Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä köyhän työttömän on tarkoitus elää?

Vierailija
11.10.2023 |

Elän työmarkkinatuki, asumistuki, toimeentulotukicombolla ja rahat eivät todellakaan meinaa riittää. En osaa enkä tykkää laittaa ruokaa eivätkä kaupan valmisruuat ole mistään kotoisin, joten käyn usein lounasravintolassa syömässä. Tämä on mahdollista vain siten, että syön joka kerta itseni niin täyteen, että pärjään sillä koko päivän. Tämä ei todellakaan ole terveellistä.

Pidän hyvin epäoikeudenmukaisena sitä, että työssäkäyvät saavat palkan lisäksi vielä lounasedun ja usein myös työmatkaedun sekä kulttuuri- ja liikuntaedun, ja työttömät saavat vain niin vähän rahaa, ettei sillä tule toimeen. Työtönkin tarvitsee terveellistä ja maittavaa lounasruokaa voidakseen hyvin. Ja ennen kuin alkaa se jokapäiväinen mene töihin -jankkaus, niin sinne ei todellakaan niin vain mennä. Sairastan psykoosisairautta ja olen vajaakuntoinen, eikä kukaan minua palkkaa, mutta eläkkeellekään en pääse. Liian pienet tuet ovat johtaneet siihen, että olen joutunut hakemaan harkinnanvaraista tukea esimerkiksi vaatemenoihini, kun lähes kaikki rahat menevät pelkästään ruokaan. Tämä on onnistunut vain siten, että olen joutunut valehtelemaan lihoneeni niin paljon, että vanhat vaatteet eivät mahdu enää päälle. Näin olen muutaman kerran saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea vaatemenoihini.

Nykyinen hallitus on heikentämässä työttömän asemaa entisestään, vaikka suunnan pitäisi olla se, että tukia korotettaisiin kattamaan kohtuulliset elämisen menot. En ymmärrä, kuka tätä nykyistä hallitusta oikein äänesti. Kohta työttömällä ei ole enää varaa minkäänlaiseen ihmisarvoiseen elämään, jos ei ole nytkään.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole liian pienistä tuista vaan siitä ettet viitsi opetella tekemään ruokaa. 

Vierailija
142/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikäs ei, jos lounas maksaa 12 euroa niin se olis 360 e kk. Mutta ei sitä pelkällä lounaalla elä, ei mitenkään. Kyllä itse haluan syödä hyvän aamupalan kahvin kera ja lounas ja loppupäivä jotain mitä sattuu mieli tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Opettele tekemään ruokaa. Eipä siinä muuta. En minäkään syö lounasta töissä, se on pienipalkkaiselle kallista sekin olkoonkin joku henkilökunta-ale. Ihan omat eväät on laitettu. En raaski ikinä käydä ravintolassa syömässä. Käy vaikka jokin kokkikurssi, niitähän riittää kyllä eikä ole iso satsaus. 

Tähän vielä lisäyksenä että minäkin inhoan ruuanlaittoa, en tiedä mitään tylsempää. Siivoan tuhat kertaa mieluummin kuin teen ruokaa. Mutta ei ikimaailmassa olisi varaa syödä ulkona ravintoloissa joten on vaan pakko sietää raskaan työpäivän jälkeenkin, vaikka silloin haluaisi rentoutua ja tehdä jotain mukavaa. 

Vierailija
144/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluu opiskella, en haluu tehä ruokaa, en haluu kerätä marjoja/kalastaa/sienestää, en haluu varsinkaan mennä töihin tai tehdä asian eteen mitään. Haluun saada vastikkeetonta rahaa lisää ja kaiken saman ku muutkin. Nii.

Eipä niihin voi enää muuta sanoa kuin, että yhteiskunta ei sinunlaisiasi tarvitse mihinkään. 

Vierailija
145/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No jos on uutisia jaksanut lukea, niin on tiedossa, että heillä jotka saavat työmarkkinatuki+asumistuki+toimeentulotuki-yhdistelmää, tulee tulot pysymään samana. Raippa iskee ansiosidonnaista saaviin.

Suosittelen lämpimästi kokkkailun opettelua, koska silloin tuilla voi elää niin legendaarisien leppoisaa elämää, että kaikki trollit joutuu itkemään iltaisin tyynyään vasten.

Korjaus: raippa iskee kaikkiin, jotka eivät saa toimeentulotukea. Eli myös työmarkkinatukilaisiin esim. jos puoliso on töissä.

Vierailija
146/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen valehtelun (esim lihomisestasi) ja alat tehdä ruokaa vaikket siitä tykkää (elämässä usein pitää tehdä asioita joista ei niin tykkää) niin kyllä se psykoosikin siitä paranee ja pääset töihin. Yleensäkin laiskottelulla ja valehtelulla on vakavat (terveydellisetkin) seuraukset.

Vierailija
147/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa sais olla työttömänä! Olisin valmis heti luopumaan parin euron lounarista, jos saisin päivät pitkät keskittyä omaan itseeni, hyvinvointiini ja itselle mielekkäisiin projekteihin... ahh, kunpa, kunpa!

Vierailija
148/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eihän köyhien rottien kuulukaan saada elää. Toivottavasti kuolet nälkään ennen seuraavaa tukipäivää :)

Kappas vaan, ihka oikea lahtari!

Vierailija
149/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhällä hengellä.

T. Petteri

Vierailija
150/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut höpöjä. Ei noilla tuilla ravata missään lounasravintoloissa.

Vierailija
151/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinua ryhtymistä työttömäksi? 

Vierailija
152/152 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keittelen ison padallisen hernaria, herneet pari euroa ja jauheliha noin vitosen. Sitä saakin sitten syödä viikon. Loppuviikosta on lisättävä jotain ketsuppia tai sinappia että saa vähän vaihtelua ruokaan...eikä tule paino-ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä