Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te parisuhteeseen päätyneet olette tehneet ensitreffeillä?

Vierailija
12.10.2023 |

Otsikossa kysymys. Eli kävittekö syömässä, leffassa, kävelyllä, ajelulla jne.? Monellako treffeillä kävitte, ennen kuin päätitte olla pari? 

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me oikeastaan koskaan käyty treffeillä. Olimme tunteneet jo kauan. Ensimmäisen kerran taidettiin olla vähän pidempään kaksin kun köytiin yhdessä syömässä. Sitä ennen olimme kuitenkin jutelleet monta kertaa ns.syvällisempiä, esim.hänen silloisesta rakkauselämästään. Mun on aiemminkin elämässä ollut helpompi ihastua tuttuun ihmiseen silleen omalla painollaan. Treffit on mulle vähän epäluonteva ja paineinen konsepti.

Vierailija
62/129 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ollaanko koskaan edes käyty treffeillä. Hengattiin aluksi ihan vain kavereina kun meillä oli yhteisiä kavereita. Sitten jotenkin päädyttiin puolisoni sohvalle katsomaan leffaa ja siitä sohvalta sänkyyn ja se oli siinä. Nyt meillä on lapsi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei todellakaan tehnyt vaikutusta minuun ensitreffeillä ja ajattelin että voi ei mikä aasi... noh, olen ollut tuon aasin kanssa yhdessä 16 vuotta 🤭

Vierailija
64/129 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mainitsin luennolla, että tuttu bändi tulossa keikkailemaan paikalliseen baariin. Ei sovittu sen ihmeempiä ja oli miehelle vieraampi yhtye, mutta törmättiin myöhemmin tuolla kyseisellä keikalla ja juteltiin siinä jonkin aikaa. 

Tavattiin eri yhteyksissä useampia kertoja, ei me oikeastaan koskaan erikseen päätetty, että nyt ollaan pari vaan tilanne vaan tavallaan ajautui siihen hiljalleen. 

Nyt 15 vuotta yhteiseloa takana.

Ihana. Tästä tuli jotenkin tosi hyvä fiilis. Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
65/129 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui vuonna 2010 tammikuun puolivälissä: Käytiin syömässä, sen jälkeen mies tuli minun luo yöksi. Ei harrastettu seksiä. Mies ilmoitti heti alkuun, että jos jää yöksi, niin seksiä ei. Itse olin samaa mieltä. 

Toisilla treffeillä käytiin elokuvissa katsomassa  Julia Robertsin Valentine's Day. Molemmat omiin koteihin yöksi. 

Kolmansilla treffeillä menin miehen luo yöksi 120km päähän. Ensimmäisen kerran seksiä...

Tavattiin siitä eteenpäin jomman kumman luona viikoittain.

Pääsiäisen aikoihin totesimme molemmat, että haluamme vakavasti olla yhdessä. Mies esitteli minut vanhemmilleen.

Siitä 1,5v. menimme kihloihin ja kihloista 10kk naimisiin. Vuonna 2014 syntyi ensimmäinen lapsemme.

Vierailija
66/129 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla treffeillä mentiin saareen sup-lautailemaan. Nousikin myrsky niin jouduttiin jäämään saareen koko viikonlopuksi. 

Päätettiin olla pari noin puoli vuotta treffeistä. Nyt reilut 2 vuotta yhdessä josta on asuttu vuosi kimpassa. 

Vierailija
67/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli mun luo ekoille treffeille. Seuraavana päivänä tuli vaatekassin kanssa jäädäkseen. Ja jäi. Eli yhdet treffit vaan ehti olla.

Vierailija
68/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöneet pizzaa, jonka minä synttärisankarina halusin tarjota 😌

Vierailija
69/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meilläkään ei varsinaisia treffejä ole koskaan ollut. Muista yhteyksistä tutun ihmisen kanssa sattumalta törmäsimme yhteisen harrastuksen parissa. Sattumia tapahtui enemmän ja useammin, kunnes ne muuttuivat suunnitelmallisemmaksi. Jossain välissä numerot vaihtoivat omistajaa ja teimme muutakin yhdessä, eli kävimme ajelemassa :D Vieläkin odottelen niitä ensitreffejä, yhteiseloa noin 5 vuotta.

Mitä te oikein luulette että treffit ovat?? Te vaihdoitte numeroita ja jossain vaiheessa sovitte tapaavanne ihan tarkoituksella paikassa x vain kahdestaan? Onneksi olkoon, olette olleet treffeillä!

Vierailija
70/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaksi pitkää parisuhdetta takana, enkä ole ikinä käynyt treffeillä.

Et ole ikinä sopinut kummankaan parisuhdekumppanin kanssa että hei nähdäänkö silloin tai tällöin, siellä tai tuolla, ja mennään tekemään sitä tai tätä? Koska ne ovat treffit. Ja treffit voi syntyä sattumaltakin, jos vaikka törmää vahingossa jossain ja tilanne muuttuu treffeiksi. Myös asuinkumppanin kanssa voi käydä treffeillä. Et siis ole koskaan tehnyt seurustelukumppanisi kanssa mitään romanttissävytteistä kahdestaan?

Vierailija
71/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä tapaamani miehen kanssa tavattiin kirkon parkkiksella, siitä hänen luo syömään hänen kokkaamaa ruokaa ja juteltiin useampi tunti. Seuraavalla viikolla käytiin kerran syömässä ulkona ja sitten sovittiin jo yhteisestä viikonlopusta. Kumpikin oli varma toisesta jo ihan ensisilmäyksestä. Nyt etsitään yhteistä kotia. Ikää meillä jo lähemmäs 50v.

Vierailija
72/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin yökerhossa, tanssittiin ja mies pyysi puhelinnumeron. Seuraavana päivänä tavattiin, ajeltiin autolla, en muista käytiinkö jossain kuppilassa, juteltiin, päädyttiin miehen kotiin yöksi. Seksi oli heti alusta asti vahvasti kuvioissa, oikeastaan pääosassa, kumpikaan ei hakenut parisuhdetta, oltiin niin nuoriakin, mutta niinhän siinä kävi että yhdessä oltu kohta 20 vuotta.

Vierailija
73/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mainitsin luennolla, että tuttu bändi tulossa keikkailemaan paikalliseen baariin. Ei sovittu sen ihmeempiä ja oli miehelle vieraampi yhtye, mutta törmättiin myöhemmin tuolla kyseisellä keikalla ja juteltiin siinä jonkin aikaa. 

Tavattiin eri yhteyksissä useampia kertoja, ei me oikeastaan koskaan erikseen päätetty, että nyt ollaan pari vaan tilanne vaan tavallaan ajautui siihen hiljalleen. 

Oli pakko kommentoida tähän, että ilmeisesti olitte opiskelijoita ja mies oli ihastunut sinuun, mutta sinä et niinkään mieheen ainakaan aluksi. Koska kertomustasi tulkitsemalla mies tuli bändin keikalle sinun takiasi ja tapasi sinut siellä "sattumalta" ja jaksoi vielä senkin jälkeen jahdata sinua useassa eri tilaisuudessa. Voit pitää itseäsi onnellisena jos sait tuota kautta itsellesi kunnollisen miehen, koska mies kyllä teki seurustellussanne kaiken työn.

Vierailija
74/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miehen kaveri sitten vaan ryypättiin ja olin sen luona 

Vierailija
75/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki pidempiaikaiset kumppanit olen tainnut tavata baarissa tms. ja ollaan pantu joko samana iltana tai seuraavana päivänä. Nykyisen kanssa oli aikomus lähteä baarista panemaan, mutta asia ei onnistunutkaan silloin. Aamulla vaihdettiin numeroita. Mentiin sitten treffeille kävelylle ja kahvilaan. Sen jälkeen panemaan. Koskaan en ole päätynyt edes suhteeseen ns normaalin treffailun kautta. 

Minusta tämä juuri on sitä normaalitreffailua 😅 

Itse taas sanoisin että ikinä en ole päättynyt suhteeseen Tinderin kautta.

Vierailija
76/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kumma ilmiö, tämä suomalaisten ylpeily sillä että treffeillä ei vaan olla oltu, parisuhteesta ei todellakaan sovita mitään, mitään romanttista ei harrasteta! Olen aikas monesta maasta ihmisiä tavannut ja myös useammassa maassa asunut, mutta tämä tuntuu olevan täysin suomalaisten juttu.

Sikäli mikäli joku pari on näin tavannut, että se nyt vaan tapahtui vaikka mitään ei koskaan sovittu, niin ovat kyllä poikkeuksellisen onnekkaita. Nimittäin tuollainen on aivan puhdasta sattumaa, että kaksi ihmistä on samassa elämäntilanteessa ja samaa mieltä puhumatta ja sopimatta asiasta lainkaan.

Kommunikaatiota arvostavana ihmisenä on todella vaikea kuvitella miten nämä jutut menevät. "Emme ole koskaan olleet treffeillä, mutta parisuhde alkoi leffaillasta/illallisesta/kahveilta/drinkeiltä/ajelulta jne". (Eli miksei ne olleet treffit? Oletko parempi ihminen kun et kutsu treffejänne treffeiksi? Vai mikä ihme on syynä? Vai eikö ihmiset tiedä mitä treffit ovat? Huom! En tarkoita nyt ensitapaamista, etenkin ilman nettiä tapaavat yleensä kohtaavat ensimmäisen kerran sattumalta, tai pitkän ajan kuluessa kaveripiirissä, töissä jne. Mutta sitten jossain vaiheessa sovitaan että nähdään tai tehdään jotain, tilanne muuttuu romanttiseksi - mutta ne eivät missään nimessä ole treffit! Tätä en tajua 😁)

"Emme ole koskaan sopineet seurustelusta, mutta mä nyt tiedän vaan että kumppani on sitoutunut tähän eikä pidä muita kumppaneita". (Olet todella onnekas, koska suuri osa ihmisistä tapailee muitakin jos ei asiasta sovita. Tiedän useita parisuhteita joissa toinen osapuoli aluksi pyöritti montaa, jopa kuukausia, ja toinen osapuoli luuli seurustelevansa jo sitoutuneesti. Miksi asiasta ei saa kommunikoida??)

"Hän vaan jäi tänne ja nyt on oltu yhdessä 15 vuotta". (Jos joku tyyppi vain "jäisi" kotiini "sille tielle" niin kyllä aika pikkuisen nopeasti asiasta puhuttaisiin! Ja mistä he saivat avaimet sopimatta? Mihin tavarat menevät, he tulevat vain viikonloppukassin kanssa ja purkavat ne kaappeihisi puhumatta??)

Niin. Kertakaikkisen omituinen suomalainen piirre! 😅

Vierailija
77/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaksi pitkää parisuhdetta takana, enkä ole ikinä käynyt treffeillä.

Et ole ikinä sopinut kummankaan parisuhdekumppanin kanssa että hei nähdäänkö silloin tai tällöin, siellä tai tuolla, ja mennään tekemään sitä tai tätä? Koska ne ovat treffit. Ja treffit voi syntyä sattumaltakin, jos vaikka törmää vahingossa jossain ja tilanne muuttuu treffeiksi. Myös asuinkumppanin kanssa voi käydä treffeillä. Et siis ole koskaan tehnyt seurustelukumppanisi kanssa mitään romanttissävytteistä kahdestaan?

Onko treffit jos sanoo "tulen huomenna sun luo" 

Vierailija
78/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oli pakko kommentoida tähän, että ilmeisesti olitte opiskelijoita ja mies oli ihastunut sinuun, mutta sinä et niinkään mieheen ainakaan aluksi. Koska kertomustasi tulkitsemalla mies tuli bändin keikalle sinun takiasi ja tapasi sinut siellä "sattumalta" ja jaksoi vielä senkin jälkeen jahdata sinua useassa eri tilaisuudessa. Voit pitää itseäsi onnellisena jos sait tuota kautta itsellesi kunnollisen miehen, koska mies kyllä teki seurustellus

Samaa mietin, että mies tuli tarkoituksella paikalle. No jos on introvertimpi, niin silloin pitää nähdä enemmän vaivaa. Ekstrovertti olis siellä bileissä muutenkin ja tutustuis ihmisiin kaikkialla. Se mikä on introvertille kovaa työtä, on ekstrovertille itsestäänselvää kuin hengittäminen, joten joo, toiset joutuu näkemään pariutumisen eteen enemmän työtä, varsinkin jos itseensä verrattuna erilaista kumppania hakee. Tässähän se introvertti mies halusi menevämpää jännänaista, joten piti sitten sen perään lähteä, sen sijaan että olis kysynyt jotain hiljaisempaa kotinaista suoraan treffeille. Vaan sellainen ei kiinnostanut, tää jännä menijä kiinnosti. 

Että oppikaa kotipojat jotain siitä. 

Vierailija
79/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen ollut parisuhteessa, mutta en kertaakaan treffeillä. kaikki mun suhteet on alkaneet samalla kaavalla: baarissa pitämässä hauskaa, sieltä löytyy kiva mies jonka kanssa ajateltu viettää 1 yö, petiin, mutta siihen ne on jääneet. Eka 2 vuodeksi, toinen 4 vuodeksi ja viimeisestä tuli aviomies, jonka kanssa oltu naimisissa jo 12 vuotta.  

Se on vähän huvittavaa, että olen kovasti sen puolella, että myös nainen voi harrastaa seksiä ilman sitoumuksia, eikä siinä ole mitään paheksuttavaa, mutta joka ainoa mun yritys tehdä niin on johtanut parisuhteeseen :D Imartelen itseäni uskottelemalla itselleni, että se johtuu siitä että olen niin vastustamattoman hyvä sängyssä että kun ovat kerran saaneet, eivät halua luopua millään :D

Vierailija
80/129 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavatessamme ryypättiin 2 päivää. :D

Ekat treffit sen jälkeen sisälsivät hyvää ruokaa, jutustelua ja halailua minun luonani.