Mitä te parisuhteeseen päätyneet olette tehneet ensitreffeillä?
Otsikossa kysymys. Eli kävittekö syömässä, leffassa, kävelyllä, ajelulla jne.? Monellako treffeillä kävitte, ennen kuin päätitte olla pari?
Kommentit (129)
Vierailija wrote:
Kolme kertaa olen ollut parisuhteessa, mutta en kertaakaan treffeillä. kaikki mun suhteet on alkaneet samalla kaavalla: baarissa pitämässä hauskaa, sieltä löytyy kiva mies jonka kanssa ajateltu viettää 1 yö, petiin, mutta siihen ne on jääneet. Eka 2 vuodeksi, toinen 4 vuodeksi ja viimeisestä tuli aviomies, jonka kanssa oltu naimisissa jo 12 vuotta.
Se on vähän huvittavaa, että olen kovasti sen puolella, että myös nainen voi harrastaa seksiä ilman sitoumuksia, eikä siinä ole mitään paheksuttavaa, mutta joka ainoa mun yritys tehdä niin on johtanut parisuhteeseen :D Imartelen itseäni uskottelemalla itselleni, että se johtuu siitä että olen niin vastustamattoman hyvä sängyssä että kun ovat kerran saaneet, eivät halua luopua millään :D
Sama kysymys sinullekin - mitä luulet treffien olevan jos et muka ikinä ole sellaisilla käynyt? Siis nämä miehet jotka "vain jäivät" sänkyysi - et ikinä tehnyt mitään heidän kanssaan? He vain makasivat sängyssäsi kaikki nuo vuodet hiljaa?
Harrastimme seksiä toista kertaa. Eka kerta oli pari tuntia siitä kun nähtiin toisemme ensi kertaa baarissa. Eli meni just niinku naisten lehdissä kielletään tekemään jos oikean parisuhteen haluaa :D Ensin seksiä, sitten vasta tutustuminen toiseen. Yhdessä lähes 15 vuotta.
Käytiin jalkapallo-ottelussa ja sen jälkeen juotiin kaljaa. Sama teema on jatkunut yli 10 vuotta. Mitään päätöstä parina olemisesta ei koskaan tehty.
Vierailija wrote:
Harrastimme seksiä toista kertaa. Eka kerta oli pari tuntia siitä kun nähtiin toisemme ensi kertaa baarissa. Eli meni just niinku naisten lehdissä kielletään tekemään jos oikean parisuhteen haluaa :D Ensin seksiä, sitten vasta tutustuminen toiseen. Yhdessä lähes 15 vuotta.
Tämä ketju pitää säästää ja linkittää seuraavaan demiseksuaali-keskusteluun, johon ihmiset tulevat väittämään että kaikkihan on demejä, se on normaalia eikä sille tarvitse keksiä omaa sanaa. Samaan aikaan ihmisten parisuhteiden alkujen tarinat on tällaisia ja me demit ollaan että o.O anteeks mitä ja teitte mitä parin tunnin päästä... 😅
Miksi nää panemiskommentit saa alapeukkuja? Se mikä sopii jollekin, ei sovi kaikille.
Tapasin mieheni baarissa yhteisen tutun kautta. Alkoi viikonloppuisin toteutuva seksisuhde, joka 1kk kuluttua oli jo parisuhde.
10 vuotta yhdessä, naimisissa. N30
Vierailija wrote:
On tämä kumma ilmiö, tämä suomalaisten ylpeily sillä että treffeillä ei vaan olla oltu, parisuhteesta ei todellakaan sovita mitään, mitään romanttista ei harrasteta! Olen aikas monesta maasta ihmisiä tavannut ja myös useammassa maassa asunut, mutta tämä tuntuu olevan täysin suomalaisten juttu.
Sikäli mikäli joku pari on näin tavannut, että se nyt vaan tapahtui vaikka mitään ei koskaan sovittu, niin ovat kyllä poikkeuksellisen onnekkaita. Nimittäin tuollainen on aivan puhdasta sattumaa, että kaksi ihmistä on samassa elämäntilanteessa ja samaa mieltä puhumatta ja sopimatta asiasta lainkaan.
Kommunikaatiota arvostavana ihmisenä on todella vaikea kuvitella miten nämä jutut menevät. "Emme ole koskaan olleet treffeillä, mutta parisuhde alkoi leffaillasta/illallisesta/kahveilta/drinkeiltä/ajelulta jne". (Eli miksei ne olleet treffit? Oletko parempi ihminen kun et kutsu treffejänne treffeiksi? Vai mikä ihme on syynä? Vai eikö ihmis
Samaa olen ihmetellyt. Myös kosinnan epäromanttisuudesta ylpeillään kilpaa - kaikkein korkeimman tason saavuttaa sillä että lauantaina alasti sohvalla saunan jälkeen varpaankynsiä leikatessa, 25 vuotta yhteiseloa takana, nainen tokaisee että varasin kirkon ens vuoden heinäkuulle ja mies murahtaa siihen myöntymisensä. Missään nimessä tilanteeseen ei saa liittyä varsinaista kosintaa, varsinkaan miehen tekemänä, eikä mitään romanttista - se on hömpötystä se! :D :D :D Voi Suomi sentään!
Vierailija wrote:
Ei tästä ketjusta nyt kyllä mitään romanttisia ideoita saanut.
Totuus onkin tarua ihmeellisempää. Vaaleanpunaiset lasit pois päästä ja treffeillä seksiä/ruokaa/ aktiviteetti josta molemmat pitää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaksi pitkää parisuhdetta takana, enkä ole ikinä käynyt treffeillä.
Et ole ikinä sopinut kummankaan parisuhdekumppanin kanssa että hei nähdäänkö silloin tai tällöin, siellä tai tuolla, ja mennään tekemään sitä tai tätä? Koska ne ovat treffit. Ja treffit voi syntyä sattumaltakin, jos vaikka törmää vahingossa jossain ja tilanne muuttuu treffeiksi. Myös asuinkumppanin kanssa voi käydä treffeillä. Et siis ole koskaan tehnyt seurustelukumppanisi kanssa mitään romanttissävytteistä kahdestaan?
Onko treffit jos sanoo "tulen huomenna sun luo"
On tietenkin, jos se toinen suostuu suunnitelmaan ja kylään tulemisen tarkoitus on molemmille romanttissävytteinen.
Kyllä minulla voi olla treffit työkavereiden tai lasteni kanssa ilman romanttissävytteisyyttä. Nykyisen mieheni kanssa ensitreffit sopi pojanpoikani. Olimme sopineet katsovamme elokuvaa illalla ja tekevämme pitsaa. Hän kutsui naapurinkin, kun naapuri kerran kehui elokuvaa hauskaksi.
Jos vain vastakkaisen sukupuolen romanttissävyinen tapaaminen on treffeillä oloa ja kenties ainoa sosiaalinen tapaaminen aikoihin, niihin kasautuu niin paljon jännitettä, että olo mahtaa olla kuin rautakangella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaksi pitkää parisuhdetta takana, enkä ole ikinä käynyt treffeillä.
Et ole ikinä sopinut kummankaan parisuhdekumppanin kanssa että hei nähdäänkö silloin tai tällöin, siellä tai tuolla, ja mennään tekemään sitä tai tätä? Koska ne ovat treffit. Ja treffit voi syntyä sattumaltakin, jos vaikka törmää vahingossa jossain ja tilanne muuttuu treffeiksi. Myös asuinkumppanin kanssa voi käydä treffeillä. Et siis ole koskaan tehnyt seurustelukumppanisi kanssa mitään romanttissävytteistä kahdestaan?
Onko treffit jos sanoo "tulen huomenna sun luo"
On tietenkin, jos se toinen suostuu suunnitelmaan ja kylään tulemisen tarkoitus on molemmille romanttissävytteinen.
Kyllä minulla voi ol
Hohhoijjakkaa. Nyt on kyse parisuhteista, eli siinä yhteydessä nimenomaan romanttisista treffeistä. Ja moni väittää ettei ole ikinä ollut sellaisilla vaan suhde on vain maagisesti alkanut ilman että on koskaan tavattu missään tai tehty mitään suunnitelmallisesti sillä mielellä että se toinen ihminen voisi kiinnostaa.
Mentiin hiihtämään :D. Mies ehdotti, onneksi hiihto sattuu kuulumaan talviharrasteisiini, koska jonkun toisen moinen ajatus olisi saattanut ajaa tiehensä.
Baariin mentiin ja sieltä sänkyyn ja yhä edelleen yhdessä 27 vuotta.
Vierailija wrote:
On ihan myytti että seksi heti tavatessa jotenkin estäisi parisuhteen saamisen. Itse olen päätynyt naimisiin yhden yön suhteen kautta ja saman tiedän käyneen monelle ystävällenikin. En sitten tiedä ovatko kaikki nuo miehet olleet niin onnessaan yllättävästä seksin saannista että ovat hätäpäissään jääneet sitten siihen pysyvästi. Mutta sama se, pääasia että on syntynyt hyviä ja pitkiä parisuhteita.
Nähtiin baarissa ja pantiin parin tunnin päästä. Yhdessä 35 vuotta.
Vierailija wrote:
On tämä kumma ilmiö, tämä suomalaisten ylpeily sillä että treffeillä ei vaan olla oltu, parisuhteesta ei todellakaan sovita mitään, mitään romanttista ei harrasteta! Olen aikas monesta maasta ihmisiä tavannut ja myös useammassa maassa asunut, mutta tämä tuntuu olevan täysin suomalaisten juttu.
Sikäli mikäli joku pari on näin tavannut, että se nyt vaan tapahtui vaikka mitään ei koskaan sovittu, niin ovat kyllä poikkeuksellisen onnekkaita. Nimittäin tuollainen on aivan puhdasta sattumaa, että kaksi ihmistä on samassa elämäntilanteessa ja samaa mieltä puhumatta ja sopimatta asiasta lainkaan.
Kommunikaatiota arvostavana ihmisenä on todella vaikea kuvitella miten nämä jutut menevät. "Emme ole koskaan olleet treffeillä, mutta parisuhde alkoi leffaillasta/illallisesta/kahveilta/drinkeiltä/ajelulta jne". (Eli miksei ne olleet treffit? Oletko parempi ihminen kun et kutsu treffejänne treffeiksi? Vai mikä ihme on syynä? Vai eikö ihmis
Ymmärrän pointtisi mutta asia voi monen näkökulmasta olla vähän erilainen. Itse ainakin koen että en ole käynyt varsinaisesti treffeilla koska se tapailu on heti alusta lähtien muistuttanut enemmän seurustelua. Eli on oollut vain sellaista mukavaa luontevaa yhdessäoloa ilman erityistä tarvetta tehdä toiseen valtava vaikutus tai luoda erityinen romanttinen ilmapiiri. Olen varmaan todella onnekas mutta itse olen ainoassa avioliittoon sittemmin päätyneessä suhteessani tuntenut heti alusta lähtien sellaista yhteenkuuluvuuden tunnetta että sana "treffit" kuvaa ainakin minun sanastossani jotain ihan muuta kuin mitä itse olen suhteen alussa tehnyt.
Vierailija wrote:
Minua on aina ihmetyttänyt se miten se seksi heti alussa jotenkin estäisi siihen toiseen tutustumisen. Itse olen kokenut tutustuvani siihen toiseen melkein paremmin ja rennommin kun se seksi on jo heti hoidettu pois alta eikä tarvitse enää miettiä että "milloin sitä nyt sitten voi harrastaa" ja "mahtaako se toinen jo haluta vai ei". Helposti se treffailu on jollain tasolla jännitteistä kun se seksi kummittelee siellä mielessä kuitenkin taustalla eikä tiedä haluaako se toinen sinua seksuaalisesti vai ei.
Sitäpaitsi mikä on parempi paikka puhua sen toisen kanssa avoimesti kun se ihanan raukea olotila joka on kun makoillaan seksin jälkeen sylikkäin? Siinä ainakin minä olen tutustunut siihen toiseen ihmiseen parhaiten ja syvimmin.
Meistä tuli pari ensi tapaamisella. Sovimme seuraavasta tapaamisesta ja mies kysyi, mitä hän voisi kokata minulle. Kerroin, ja sain, mitä halusin.
Mikä siinä on vikana, jos kaksi tuntee toisiaan kohden vetoa ja päätyvät naimaan? Kyllä siinä ehtii jälkikäteen tutustumaan monet kerrat ajan kanssa. Jos mies olisi hätäpäissään jäänyt olemaan kanssani, niin olisipa outoa kun sitä yhdessäoloa on jatkunut pari vuosikymmentä.
Me teimme töitä. Alunperin oli ihan muut suunnitelmat, mutta kohdalle osui katastrofinpoikanen ja niin sitä sitten huomattiin "ihan vain hetkeksi" tarttuvamme toimeen. Mies kyseli, osaanko tuon tehtävän tai tiedänkö, mistä tietty asia tarkistetaan ja niin me huomasimme työtapojen sopivan yhteen.
Ensimmäiset treffit: Cocktailbaari
Toiset treffit: Vietnamilainen ravintola
Kolmannet treffit: Huvipuisto
Joitakin treffejä vielä noiden jälkeen kunnes 'virallisesti' meistä tuli pari, vaikka molemmilla kyllä oli jo alusta alkaen vahva tunne, että tää johtaa johonkin suurempaan.