitä.
Ei ole pakko ottaa, sano ei kiitos. Jos se on joku elämän pelastava valmiste tms, sitten en tiedä. Sulla on oikeus määrätä itsestäsi.
Ainakin jos kyse on mielialalääkkeestä tai neuroleptistä unettomuuteen niin kannattaa valehdella. Muuten olet "hoitovastainen" tai muuten toivoton tapaus papereissa, eikä se tuputus ja kuulustelu lopu muuten.
Vierailija wrote:
Ei ole pakko ottaa, sano ei kiitos. Jos se on joku elämän pelastava valmiste tms, sitten en tiedä. Sulla on oikeus määrätä itsestäsi.
Olen sanonut monta kertaa, että en halua tuota lääkettä käyttää, mutta ei mene perille.
Ap
Mielialalääkkeet jätin käyttämättä, mutta kiltisti ostin reseptin mukaan ettei tule mitään ongelmia asian takia.
Vierailija wrote:
Tätä mäkin harkitsen, mutta tuntuu rahan ja lääkkeen haaskaamiselta.
Ap
Ei kannata väittää vastaan tai Kantaan kirjoitetaan että olet hankala potilas. Kostautuu myöhemmin jos joudut vaikkapa sairaalaan.
Vierailija wrote:
Ei kannata väittää vastaan tai Kantaan kirjoitetaan että olet hankala potilas. Kostautuu myöhemmin jos joudut vaikkapa sairaalaan.
Hankalat potilaat jätetään hoitamatta?
Sellaisia ne psykiatrit on. Tuputtavat toimimattomia ja hirveitä sivuvaikutuksia tuovia lääkkeitä sivuuttaen täysin potilaan kokemuksen (eri asia sitten jos on joku vaikea psykoosisairaus ja ilman lääkkeitä on jatkuvasti psykoosi päällä.)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen sanonut monta kertaa, että en halua tuota lääkettä käyttää, mutta ei mene perille.
Ap
Kokeile seuraavan kerran että tehostat, otat ruotelista kiinni ja tirvase lärviin. Yleensä tokenee.
Vierailija wrote:
Ainakin jos kyse on mielialalääkkeestä tai neuroleptistä unettomuuteen niin kannattaa valehdella. Muuten olet "hoitovastainen" tai muuten toivoton tapaus papereissa, eikä se tuputus ja kuulustelu lopu muuten.
Ja lytätä samalla sellaisten maine, joille lääkkeistä on aitoa haittaa.
Way to go, sadismi ❤️
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tätä mäkin harkitsen, mutta tuntuu rahan ja lääkkeen haaskaamiselta.
Ap
Sitähän se on. Reaaliteeteissa ainakin olet.
No älä mene sinne lääkäriin, jos ei hoito kerran kelpaa. Kukaan ei pakota.
Minäkin kävin hakemassa määrätyt mielialalääkkeet ja sitten myin ne eteenpäin. En todellakaan halua syödä moista kaikki tunteet turruttavaa paskaa. Lääkärille tietenkin sanoin syöväni niitä.
Vierailija wrote:
Lääkkeet mitä lääkärit tuputtaa on myrkkyä. Älä alistu, älä ota. Terveellinen ruokavalio ja Jumala on oikeita lääkkeitä.
😄😄
Suomessa on tosiaan sellainen tyyli, että potilasta pidetään jonain päätöstentekotajuamattomana (olipas hankala sana)
Valehtelu on typerää, mutta melkeimpä pakko, jotta saat hoitoa myös jatkossa. Riippumatta sairaudesta tai lääkkeistä.
Ja mikähän se lääke on?