Arvostatko diplompi-insinöörin erittäin korkealle parisuhdemielessä? Onhan ne hyvätuloisia ja erittäin älykkäitä miehiä!
Kommentit (76)
Miltä vuodelta tämä topic on?
1950-luvulla se että oli insinööri, DIstä puhumattakaan, riitti yksinään suomifilmin juoneksi. Nykyään kun torilla heittää kiven ilmaan, se osuu pudotessaan DIn päähän.
Mutta on se tyhjää parempi. Ehdottomasti.
No siis, kun itse olen luovan alan nainen, niin vähän epäilen, löytyiskö dippismieheltä arvostusta muhun päin.
En ole heidän kanssa samalla aaltopituudella.
Vierailija wrote:
Miehekkäitä miesten miehiä!
Yleensä kaikkea muuta. Miehisiä piirteitä saa etsiä.
Vierailija wrote:
No siis, kun itse olen luovan alan nainen, niin vähän epäilen, löytyiskö dippismieheltä arvostusta muhun päin.
Dippis tienaa niin hyvin, ettei puolison koulutuksella ole väliä, jos muuten kemiat toimii.
Rajoittuneesti älykkäitä. Ei mitään erittäin älykkäitä.
En. Kukaan ei ole niin nuuka kuin insinööri.
Näen työssäni näitä diplompia, ja vaikka älykkyys ei tarkoita sitä, että olisi myös tunneälykäs, niin jos löytää jonkun diplon joka on sekä älykäs, että tunneälykäs, niin onhan se aika hyvä yhdistelmä.
On insinööreissäkin inhimillisiä ihmisiä. Ei ne kaikki ole mitään robotteja.
TKK:n tutalla ja tefyllä on keskimäärin Suomen älykkäimmät opiskelijat äärimmäisen karsivan opiskelijavalinnan takia. Kaukana kakkossijalla tulee stadin lääkis.
Ai tää tekotyperä ihminen taas. "Diplompi". Joo me kaikki uskotaan ihan varmaan, että kysyt tosissasi.
Vierailija wrote:
Useimmat tuntemani dippainssit ovat aika yksinkertaisen oloisia. Älylliset lahjat rajoittuvat lähinnä matematiikan osaamiseen.
Tämä on osittain totta; on paljon nörttipoikia/miehiä, joiden konkreettinen osaaminen ja tunneälykkyys on 0. Joskus harvoin joku yksilö voi olla poikkeus, niitäkin olen tavannut. Ja aikoinaan Otaniemen bileissä oli kyllä hauskaa....
Ero koulutuksessa on kärjistäen kuin sairaanhoitajalla (insinööri) ja lääkärillä (diplomi-insinööri).