Millä köyhän työttömän on tarkoitus elää?
Elän työmarkkinatuki, asumistuki, toimeentulotukicombolla ja rahat eivät todellakaan meinaa riittää. En osaa enkä tykkää laittaa ruokaa eivätkä kaupan valmisruuat ole mistään kotoisin, joten käyn usein lounasravintolassa syömässä. Tämä on mahdollista vain siten, että syön joka kerta itseni niin täyteen, että pärjään sillä koko päivän. Tämä ei todellakaan ole terveellistä.
Pidän hyvin epäoikeudenmukaisena sitä, että työssäkäyvät saavat palkan lisäksi vielä lounasedun ja usein myös työmatkaedun sekä kulttuuri- ja liikuntaedun, ja työttömät saavat vain niin vähän rahaa, ettei sillä tule toimeen. Työtönkin tarvitsee terveellistä ja maittavaa lounasruokaa voidakseen hyvin. Ja ennen kuin alkaa se jokapäiväinen mene töihin -jankkaus, niin sinne ei todellakaan niin vain mennä. Sairastan psykoosisairautta ja olen vajaakuntoinen, eikä kukaan minua palkkaa, mutta eläkkeellekään en pääse. Liian pienet tuet ovat johtaneet siihen, että olen joutunut hakemaan harkinnanvaraista tukea esimerkiksi vaatemenoihini, kun lähes kaikki rahat menevät pelkästään ruokaan. Tämä on onnistunut vain siten, että olen joutunut valehtelemaan lihoneeni niin paljon, että vanhat vaatteet eivät mahdu enää päälle. Näin olen muutaman kerran saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea vaatemenoihini.
Nykyinen hallitus on heikentämässä työttömän asemaa entisestään, vaikka suunnan pitäisi olla se, että tukia korotettaisiin kattamaan kohtuulliset elämisen menot. En ymmärrä, kuka tätä nykyistä hallitusta oikein äänesti. Kohta työttömällä ei ole enää varaa minkäänlaiseen ihmisarvoiseen elämään, jos ei ole nytkään.
Kommentit (152)
Vierailija wrote:
Rikollisuus tulee lisääntymään.
Jos vaihtoehtona on varastaa/tehdä pimeitä töitä tms tai kuolla nälkään niin porukka varastaa/tekee pimeää duunia jne.
Kokoomus taitaa luulla, että köyhät menevät kiltisti katuojaan kuolemaan nälkään ja kylmään?
Ei se kyllä tosiaankaan niin mene, mutta kuka selittäisi sen orpolle...
Virossa on suurin piirtein sama hintataso kuin täällä, alempi sosiaaliturva ja vähemmän katurikollisuutta kuin täällä. Jos se Virossa onnistuu, onnistuu se täälläkin.
Itse uskon, että kun asumistuet vähenee, rupeavat köyhät enemmän asumaan kimpassa. Ei vuokrata enää yhtä asuntoa itselle, vaan alivuokrataan huone.
AP on trolli…taas vaihteeksi
0/5
Onko pummilla elävällä yleensäkään mitään elämäntarkoitusta?
Voi näitä "köyhiä", Suomessa ei ole 80 vuoteen ollut niin köyhiä, että ei ruokaa saisi. Joskus 90 -laman aikaan oli monilla tosi tiukkaa, mutta kyllä kaurapuurollakin eli tilapäisesti laman läpi.
Nämä on varmaan niitä, että on varaa osta limsaa ja karkkia ja sipsejä, mutta ei juureksia ja ksviksia.
Mene työssäkäyvältä naapurilta kerjäämään ruokaa. Sehän sun elämän nytkin rahoittaa.
Tekemällä töitä voi hankkia rahaa ruokaan ym. Yksinkertaista eikö totta. Suomessa on parisataatuhatta avointa työpaikkaa, ei saa olla laiska eikä nirso. Pitää tarttua vaikkapa harjan varteen, kuten aikanaan tehtiin.
Työttömän on tarkoitus ottaa vastaan kaikenlaista työtä, kaikkialta Suomesta. Nirsoilu pois!
Kylläpä kestää kauan ennenkuin hyväksytään, hyväksytään systeemiin minunkin pieni mielipiteeni, kirjataan kai ihan kunnolla. Pakko häipyä täältä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos vaihtoehtona on varastaa/tehdä pimeitä töitä tms tai kuolla nälkään niin porukka varastaa/tekee pimeää duunia jne.
Kokoomus taitaa luulla, että köyhät menevät kiltisti katuojaan kuolemaan nälkään ja kylmään?
Virossa on suurin piirtein sama hintataso kuin täällä, alempi sosiaaliturva ja vähemmän katurikollisuutta kuin täällä. Jos se Virossa onnistuu, onnistuu se täälläkin.
Virossa vaikuttaa hyvin paljon se että siellä ei juuri ole ulkomailta tulleita. Tämä taas johtuu pitkälti siitä että sosiaaliturva ei ole. Työntekijälle Viro puolestaan on paratiisi koska verotus on järkevällä tasolla.
Näitä puolueita äänestivät ne, jotka käyvät töissä mahdollistaakseen sinulle joutenolon. Mene vaikka siihen lounasravintolaan tiskaamaan.
Työllähän niiden on tarkoitus elää kuten meidän muidenkin.
Vierailija wrote:
Elän työmarkkinatuki, asumistuki, toimeentulotukicombolla ja rahat eivät todellakaan meinaa riittää.
Tollaselle hommalle on tultava loppu!
Itse tulen ihan peruspäivärahalla toimeen. Opettele laittaan ruokaa, itsetehty on paljon parempaa kuin ravintolan seisovat pöydät.
Vai alacartessako käyt?
Vuorokausi väsättiin tätä systeemiä ja aivan onneton tulod. Onko tosiaan tarkoitus alkaa kyyläämään meitä kaikkia kirjoittajia, kas kun ei laitettu maksulliseksi. Ehkä kerätään rahaa jotain toista kautta jota me hölmöt emme heti ymmärrä.
Vierailija wrote:
Olen köyhä ja elän samalla combolla.
Opettele tekemään ruokasi itse. Isoja satseja, pakkasta osa. TADAAA! Rahaa säästyy.
Teen ruokani itse ja perus kotiruokaa, silti menee 20€/päivä ruokaan.
Vierailija wrote:
Unohdit yhden vaihtoehdon, ymmärrän että kuulostaa utopistiselta mutta: töihin meno
Ennemmin ryöstellään kun tehdään töitä, wtf?
Jokapäiväiseen ravintolaruokailuun ei ole tarkoituskaan tukirahojen riittää.Ostat ainekset ja leivot itse.
Vierailija wrote:
No jos on uutisia jaksanut lukea, niin on tiedossa, että heillä jotka saavat työmarkkinatuki+asumistuki+toimeentulotuki-yhdistelmää, tulee tulot pysymään samana. Raippa iskee ansiosidonnaista saaviin.
Suosittelen lämpimästi kokkkailun opettelua, koska silloin tuilla voi elää niin legendaarisien leppoisaa elämää, että kaikki trollit joutuu itkemään iltaisin tyynyään vasten.onko näin....?????
Vierailija wrote:
Jokapäiväiseen ravintolaruokailuun ei ole tarkoituskaan tukirahojen riittää.Ostat ainekset ja leivot itse.
Johan jo aloituksessa sanoin, että en osaa enkä tykkää ruuanlaitosta. Lounasravintolassa käydessä ei tule myöskään tiskiä pestäväksi. Masennuksen takia en jaksa huolehtia kodistakaan kunnolla.
Psykoosipotilaalta on sinänsä uskottava vuodatus,muilta ei olisi.
Olen köyhä ja elän samalla combolla.
Opettele tekemään ruokasi itse. Isoja satseja, pakkasta osa. TADAAA! Rahaa säästyy.