Miksi ravintolan kassat haluavat arvata, mitä asiakas tilaa?
Käyn usein samoissa paikoissa lounaalla ja monesti syön jopa saman annoksen. Olen törmännyt monesti siihen, että ravintolan kassa toteaa minulle annoksen nimen heti sanottuaan "Hei".
Minua ei nolota itseni puolesta, vaan sen kassan. Mietin vain, että pitäisikö häntä kehua, että hienosti onnistuit tässä muistipelissä.
Miksi ihmeessä kukaan asiakaspalvelija toimii näin??
Kommentit (26)
Jos ihmettelet sitä listaa ikuisuuden ja tilaat aina kuitenkin sen saman annoksen, niin tuo on sen kassan velvollisuus ehdottaa, jotta saa toiminnan sujuvaksi. Mikä ongelma muuutenkin? Otat jotain muuta jos haluat.
Vierailija wrote:
Tuohan voi olla myös suositus jos lounas menu vaihtelee.
Ei se vaihtele.
Ap
Vierailija wrote:
Toivottavatko ravintolan työntekijät milloinkaan hyvää jatkoa samaan tapaan, kuin markettien myyjät esim. hyvää viikonloppua TAI hyviä viikonloppuja (eli tyyliin "emme varmaan näe pitkään aikaan") asiakkaasta tai hänen ostoksistaan riippuen?
Vain vähintään TOP3 miehille
Vierailija wrote:
Jos ihmettelet sitä listaa ikuisuuden ja tilaat aina kuitenkin sen saman annoksen, niin tuo on sen kassan velvollisuus ehdottaa, jotta saa toiminnan sujuvaksi. Mikä ongelma muuutenkin? Otat jotain muuta jos haluat.
En ihmettele ikuisuuksia, ja jos et ymmärrä ongelmaa, en varmaankaan pysty sitä sinulle selittämäänkään.
Jos asiakas käy viitenä päivänä viikossa syömässä ja tilaa joka päivä sen possunleikkeen keitinperunoilla, pippurikastikkeella ja raa'alla sipulilla, niin eipä siinä kovin kauheasti tarvitse arvailla mitähän tuo "Ville" mahtaisi tänään syödä. Oma muisto 30 v takaa.
Ap:lle tuo kassahenkilö selvästi vain antaa mahdollisuuden vastata "Ei kiitos tänään voisin ottaa kasvispihvejä". Tai sitten hän yrittää hoputtaa ap:tä eteenpäin, ettei hän taas jää siihen kassalle norkoilemaan ja pähkäilemään, kun jono takana vaan kasvaa. Asiakkaana ihmettelen, miten vaikeaa on päättää se tilaus siinä jonottaessa eikä jäädä arpomaan vasta siinä kassan luona.
Mitä taas jonkun ketjussa kyselemään jatkojen toivottamiseen, niin ei se kuulu kassalle asiakkaan tullessa syömään. Siinä toivotellaan vasta hyvää ruokahalua. Lähteissä sitten toivotellaan viikonloput tms.
Tuohan voi olla myös suositus jos lounas menu vaihtelee.