Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEIDEN vko 36

01.09.2008 |

Edelliset täältä: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Ja listaa:

15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu

16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa, OAS

16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme

01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

16.04.09....RauPotar..........38v...viides...........Satakunta

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Orvoliinalla kaikki Ok!

Kolmosen raskaudessa vuosin ensimmäiset 12viikkoa ja sitten se loppui kuin seinään, mitään syytä ei vuodolle koskaan löytynyt. Ja äitini puhui että kun odotti pikkuveljeäni hänelllä oli kolmet menkat raskauden aikana???

Kaikki peukut ja varpaat pystyssä Orvoliinan puolesta.

Meillä oli sitten ensimmäinen auto kojeajossa eilen, Dodge jorney, mies tuli naama korvissa kotiin, sellainen tämän minä haluan ilme. Minä kyllä sanoin ettei me siihen mahduta....mutta. No hymy kyllä hyytyi kun iskettiin sisään, turvaistuin, turvakaukalo,kolme muksua, kahdet rattaat ja käytiin vielä ruokakaupassa. Kyllä me mahduttiin mutta mitään muuta ei sitten olisikaan enään mahtunut. Olihan se hieno ja olisi ihan uusi, mahtava oli kyllä ajaa. Mutta auton saisi vasta tammikuulla ja se hinta 35 000€!!!!!!! Ja muka tila-auto...PAH! Meitä kun lähtee neljä laskettelemaan ja kaksi on rattaissa niin ei siinä suksiboksitkaan enään auta, täytyy olla peräkärry :p

Tänään kuulemma tulee sitten joku Nissan Panther....maasturi taisi olla. Mutta hinta oli vieläkin suurempi. No täytyy kait antaa miehen koe ajaa, ennen kuin tuo pystyy myöntämään sen tosiasian että pakko se Voyager on hankkia. Miehen veljellä on sellainen ja käytiin eilen koittamassa sitäkin, ei varmaan tarvine kertoa kuinka siihen mahduttiin ;)

Mukavaa päivää kaikille.

JB72 & KeijoKerttu 18+6

Vierailija
22/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin "kuolla"yöllä...

Illalla nukkumaan mennessä vatsaa poltteli.Klo 24 heräsin vatsanvääntämiseen ja siinä vessaan ehdin kun heitti ihan ympäri.Ajattelin jo että tässä synnytyskin alkaa.Vatsaa sattui niin kovaan.istuin sitten 01 aikaan kuumassa suihkussai .Ja kolmen aikaan hetkeksi nukahdinkin,kunnes taas heräsin kovaan vatsaväänteeseen ja taas ihan ympäri heitti vatsa.Tuskanhiki vaan valui...

Sainkohan jonkun ruokamyrkytyksen tjs?Ihan kamalaa.

Vauva on nyt ollut tosi levoton vatsassa,aistinut mun kurjan olon.Nyt on ihan takkityhjänä olo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti tai mikä lienee sinulla onkin, on maailman kurjimpia tauteja. Toivotaan että menee pikana ohi. Mitenhän orvoliina? JB72:lle piti kommentoida autoasiaa, minusta ainakin on törkeää millaisia autoja voidaankaan kutsua tila-autoiksi!! Sillä monet niistä ei oo kyllä tilaa nähneetkään ja hinta on kuitenkin päätähuimaava. Meillä ei ole ihkauuteen autoon varaa ees kuvitelmissa!! Käytettynäkin maksavat ihan mansikoita....

Mutta täytyy kuopuksen kanssa lähteä kaupunkiasioille, mies lupasi töistä tulla myös kaupungille ja tarjota meille lounaan, yksi asia vähemmän mietittävää (että mitä teen meille ruuaksi).

tanni rv 34+0

Vierailija
24/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään siellä hematooma kontrollissa. Hematooma näkyy edelleen, mutta on pienentynyt. Silti sairaslomaa nasahti vielä seuraavat kaksi viikkoa eteenpäin. Mulla oli koko alkuviikon tuhruttamatta yhtään vanhaa verta ja tänä aamuna kun nousin sängystä niin pulpahti vaan pöksyyn veri :-/ Hämärässä kun kokeilin että tuliko housuun jotain niin arvatkaapa kun katsoin kättä... täynnä tummaa verta mutta hämärässä ei nähnyt oliko se tuoretta vai vanhaa... Kyllä kävi sydän kurkussa. Menkkamaista jomotustakin tuntui joten pelkäsin koko matkan kontrolliin että ollaanko menetetty pienokainen.

Ultrassa onneksi sydän sykki hienosti ja pikkuinen oli kasvanut ajallaan. Niskaturvotukseksi lääkäri sai n. 1mm. Sintti vastasi viikkoja 11+1 (laittoivat korttiin viikoiksi 11+2 mutta neuvolan kaavan mukaan olisi pitänyt olla 11+4). Niskaturvotuksen lääkäri sai mitattua vain vähän viistosta mutta sanoi ettei hänen mielestään siinä näy mitään poikkeavaa. Täällä meillä varsinaista niskapoimu-ultraa ei tehdä, sitten vain jos verikokeessa on poikkeavaa. Otatin kyllä sen seulankin ja siitä saan vastauksen ehkä huomenna.

Orvoliinalle toivon että kaikki olisi hyvin. Omalla kohdallani nyt näyttää siltä että todellakin vuotoa voi olla vaikka asiat olisikin kunnossa. Tosin "tuoretta" verta en ole vuotanut kuin n. viikoilla 6 tai 7 kahtena päivänä. Sitten se on ollut tuota ruskeaa vanhaa verta.

Autoasiaan vielä sen verran että tällä hetkellä meidän 6 hlö:n perheellä on käytössä Hyundai Trajet. Hyvä auto näin kun kärryjä ei tarvitse mukana mutta joudutaan kyllä vaihtamamaan isompaan jos tämä raskaus menee hyvin ja vauva syntyy keväällä. Me ei olla harkittu edes muuta kuin VW.n pikkubussia. Sellainen meillä oli kun tuplat syntyi ja oli kyllä loistoauto. Sellaisen tahdon nytkin; taksisisustalla ja tähtikatolla :-)

Ja kun meidän perhe menee talvilomalle niin meillä on kyllä suksiboksin lisäksi myös se katettu peräkärry :-) Sinne menee pulkat, rattikelkat, sukset ja kaikki vaatteetkin pakattuina isoihin kasseihin. Eikä sisälle autoon tarvitse ahtaa niin paljon tavaraa. Ja eihän näissä tila-autoissa oikeastaan sitä tavaratilaa juurikaan ole.

Vierailija
25/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne tosi huolestuneena toissapäivänäkö se oli ? kun aloin illalla yht´äkkiä vuotamaan, vuoto tiputteli aamuun asti jolloin lakkasi, onneksi. Kävin nla:ssa ja terveydenhoitaja epäili vuodon johtuneen aamuisesta "lemmenliekistä" jota meillä mieheni kanssa oli ollut.. Ja ehkä se siitä sitten johtui, kun ei enää ole mitään vuotoa ollut. Sain kuitenkin "vasta" 15.päivä ultra-ajan, ja jos jotain isompaa tulee niin sitten vaan suoraan päivystykseen. Ei kyllä helpota olo tuo tieto, aika pitäkään tässä joutuu odottelemaan onko siellä masussa kaikki hyvin. Raskausoireet ovat niin minimaalisiakin ettei siitäkään saa vahvistusta itselleen.

Meilläkin tuo autoasia on mietinnässä, nyt mahtuu 7 hlöä, mutta 8 hengen auto olis saatava (melkein voisi mahtua yhdeksänkin henkeä, tilaa ei ole koskaan liikaa. Olisikohan se Toyotan Hiace mallin auto johon 9 mahtuu ? Olen kuulluut vaiko lukenut täältä, että voyagerkin on voitu rekisteröidä 8:lle. Missäs sen yhden paikka on mahtanut olla, ilm. etupenkillä vai keskellä ?

Oli se kyllä aika erikoinen päivä tuo mennyt tiistai kun tilasin ekan nla:n, ostin ekat äitiyshousut ja lopuksi illalla jouduin pelkäämään keskenmenoa, onneksi kaikki tuntuu nyt hyvältä ja luottavainen mielikin on. Kiitos tuestanne !

26/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu

16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa, OAS

16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

01.02.09....Arkuli..................36v...viides...........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme

01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

22.03.09....Tintukka76........32v...viides..........Oulun lääni

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

16.04.09....RauPotar..........38v...viides...........Satakunta

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

Toivottavasti on kaikki, ja tiedot on oikein...

27/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti, ehdin just lähettää, kun huomasin, että Tintukka on eksynyt huhtikuisten väliin eikä omalle paikalleen... Ja näköjään Riesakin on pompannut väärälle riville joten korjataan seuraavaan päivitykseen. Anteeksi moka! Toivottavasti muut on oikein.

Mä olin tänään vihdoin rakenneultrassa. Hieman jännitti, kun tammiksien pinossa on ollut yhtä ja toista ei-niin-hyvää ultrakuulumista. Ja kun tää on sentään viides tähän asti ongelmitta sujunut raskaus, niin takaraivossa kytee ajatus, että entäs jos... Vauveli vastasi viikkoja täysin muuten, mutta reisiluu oli viikon edellä aikataulusta. Kätilö alkoikin siinä kysellä muiden lasten pituuksia (kun painot näki kortista), ja totesi että muiden tavoin pitkä on tästäkin vauvasta tulossa (muut oli 51,5cm - 55cm pitkiä). Ja toista tyttöä meille lupaili. Eli en vielä laita tytön mekkoja jne pois, jos vaikka käyttöä olisi. Ihanaa, jos meille tulisi toinenkin prinsessa! Tulis tolle neidille kaveri, vaikka ikäeroa tulee melkein 4v. Lopuksi toivotteli tervetulleeksi synnyttämään Seinäjoen uusiin tilaviin saleihin. :) En oo vielä nähnyt kuin lehtikuvista, ainakin väri on vaalea entisen sairaalan vihreän sijaan ja huomattavasti tilavammilta näyttivät.

Autoista on ollut myös puhetta. Meillä kun on jo se 7-hengen Voyager, on mun seuraava vaatimus, että vähintään saman verran pitää olla tilaa ja 8 tai 9 hengen auto! Voyagerissa saa sen 8. paikankin, keskiriville keskelle ns. kiinteä penkki, eli toki irroitettava, mutta viereiset penkit saa nostettua/käännettyä, että pääsee paremmin takapenkille. Oon nähnyt kuvia semmosesta, mutta ei olla vielä käyty katsomassa. Se 9 hengen auto kyllä taitaa sitten kuulua pikkubussi-luokkaan, mutta niin kauan kun B-kortti riittää, niin kelpaa mulle. Mä kun en taatusti saa lääkäriltä 'parempaan' korttiin lupaa, vaikka sitten kyseessä oliskin vain perheen oma auto. Tää tuleva vielä mahtuu nykyisen kyytiin, mutta sitten pitää jo etsiä suurempaa. Kuitenkin vanhin on ehkä 12-13v sen kuudennen aikaan, joten ei varmaan kauheasti kulje mukana, mutta ei aina voi kotiinkaan jättää, varsinkaan pidemmillä matkoilla.

Jaaha, pitää mennä etsimään jälkikasvuaan pihalta. Nuorin livahti äsken sinne, nuhanenä kaiken lisäksi...

Äippä ja prinsessa-J? rv 21+0

Vierailija
28/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se flunssa sitten purjehti tänne meillekkin, ja ikäväkyllä kaikista nuorin se nuhanenä on. Urheasti kylläkin menee kynttilät nenän alla ja huohottaa...reppana. Yöllä vain oli jo hieman vaikeampaa kun ei henki kulkenut ja itketti aika paljon. Mutta kyllä sitten helpotti kun pääsi viereen nukkumaan, no pikkuinen kyllä sitten nukkui mutta minä ja mies valvottiin :x

Herttinen sentään muutamalla eräpäivä täyttyy parin viikon sisään :) jännittämistä riittää, toivottavasti jaksatte ja ehditte kirjoitella kuulumisia.

Täällä ei muuten mitään ihmeellistä taas yksi viikko täynnä, eilen illalla supisteli ihan kunnolla ja pitkään, onneksi ne levossa lakkasivat. Täytynee kuitenkin vähän rauhoittua, vaikkakin kaikissa raskauksissa onkin supistellut eikä niistä mitään "haittaa" ole ollut. Kuitenkin voisi olla merkki siitä että vähän rauhallisempi tahti olisi parempi...

Nyt täytyy lähteä eskarilaista herättämään.

JB72 & KeijoKerttu rv 19

Vierailija
29/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Orvoliinan tilanne alkaa näyttää jo valoisammalta. Mullakin oli kakkosraskaudessa vuotoja alussa ja kävin ultrassa tarkistuttamassa tilanteen ja pääsin silloin säikähdyksellä. Muissa raskauksissa noita ei ole ollut.

Pääsenpä nyt minäkin kiertämään omaa napaa, kun kävin eilen neuvolassa ja rakennneultrassa jo näin alle 18 viikolla. Kaikki oli niinkuin pitääkin, eli vauvelilla näkyy kaikki tarvittavat elimet olevan ja vieläpä oikeilla paikoillaan ja sen näköisiä kuin pitääkin. Sen tarkemmin en halua tietää. Illalla kotona 5-vuotias keskimmäinen mietiskeli miten sitten kävisi, jos olisi vaikka joka sormen päässä ollut silmät ja suu ja korvat. No eipä tuollaisista taida kenelläkään olla kokemuksia.

Hb oli nousussa 118, mulla kun lähtötaso oli loistavat 82.... Tuota anemiaa on ollut muutenkin aiemminkin, mutta tyhmyyksissäni en tajunnut aloittaa raudansyöntiä kevällä, kun väsymys ym. anemiaoireet ilmenivät. Muutaman kuukauden kun siinä niin kovasti toivoi sitä raskautta, että aina kun väsytti niin ajatteli vain sen johtuvan siitä että nyt tärppäsi. Painoa oli tullut jo n.3 kg lähtötasosta, joten suurinpiirtein entisten tasoa mennään.

Mun piti kyllä kirjottaa jostain muustakin, mutta kun nuo ipanat tulivat viereen pyörimään niin ei oikein ajatus juokse, jos juoksee muutenkaan.

Vierailija
30/32 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunasta tullessa vielä tänne kuulumiset!

Hyvä että orvolinalla tuntuis olevan vaavi kunnossa!! Säikäyttää tuollaiset!

Joops...en tainnut tänne vielä kertoilla...että olin ke-to käynnistyksessä.. mutta täälläpäsitä taas kotona ison mahan kanssa oleskellaan. vesi on vähänä, joten tänäänkin täytyi käydä sydänkäyrässä että tiedetään vauvan jakselevan hyvin. maanantaina taas jos ei tässä ala suppareita näkymäään...

uskotte varmaan kuin ahistava olo...ei kiinnosta tehä mittään....ku oli jo hieman innoissaan tuosta käynnistyksestä että kohta nyytti kainalossa.

meillekkin iski joku syystauti...iskä ihan flunssassa...toivottavasti ei tuu mulle. ja sitte kaksi pienimmäistä oli viikolla kuumeessa ja oksensivat muutaman kerran.

mukavaa viikonloppua...;) ja tervetuloa uudet.!..täältähän me muutamat kohta livahdetaan karkuun...toivottavasti ;) niin tarvii uusia kirjottelijoita!

tuutski ja pikkuruinen 38+4

Vierailija
31/32 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutelituu; toivotaan että syystauti menisi nopsaan ohitte että säätyisitte sinä ja vauva siltä... Muistoissa vain toi tuska loppuajalta ja nytten ei edes uskalla kuvitellakkaan sinne asti.. tuntuu että pää hajoaa jo nytten huono-olon ja väsymyksen takia. Jaksuja ja tsemppiä kamalasti...

Vierailija
32/32 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Tuutelituulle tsempit, toivottavasti pääsette viimeistään huomenna tositoimiin. Mulla oli vähän vastaava tilanne kuopuksen kanssa. Kävin kasvukontrollissa äitiyspolilla aina viikosta 26 lähtien ja viimeisen kolmen viikon aikana käytejä tuli yhteensä kymmenen. Lääkärit pähkäilivät joka kerta, että käynnistetäänkö synnytys vai ei (lapsi siis kasvoi hitaasti ja lapsivettä oli myös kaikenaikaa niukanlaisesti). Viimein viikolla 38 antoivat seuraavalle viikolle "varman" käynnistysajan (kun olin siis niin kypsä siihen polilla hyppäämiseen ja arpomiseen että onko vauvalla kaikki hyvin). Kaikeksi onneksi multa alkoikin tihkua ylhäältä kalvoista lapsivettä heti samana iltana kun polilla olin käynyt ja tyttö syntyikin sitten siitä seuraavana päivänä, vaikkakin käynnistettynä kun ei tuo vähäinen lapsiveden tihkuminen mitään supistuksia saanut aikaiseksi.

Meillä sairastetaan myös. Kolmoselle nousi kuume viime yönä. Kiva soittaa huomenna töihin, että jään kotiin kun kokonaisen viikon ehdinkin jo töissä käydä. Miehelläkin tietty se tilanne töissä, että joku henkilökunnasta jo valmiiksi pois ja sijaisia kun ei saada niin mahdotontahan hänen on sitten kotiin jäädä. Ei sen puoleen, että mullekkaan sijaista saataisiin, samat työt sitten vaan odottaa kasaantuneena kun itse töihin pääsen.

Onneksi neuvola on huomenna jo kasilta ja mies menee töihin vasta ysiksi niin ehdin edes piipahtaa siellä. Olen nimittäin siirtänyt tätä käyntiä jo kaksi kertaa työjuttujen takia niin en enää kyllä ilkeä sitä perua.

Mitään kummoista ei omaan napaan kuulu. Liikkeet tuntuvat pieninä tömpsyinä silloin tällöin ja kaipa tuo masukumpukin kasvaa, kun olen joutunut luopumaan taasen muutamista normifarkuista tämän viikon aikana. Vähän välillä mietityttää nämä vähäiset liikkeet ja vatsan pieni koko ja tulevaa rakenneultraa odottelenkin vähän pelonsekaisin tuntein....

Täytyy varmaan mennä laittamaan lapsille ruokaa ja viikkamaan valtaisaa pyykkivuorta, joka näyttää viikon aikana kertyneen kodinhoitohuoneeseen kuin itsestään.

Jaksamisia!

KainoElvi ja kamu 19+2