Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Missä asennossa synnytit?

28.12.2006 |

Ja synnyttäisitkö uudelleen samassa asennossa, jos pystyt asiaan vaikuttamaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ja 2. lapsi synnytyspöydällä puoli-istuvassa. Molemmissa sain epiduraalin enkä kyennyt enää jalkeille, edes kontilleni. Ekan synnytyksen 2. vaihe kesti 56min, toisen parikymmentä. Lapset yli kolmekiloisia.

Kolmannen ponnistin polviseisonnassa sängyn päällä, nostettuun päätyyn nojaten, (lääkkeenä se toiseen kohtaan laitettu puudute, mikälie oli nimeltään,en muista). Vauva oli kaksikiloinen, ponnistus kesti pari minuuttia.

Aivan ehdottomasti ponnistaisin seuraavankin kerran polviseisonnassa tai jotenkin muuten pystyssä. Tosin vähän vaikea tietää mikä kaikki johtui siitä että vauva oli niin pieni, ja mikä sitten ihan puhtaasti synnytysasennosta.

Vierailija
22/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hidasta puuhaa ja repesin ponnistusvaiheen pitkittyessä. Mutta vauvakin oli harteikasta sorttia ja py 38 (luomu).

Toisella kerralla kuuntelin itseäni ja ponnistin konttausasennossa tukea ottaen rentoutuspallosta. Ponnistusvaihe 2 minuuttia ja selvisin vähemmillä vaurioilla (tämä myöskin ilman puudutteita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen asentoon haluan toistekki. Ei tarvitse jännitää mitään ylimääräisiä lihaksia. Ja kaiketi kun puudute menee jalkoihin, niin pakko maata.

Vierailija
24/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen siis synnyttänyt, jakkaralla. Mun mielestä se ei ollut niin hyvä kuin etukäteen kuvittelin. Tosin mulla ei ole mihin verrata... Mä etukäteen kuvittelin että vauva tulee ulos suunnilleen ekasta ponnistuksesta, mutta ponnistusvaihe kestikin 35min.

Vierailija
25/25 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli-istuvassa siis..

ajatukseni oli synnyttää jakkaralla,mutta järkyttävien kipujen vuoksi (käynnistys)menetin kaikki keräämäni voimat.Eli ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin puolimaaten ja se olikin ok loppujenlopuksi.

Mutta jakkaralla yrittäisin ens kerrallla jos sellainen tulee.