Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ravintolan kassat haluavat arvata, mitä asiakas tilaa?

Vierailija
11.10.2023 |

Käyn usein samoissa paikoissa lounaalla ja monesti syön jopa saman annoksen. Olen törmännyt monesti siihen, että ravintolan kassa toteaa minulle annoksen nimen heti sanottuaan "Hei". 

Minua ei nolota itseni puolesta, vaan sen kassan. Mietin vain, että pitäisikö häntä kehua, että hienosti onnistuit tässä muistipelissä.

Miksi ihmeessä kukaan asiakaspalvelija toimii näin??

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu siis menee esim. näin:

 

Minä: Hei

Kassa: Hei. Lehtipihvi.

 

Ap

Vierailija
2/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tottuneet asiakkaisiin, jotka ovat hitaita puhumaan, ja ajattelevat auttavansa. Tietysti olisi fiksumpaa suoda asiakkaalle rauha, eikä olla heti ahdistelemassa arvauksilla; heitä ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työntekijää ahdistaa. Hän arvaa helpottaakseen omaa oloaan.

Vierailija
4/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös hysteerisiä työntekijöitä, jotka alkavat höpöttää hullua "huumoriaan", jos pelkäävät asiakasta tms.

Vierailija
5/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti onko aina pakko valittaa kaikesta? Jos joku muistaa mitä olet ennen tilannut ja haluaa ilahduttaa sua muistamalla niin sulle ei sekään kelpaa? Pysykää kotonanne, prkl!

Vierailija
6/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa arvaukseen. Käyttäydy, kuin et olisi kuullutkaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Vierailija
8/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt joka päivä lehtipihvin samassa ravintolassa ja olet tehnyt niin jo hyvin pitkään, hän voisi ottaa tilauksen naamasi näkemällä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tilannut samassa ravintolassa vaihtelevasti, ei ole asiallista arvailla, mitä haluat, paitsi jo olet jotenkin huvittavan hidas.

Vierailija
10/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijä ahdistuu siitä, että ignooraat hänen arvauksensa (kun voisit sanoa vain Kyllä! tai Ei, vaan...) niin se ahdistus (outo kiemurteleva käytös, tyhmien höpöttäminen tms.) on hänen oma asiansa. Anna sekoilla, ei kuulu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos olet tilannut samassa ravintolassa vaihtelevasti, ei ole asiallista arvailla, mitä haluat, paitsi jo olet jotenkin huvittavan hidas.

Asiakkaalla voi olla afasia, ja puheenodottaminen olisi kiusallinen ikuisuus.

 

Vierailija
12/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa tilaa aina "lehtipihviä", usein kuitenkin. Eli arvaaminen ei toimi, paitsi jos naamastani näkyy, että on "'lehtipihvipäivä'".

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuuluisi vastata tuohon esim

"Kyllä, kiitos".

Vierailija
14/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan syödä hyttynen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavatko ravintolan työntekijät milloinkaan hyvää jatkoa samaan tapaan, kuin markettien myyjät esim. hyvää viikonloppua TAI hyviä viikonloppuja (eli tyyliin "emme varmaan näe pitkään aikaan") asiakkaasta tai hänen ostoksistaan riippuen?

Vierailija
16/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos olet tilannut samassa ravintolassa vaihtelevasti, ei ole asiallista arvailla, mitä haluat, paitsi jo olet jotenkin huvittavan hidas.

Asiakkaalla voi olla afasia, ja puheenodottaminen olisi kiusallinen ikuisuus.

 

No eipä ole afasiaa minulla diagnosoitu. :D

Ap

Vierailija
17/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toivottavatko ravintolan työntekijät milloinkaan hyvää jatkoa samaan tapaan, kuin markettien myyjät esim. hyvää viikonloppua TAI hyviä viikonloppuja (eli tyyliin "emme varmaan näe pitkään aikaan") asiakkaasta tai hänen ostoksistaan riippuen?

En ole huomannut, että toivottaisivat.

 

Ap

Vierailija
18/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En itse asiassa tilaa aina "lehtipihviä", usein kuitenkin. Eli arvaaminen ei toimi, paitsi jos naamastani näkyy, että on "'lehtipihvipäivä'".

Ap

 

Se työntekijä ehkä yrittää soveltaa asiakkaisiin samaa periaatetta, kuin Veikkauksen KESTORIVISSÄ. "Varman päälle." Ei välitä siitä, että suurin osa väärin... Ei ole peluri.

Vierailija
19/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vem beställer sin mat i kassan i en restaurang?

Vierailija
20/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suosittelee aina niitä annoksia, joiden raaka-aineet ovat menossa vanhaksi. Pitää saada työnnettyä asiakkaalle ne puolituoreet kasvikset ja lihat. Mulle tyrkytti jotain peruunagratiinia, jota ei edes ollu listalla.