Miksi ravintolan kassat haluavat arvata, mitä asiakas tilaa?
Käyn usein samoissa paikoissa lounaalla ja monesti syön jopa saman annoksen. Olen törmännyt monesti siihen, että ravintolan kassa toteaa minulle annoksen nimen heti sanottuaan "Hei".
Minua ei nolota itseni puolesta, vaan sen kassan. Mietin vain, että pitäisikö häntä kehua, että hienosti onnistuit tässä muistipelissä.
Miksi ihmeessä kukaan asiakaspalvelija toimii näin??
Kommentit (26)
Ovat tottuneet asiakkaisiin, jotka ovat hitaita puhumaan, ja ajattelevat auttavansa. Tietysti olisi fiksumpaa suoda asiakkaalle rauha, eikä olla heti ahdistelemassa arvauksilla; heitä ahdistaa.
Siis työntekijää ahdistaa. Hän arvaa helpottaakseen omaa oloaan.
On myös hysteerisiä työntekijöitä, jotka alkavat höpöttää hullua "huumoriaan", jos pelkäävät asiakasta tms.
Siis oikeesti onko aina pakko valittaa kaikesta? Jos joku muistaa mitä olet ennen tilannut ja haluaa ilahduttaa sua muistamalla niin sulle ei sekään kelpaa? Pysykää kotonanne, prkl!
Älä vastaa arvaukseen. Käyttäydy, kuin et olisi kuullutkaan sitä.
Jos syöt joka päivä lehtipihvin samassa ravintolassa ja olet tehnyt niin jo hyvin pitkään, hän voisi ottaa tilauksen naamasi näkemällä.
Jos olet tilannut samassa ravintolassa vaihtelevasti, ei ole asiallista arvailla, mitä haluat, paitsi jo olet jotenkin huvittavan hidas.
Jos työntekijä ahdistuu siitä, että ignooraat hänen arvauksensa (kun voisit sanoa vain Kyllä! tai Ei, vaan...) niin se ahdistus (outo kiemurteleva käytös, tyhmien höpöttäminen tms.) on hänen oma asiansa. Anna sekoilla, ei kuulu sinulle.
Vierailija wrote:
Jos olet tilannut samassa ravintolassa vaihtelevasti, ei ole asiallista arvailla, mitä haluat, paitsi jo olet jotenkin huvittavan hidas.
Asiakkaalla voi olla afasia, ja puheenodottaminen olisi kiusallinen ikuisuus.
En itse asiassa tilaa aina "lehtipihviä", usein kuitenkin. Eli arvaaminen ei toimi, paitsi jos naamastani näkyy, että on "'lehtipihvipäivä'".
Ap
Sun kuuluisi vastata tuohon esim
"Kyllä, kiitos".
Toivottavatko ravintolan työntekijät milloinkaan hyvää jatkoa samaan tapaan, kuin markettien myyjät esim. hyvää viikonloppua TAI hyviä viikonloppuja (eli tyyliin "emme varmaan näe pitkään aikaan") asiakkaasta tai hänen ostoksistaan riippuen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asiakkaalla voi olla afasia, ja puheenodottaminen olisi kiusallinen ikuisuus.
No eipä ole afasiaa minulla diagnosoitu. :D
Ap
Vierailija wrote:
Toivottavatko ravintolan työntekijät milloinkaan hyvää jatkoa samaan tapaan, kuin markettien myyjät esim. hyvää viikonloppua TAI hyviä viikonloppuja (eli tyyliin "emme varmaan näe pitkään aikaan") asiakkaasta tai hänen ostoksistaan riippuen?
En ole huomannut, että toivottaisivat.
Ap
Vierailija wrote:
En itse asiassa tilaa aina "lehtipihviä", usein kuitenkin. Eli arvaaminen ei toimi, paitsi jos naamastani näkyy, että on "'lehtipihvipäivä'".
Ap
Se työntekijä ehkä yrittää soveltaa asiakkaisiin samaa periaatetta, kuin Veikkauksen KESTORIVISSÄ. "Varman päälle." Ei välitä siitä, että suurin osa väärin... Ei ole peluri.
Vem beställer sin mat i kassan i en restaurang?
Ne suosittelee aina niitä annoksia, joiden raaka-aineet ovat menossa vanhaksi. Pitää saada työnnettyä asiakkaalle ne puolituoreet kasvikset ja lihat. Mulle tyrkytti jotain peruunagratiinia, jota ei edes ollu listalla.
Keskustelu siis menee esim. näin:
Minä: Hei
Kassa: Hei. Lehtipihvi.
Ap