Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko yleistäkin, että parisuhteen tärkein asia on seksi?

Vierailija
12.10.2023 |

Nyt en tarkoita kiimaisia teinejä, vaan ihan aikusia - lähinnä heitä, joiden lisääntymisikä on jo ohi. Tämä fyysinen, hedonistinen nautinto ilman mitään päämäärää enää vanhemmalla iällä on todellakin prioriteetti?

Kommentit (269)

Vierailija
241/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, onko yleistäkin, mutta omalla kohdallani se on jokseenkin ainoa syy olla parisuhteessa. En tule ikinä enää muuttamaan kenenkään kanssa saman katon alle, huolehdin asioistani, kumppani huolehtikoon omistaan. Ainoa asia mihin tarvitsen parisuhdetta on seksi ja itsetyydytys ei minulle riitä. 

Miksi et vain käy huorissa? Inhottavaa kuvitella olevansa parisuhteessa ja toiselle onkin vain väline 

Olen eri, mutta ei kai kukaan ole sinua tuollaiseen suhteeseen pakottamassa? Jos joku muu kokee sen omakseen, niin kokekoon.

Vierailija
242/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen olennainen osa on seksi. Naiset halveksuvat seksiä ja pihtaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, onko yleistäkin, mutta omalla kohdallani se on jokseenkin ainoa syy olla parisuhteessa. En tule ikinä enää muuttamaan kenenkään kanssa saman katon alle, huolehdin asioistani, kumppani huolehtikoon omistaan. Ainoa asia mihin tarvitsen parisuhdetta on seksi ja itsetyydytys ei minulle riitä. 

Miksi et vain käy huorissa? Inhottavaa kuvitella olevansa parisuhteessa ja toiselle onkin vain väline 

Olen nainen ja kyllä, harkitsin jossain vaiheessa maksullista miestä, mutta se on kallista ja tarjontaa on vähän eli se ei ole realistinen vaihtoehto. Haluan seksiä kuitenkin useamman kerran viikossa. Kumppanini tietää varsin hyvin, että olen varsin seksuaalinen. Hän on vapaa hakemaan muissa asioissa tarvitsevamman kumppanin halutessaan.

Vierailija
244/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä se tuntuu olevan tärkeää. Onhan niitä tarinoita, että avioliitto päättyy esim. naisen vakavaan sairastuniseen. Nainen kyllä hoivaa hautaan saakka. Ehkä ei pitäisi.

Kyllä minä veikkaan, että parisuhteessa naisilla tämä on tärkeämpää.

Jostain muistan lukeneeni, että naisille on tärkeämpää fyysinen läheisyys ja kosketus parisuhteessa. Siksi miesten pitäisi kiinnittää siihen enemmän huomiota. Jokainen on toki yksilö ja keskustelemalla nämäkin asiat parhaiten selviää.

Eiköhän miehille ole tärkeintä se muutama eka viikko, sen jälkeen veltostuu. Tämä on vain faktaa.

Vierailija
245/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

No mikä sitten? 

Sitoutuminen, kiintymys, rakkaus? 

Silkkaa retroa.

Vierailija
246/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä, koska kansan arvot ovat jo niin köyhtyneet ettei jäljellä ole kuin oma napa. Eikä tilanne tästä parane, vaan kansa jatkaa maallistumista ja arvot pinnallistumista. 

Vierailija
247/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se perinteisesti on ollut se asia, joka erottaa parisuhteen muista läheisistä ystävyyssuhteista.

Ei jaksa taitamattomia nylkyttäjiä🤭

Vierailija
248/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä se tuntuu olevan tärkeää. Onhan niitä tarinoita, että avioliitto päättyy esim. naisen vakavaan sairastuniseen. Nainen kyllä hoivaa hautaan saakka. Ehkä ei pitäisi.

Kyllä minä veikkaan, että parisuhteessa naisilla tämä on tärkeämpää.

Jostain muistan lukeneeni, että naisille on tärkeämpää fyysinen läheisyys ja kosketus parisuhteessa. Siksi miesten pitäisi kiinnittää siihen enemmän huomiota. Jokainen on toki yksilö ja keskustelemalla nämäkin asiat parhaiten selviää.

Eiköhän miehille ole tärkeintä se muutama eka viikko, sen jälkeen veltostuu. Tämä on vain faktaa.

Näin on.

Vierailija
249/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille samat valtuudet!

Vierailija
250/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi tärkein asia, niin Panisin tuolla vaan menemään viehättävien miesten kanssa. 

Enkä todellakaan ottaisi koko suhdetta. 

Usein se on riesa. 

N49

Vierailija
251/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitoutuminen, kiintymys ja rakkaus parisuhteessa johtaa mielestäni seksiin. Jos on muita, niin miksi ei halua toista. Väittäisin ettei nuo muut ole hyvällä tolalla jos ei toista halua. Sairaudet on sitten eri asia tietenkin, niille hän ja lääkkeiden vaikutukselle kun ei itse voi mitään.

Vierailija
252/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitoutuminen, kiintymys ja rakkaus parisuhteessa johtaa mielestäni seksiin. Jos on muita, niin miksi ei halua toista. Väittäisin ettei nuo muut ole hyvällä tolalla jos ei toista halua. Sairaudet on sitten eri asia tietenkin, niille hän ja lääkkeiden vaikutukselle kun ei itse voi mitään.

Esimerkiksi raskaus ja vauvavuosi, imetyshormonit myös voivat viedä halut ainakin naiselta. Toki vauvavuosi voi olla myös haasteellinen parisuhteelle, jos on pelkkää selviytymistä. Sitä kautta vaikuttaa lemmiskelyhaluihin.

Vierailija
253/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset arvot, taloudelliset intressit, toisen tavoitteiden tukeminen puolin ja toisin.. 

Seksi on sivuseikka, koska se on asia mitä nyt oikeastaan saa mistä haluaa. Hauskaa, mutta harmitonta tärkeämpien asioiden rinnalla.

Mä taas haluan seksiä nimenomaan romanttisesti latautuneessa suhteessa ihmisen kanssa, johon on syvä tunneyhteys. Tämän suhteen taas erottaa ystävyyssuhteista tuo seksi ja tärkeimpänä se tunne, jota kutsun rakkaudeksi. Rakkaus saa minut haluamaan parisuhdeseksiä. Ilman rakkaudesta syttyvää halua on suhde joko ystävyyssuhde tai friends with benefits enkä voi sanoa tyydyttyväni viimeisen kaltaisesta suhteesta tai seksistä kovin paljon. Saati nyt jostain merkityksettömistä "mistä vaan ja keltä vaan"-seksijutuista.

Mulle se seksi nimenomaan kertoo sen että suhde on tunnetasolla paljon muutakin kuin ja syvempi kuin "pelkkä" ystävyys. Jos haluan lisää ystäviä, hankin ystäviä. En ryhdy heidän kanssaan suhteeseen ja harrasta seksiä. Se on parisuhteessa sen spesiaalin rakkauden, yhteyden ja luottamuksen luonnollinen osoitus. Joku seksi jota saa mistä haluaa tuntuisi oikeastaan enimmäkseen tyhjyyttä kumisevalta tai jopa inhottavalta. Täysin turhalta ja pintapuoliselta. Ehkä kivantuntuiselta ensin, mutta pohjimmiltaan lähinnä merkitysettömältä urheilusuoritukselta.

Eli totta maar olisin parisuhteessa periaatteessa vain seksin vuoksi, koska se seksi on niin oleellinen osa sitä erityistä rakkauden tunnetta, joka minulla on se ainoa syy ryhtyä parisuheeseen. "Pelkkää" ystävyyttä kun saa niiltä ystäviltäkin. Rakkausseksiä taas ei saa kuin rakkaussuhteessa. Muu seksi taas on turhaa.

Vierailija
254/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa ja tarvitsee seksíä koko elämänsä ajan, nainen vain elämänmuutoksensa (vaihdevuosiensa) alkuun asti, noin 45v ikäiseksi, jos niinkään kauan.

Suhde jossa ei ole seksíä on enintään ystävyyssuhde. Seksí on parisuhteen yhdessä pitävä voima, sillä tavalla se on ensisijaisen tärkein.

Mies yleensä järjestään niin että pariskunta eroaa kun kotíseksi on päättynyt. Ja järjestää sen yleensä niin, että vaimo saa tehdä erohakemuksen.

Vierailija
255/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei TARVITSE seksiä, se ei ole mikään perustarve

Vierailija
256/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se perinteisesti on ollut se asia, joka erottaa parisuhteen muista läheisistä ystävyyssuhteista.

Ei jaksa taitamattomia nylkyttäjiä🤭

Opettele sitten nylkyttämään taitavasti. 

Vierailija
257/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole ykkössijalla, mutta se on yksi kriittisistä tarpeista jotka pitää parisuhteessa tulla täytetyksi, jotta koen koko parisuhteen ylipäänsä mielekkääksi. Jos on tarjolla vain syvällisiä keskusteluja ja yhdessä puuhastelua ilman seksiä, niin voidaan ihan hyvin jatkaa pelkkinä ystävinä. Minulle seksi on tärkeä osa rakkautta enkä koe tulevani aidosti rakastetuksi suhteessa jossa ei ole seksiä.

Minun on vaikea ymmärtää romanttista rakkautta ilman seksuaalista halua. Itse en ole koskaan tuntenut sellaista. Vielä vaikeampi konsepti minulle on käsittää sellainen rakkaus, johon kuuluu mustasukkaisuus ja omistamishalu ilman seksuaalista halua. "Mä en halua koskea sua mutta ei saa kukaan muukaan." Se asenne on jotain, joka ei vastaa minun käsitystäni rakkaudesta.

Mulla on just tää sama. Tietenkin rakastan sitä ihmistä jota rakastan, vaikka seksiä ei vaikkapa sairauden takia voisi olla. Ei se seksuaalinen kytkös romanttiseen rakkauteen sieltä silti katoaisi ja haluaisin kumppaniani silti. Sellaisen sairauden iskiessä minun täytyisi vain jättää pois se rakkauteni ilmaiseminen yhdynnällä ym.

Siitä tiedän ihan ensimmäisenä etten rakasta rakasta kuten erityistä sydämen valittua aikuisessa suhteessa rakastetaan, jos en halua häntä myös seksuaalisesti kuin heikkopäinen.

Vierailija
258/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.

Vierailija
259/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei TARVITSE seksiä, se ei ole mikään perustarve

Mies jolla on hyvä seksíelämä elää vuosia pitempään kuin mies joka on selibaatissa tai yrittää olla. Edes Pyhän Selibaattilupauksen antaneilta ortodoksípapeilta ei selibaatti onnistu vaan sodomíoivat kuorípoíkía niin että hippulat vinkuu.

Vierailija
260/269 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset arvot, taloudelliset intressit, toisen tavoitteiden tukeminen puolin ja toisin.. 

Seksi on sivuseikka, koska se on asia mitä nyt oikeastaan saa mistä haluaa. Hauskaa, mutta harmitonta tärkeämpien asioiden rinnalla.

Mä taas haluan seksiä nimenomaan romanttisesti latautuneessa suhteessa ihmisen kanssa, johon on syvä tunneyhteys. Tämän suhteen taas erottaa ystävyyssuhteista tuo seksi ja tärkeimpänä se tunne, jota kutsun rakkaudeksi. Rakkaus saa minut haluamaan parisuhdeseksiä. Ilman rakkaudesta syttyvää halua on suhde joko ystävyyssuhde tai friends with benefits enkä voi sanoa tyydyttyväni viimeisen kaltaisesta suhteesta tai seksistä kovin paljon. Saati nyt jostain merkityksettömistä "mistä vaan ja keltä vaan"-seksijutuista.

Mulle se seksi nimenomaan kertoo sen että suhde on tunnetasolla paljon muutakin kuin ja syvempi kuin "pelkkä" ystävyys. Jos hal

Erinomaisesti kiteytetty! Juuri näin ajattelen, ja olen 50+ ikäinen nainen. Seksuaalisuuttani on ihmetelty, että kuulemna tässä iässä (naisen) ei kuulemma pidä haluta enää. Jos todella pidän miehestä, haluan rakastella hänen kanssaan. Rakasteleminen syventää kiintymystä, ja haluan sitä enemmän. Positiivinen kehä, joka toki jossain vaiheessa tasoittuu arkeen sopivaksi, mutta alkuvaiheessa aika hurjaa. Harmi kun en löydä kestävää parisuhdetta, ja moni mies on nykyisin haluton.