Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa toiselle etten halua enää olla kavereita?

Vierailija
11.10.2023 |

Olemme tunteneet n. 1,5 vuotta emmekä ole mitkään tosi läheiset ystävät. Tässä kesällä tapahtui jotain josta jäi vähän paskanmaku suuhun enkä ole enää kiinnostunut olemaan tämän ihmisen kanssa läheisissä tekemisissä. En halua sanoa tätä suoraan, en halua loukata. Meillä on myös joitain yhteisiä kavereita joten todennäköisesti tapaisin häntä yhteisissä illanvietoissa tms. Mutta en halua nähdä häntä enää kahden kesken. Mitä voin vastata kun hän ehdottaa tapaamista? Keksinkö tekosyyn vai mitä sanon? Ja toistan, en halua sanoa suoraan mitä mieltä oikeasti olen.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierestä seurattu parikin vastaavanlaista tapausta. Tämä ghostaaminen on aikuiselta lapsellista, vähä-älyisen käytöstä. Ymmärrettävää kyllä, että joillekin se on ainoa keino selvitä ikävistä tilanteista kun ei oma kapasiteetti riitä sivistyneeseen käytökseen. Kun kohdallesi osuu tällainen ghostaaja, huomionarvoista on, että tuskin olet ensimmäinen saati viimeinen jonka on dissannut. Lopputulema on se, että ajan myötä näin käyttäytyvä jää lopulta tavalla tai toisella itse yksinäiseksi.

Luitko tuota viestiä, jossa ihminen kaikkien oppien mukaisesti oli nostanut kissan pöydälle, avannut keskustelun - ja jonka jälkeen se toinen ihminen aloitti mustamaalauskampanjan työelämässä kirjoittajaa kohtaan?

Entä jos jokainen ghostatuksi tullut onkin herättänyt tuontyyppisiä viboja niissä muissa ihmisissä? Että p**kaa tulee niskaan, jos yrittää sel

Jep, tässä AP:nkin keississä uusi kaveri tunnettu vasta 1,5vuotta, jolloin ei todellakaan tiedetä mihin ihminen kykenee tai minkälaisia toimintatapoja henkilöllä on kohtaamissaan tilanteissa. Eli missään nimessä ei kannata lähteä testaamaan, antaa aseita tuntemattomalle ja mahdollisesti hankkia itselleen valtavia ongelmia jos henkilö osoittautuukin täysin sekopäiseksi kuten yo tarinassa. 

Sanottakoon vielä etten koskaan ole nähnyt että kenellekään jouduttaisi sanomaan suoraan ettei kaveruus kiinnosta. Se on äärimmäisen tylyä ja sivistynyt ihminen huomaa yhteyden puutoksen ilman että siitä loukkaavasti ilmoitetaan erikseen muiden selkeiden merkkien jälkeen. Ihminen jolle sanottaisiin suoraan ettei halua olla tekemisissa, on yleensä jo aikamoisessa vainoamisvaiheessa eikä selvästi ymmärrä lopettaa jatkuvaa väkistä yhteydenpitoa. 

Vierailija
82/88 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tuttavuus eikä edes mikään sydänystävyys ja näet häntä jatkossakin. Tällöin hivutustaktiikka toimii parhaiten. Itsellä opiskelujen loputtua jäi monta niiden piirien kaveria, joissakin jompikumpi siirtyi etäämmälle tietoisesti, jotkut loppuivat itsestään. Kaikkia olen voinut nähdä jatkossakin. Ei mitään kaunoja. Ei kenelläkään kaikki kaveruudet jatku ja jokaisella on oikeus etsiä seuraa jossa viihyyy ja ystäväkin haluaa aidosti olla väleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos kerran teillä on yhteisiä tuttavia, niin en menisi polttamaan siltoja takanani tai lörpöttelemään liian laveasti syitä sille miksi en enää haluaisi nähdä. 

En oikeastaan edes keksi miksi teidän pitäisi nähdä usein ja miksi asiaa pitäisi edes alkaa selittelemään, jos ette kerran ole kummoisia kavereita. Sinulla on oma elämäsi ja toisella omansa, joten miksi sitä pitäisi alkaa selittelemään toiselle omia kiireitään ja menemisiään? Et ole toiselle millään tapaa tilivelvollinen, joten voit oikein hyvin olla mukava kohtelias ja mukava tästä eteenpäinkin, mutta sinun ei vain tarvitse hengata hänen kanssaan. Jos toinen laittaa viestiä, niin kirjoitat, että nyt on vähän säpinää :) ja se riittää. Sitten kun näette, niin olet mukava ja pysyt tarinassasi. 

Hyvä neuvo, ja kun olisikin aina noin! Mutta kun on niitä "ongelmatapauksia", joille tuo viesti ei mene perille. Tai tuo viesti ei riitä.

Sitä ei usein tiedä, minkä sortin ihminen on kyseessä, ennen kuin tilanne tulee päälle.

Vierailija
84/88 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muuta toiselle paikkakunnalle vähäksi aikaa.

Pskin ratkaisu tähän mennessä 🙉

Ai että ihan muuttaa pitäisi? Toiselle paikkakunnalle vaikka kyseessä ilmeisesti ei mikään läheinen ystävä. 

Mun mielestä pitää vaan sanoa suoraan. Miks märehtiä turhaan. Helpommalla pääsee

T.saanut oman elämäni takasin kun oon huomannu että jotkut ystävät antaa energiaa. Muutama "ystävä " on vaan imeny mut henkisesti kuiviin,eikä mitään vastakaikua

Vierailija
85/88 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin lopulta suoraan, kun toinen ei ymmärtänyt vihjeitä siitä, etten halua nähdä. Sanoin lopulta, että ei paukut riitä nyt tähän hommaan, minulla on kiireitä omassa elämässä ja haluan jäljellä olevan ajan viettää perheeni ja läheisten ystävien kanssa. Ja kun ei tämäkään riittänyt hänelle, vaan alkoi jankuttaa vastaan, sanoin suoraan, että meillä ei ole tarpeeksi yhteistä, eikä minulla ole mielenkiintoa tavata häntä enää.

Kyllähän tämä tapaus suuttui, käski jättää hänet rauhaan 😅 Totesin, että sitähän minä tässä olen yrittänyt pidemmän aikaa, hyvä kun ollaan samoilla linjoilla asiasta, viimeinkin. Hän esti minut joka paikassa, onneksi. Ihana rauha vallinnut elämässäni välirikon jälkeen.

Ja teille, jotka kysytte, haluaisinko itse tietää miksi joku laittaa välit poikki. Kyllä haluan. Asiallisesti asian voi sanoa, mutta arvostan rehellisyyttä sen verran, että haluan kyllä tietää syyt sille, miksi minun kanssa ei haluta enää olla tekemisissä.

Vierailija
86/88 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
87/88 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin netistä dg huomionhakuinen persoonallisuushäiriö ja tajusin että ystäväni on sairas, ja siksi en jaksa enää 35 vuoden ystävyyden jälkeen. Oireensa pahenivat vaihdevuosivaiheessa mutta loppujen lopuksi olleet olemassa aina. En ole enää ystävä. 

Vierailija
88/88 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että on sen verran kiireinen elämänvaihe, ettei ole nyt aikaa tavata. Mukavaa syksyä. Jatkossa et enää vastaa hänen viesteihinsä kuin pitkän ajan kuluttua ja samantyyppisellä vastauksella. 

Muista että et ole velvollinen tekemään selkoa omista ajatuksistasi ja tunteistasi kenellekään, jos et halua etkä koe toista osapuolta luotettavaksi.

Suurin osa ystävyyksistä hiipuu elämän mennessä eri suuntiin ilman draamaa ja normaalit ymmärtävät tämän. Ne joilla on heikot ystävyystaidot joutuvat roikkumaan ystävissä ja pakottamaan ystäviä erilaisiin selvittelyprosesseihin ja jäljelle jäävät vain ylikiltit, jotka antavat kävellä ylitseen. 

Ette olleet samalla aaltopituudella eli älä itsekän tee tästä mitään suurta draamaa. Ihan normaalia elämänkulkua, että vain ne joiden kanssa synkkaa, jäävät vierelle pitkäksi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme