Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomaneet ettei boomerit halua hoitaa lapsia?

Vierailija
11.10.2023 |

Ehkä tää on vain mun kokemus, mutta olen huomioinut tällaisen ilmiön.

Omat boomerivanhemmat vei mut melkein joka lomalla isovanhempien hoidettavaksi ja kasvatus oli muutenkin vähän niin ja näin. Nyt kun itsellä on lapsia, ei niiden isovanhemmat viitsi kovin usein käydä edes katsomassa. Hoitoapua heiltä on lähes mahdotonta saada. Haluavat kai elää lapsivapaata elämäänsä kun kerrankin voivat. Ihmeellistä tässä on se, että lapsenlapsia kyllä kärtetään ja kysellään milloinkas se ja se aikoo lapsia tehdä, jopa henkilökohtaisesti loukkaantuvat jollei joku omista lapsista aio hankkia lapsia.

Tuntuu, että ovat itse tehneet lapsensa vain koska "kuuluu tehdä" ja olettavat sitä jälkipolviltakin, mutta itse lasten hoitaminen ei heitä kiinnosta.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jep, näin se oli meilläkin että vanhempani painostivat minua hankkimaan lapsia, lupailemalla vaikka ja mitä apua, ja sitten mitään ei ole herunut satunnaista kerran vuoteen tapahtuvaa lastenlasten tapaamista lukuun ottamatta. Olen katkera ennen kaikkea siitä, että itselläni oli jatkuvan mummolavierailun vuoksi erittäin läheiset välit omiin isovanhempiini, sain elämänkokemusta, pullantuoksua, rentoa yhdessäoloa heiltä mitä omat itsekkäät uravanhempani eivät tarjonneet. Toivon samaa läheisyyttä, mökkeilyä, veneilyä jne omille lapsilleni kun omat vanhempani eläköityivät, mutta sen sijaan he viettävät aikansa keskenään reissaten. Jopa lasteni syntymäpäiväjuhlia on useana vuonna sivuutettu, koska 'Martti nyt hankki juuri tohon ajankohtaan matkan Australiaan'... ja synttäriviikonloppu ollut heillä tiedossa pari kk ennen päivämäärää.

Kyllä, harmittaa lasteni puolesta, että heidän maailmansa on niin paljon kylmempi, tu

Aikuiset ihmiset päättävät puolisonsa kanssa lastenteosta, ei äitinsä kanssa.  Niin kauan kun äiti sanelee on ihminen vielä henkisesti lapsi eikä pidä lisääntyä.

Vierailija
42/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten vanhemmat ja kaikkien tuttujenkin vanhemma hoitavat aina tarvittaessa lastenlapsiaan. 

Pitävät lomilla jopa viikkoja mökillä yms.

Ovat 65-80 vuotiaita🤓

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

He ovat omat lapsensa hoitaneet, siis hoidattaneet omilla vanhemmillaan, ja nyt he nauttivat ansaituista eläkepäivistä. He ovat monessakin mielessä se itsekkäinen ikäpolvi.

Olis aika sunkin tajuta ryhtyä itsekkääksi sen sijaan että natiset täällä.

ikä sana on itsekkäinen?

Vierailija
44/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole huomannut!

Vierailija
45/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas Tiltun vihaketju, poistoon.

Vierailija
46/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmistako se kaikki vain on kiinni?

Nykymaailma on muutenkin erilainen, te nuoremmat sen olette aikaan saaneet.

Lupaatteko varmasti että te itse tulette olemaan niitä pullantuoksuisia isovanhempia sitten aikanaan?  

Vierailija
47/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en, 61v, koe olevani boomeri, kylän koulu lakkautettiin kun suuret ikäluokat oli kasvaneet ohi kansakouluiän ja minä ja ikäiseni muutama poika  jouduttiin kirkonkylälle 15km päähän bussikyydillä, kärsin niin kaverien puutteesta kuin pitkästä koulumatkasta. Olisinkin ollut vähän vanhempi kun kylällä vielä olisi ollut kavereita ja muutenkin elämää. 

Vierailija
48/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat ovat kunnon stereotyyppisiä boomereita, mitä lastenhoitoon ja muilta nyhdettyyn apuun tulee. En ole edes katkera, vaan enemmänkin huvittunut, koska luulin tällaisia tyyppejä vauva-palstan urbaaneiksi legendoiksi.

Appivanhemmat lähettivät aikoinaan ainoan lapsensa (mieheni) jopa kuukausiksi anopin vanhemmille, kun piti saada omaa aikaa. Halusivat viettää omat kesälomansa kahdestaan veneillen, ja siihen idylliin ei olisi oma lapsi sopinut. Myös jouluksi poika laitettiin junaan mummolaan ja vanhemmat lähtivät ulkomaille kahdestaan. Nyt sitten ihmettelevät katkerana, miksi mies haluaa mieluummin viettää joulut minun lapsuudenperheeni kanssa.

Nyt sitten tällä lapsella on oma lapsi, eikä kiinnosta tulla edes katsomaan, hoitamisesta puhumattakaan, vaikka asuvat lähellä ja ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä. Toki jaksavat toitottaa olevansa ylpeitä isovanhempia ihan kaikille, jotka vaan jaksavat kuunnella.

Anopin äiti, joka tosiaan käytännössä puoliksi kasvatti lapsenlapsensa, on todella huonokuntoinen, mutta häntäkin käydään katsomassa pari kertaa vuodessa. Anopin sisarukset saavat hoitaa äidin asiat kaupassa käynnistä sairaalakeikkoihin.

Nyt appivanhemmat kuitenkin jo puhuvat, että aikovat asua omakotitalossaan hamaan loppuun asti, eikä kerrostaloon tai palvelutaloon muuttaminen ole vaihtoehto. Kukas heitä silloin auttaa arjessa selviämisessä? Heidän poikansa tietenkin. Mitään mielipidettä häneltä ei tietenkään kysytä.

Että semmoista. Tällä lailla eletään koko elämä muita hyödyntäen antamatta mitään takaisin.

Vierailija
49/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mieheni vanhemmat ovat kunnon stereotyyppisiä boomereita, mitä lastenhoitoon ja muilta nyhdettyyn apuun tulee. En ole edes katkera, vaan enemmänkin huvittunut, koska luulin tällaisia tyyppejä vauva-palstan urbaaneiksi legendoiksi.

Appivanhemmat lähettivät aikoinaan ainoan lapsensa (mieheni) jopa kuukausiksi anopin vanhemmille, kun piti saada omaa aikaa. Halusivat viettää omat kesälomansa kahdestaan veneillen, ja siihen idylliin ei olisi oma lapsi sopinut. Myös jouluksi poika laitettiin junaan mummolaan ja vanhemmat lähtivät ulkomaille kahdestaan. Nyt sitten ihmettelevät katkerana, miksi mies haluaa mieluummin viettää joulut minun lapsuudenperheeni kanssa.

Nyt sitten tällä lapsella on oma lapsi, eikä kiinnosta tulla edes katsomaan, hoitamisesta puhumattakaan, vaikka asuvat lähellä ja ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä. Toki jaksavat toitottaa olevansa ylpeitä isovanhempia ihan kaikille, jotka vaan jaksavat kuunnella.

Anopin äiti, j

Sinäkin nyhtäisit hyöfyn jos saisit vanhoista ihmisistä.  Varmaan hymyilyttää kun mietit tulevia perintöjä varakkailta ihmisiltä.

Miksi miehesi ei käy mummuaan katsomassa, sukuvika sekin?

Js tuo, ei kyllä hoideta, se naurattaa minua.  Jos ette hoida ette hoida.   Mutta perukirjan ehditte tutkia,  sinäkin ihan ulkopuolisena.

Vierailija
50/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani ovat boomereita, syntyneet 1940-luvulla. Kun lapseni syntyivät, he hoitivat heitä ainakin kerran viikossa ja lomilla vietettiin paljon aikaa yhdessä heidän mökillään. Se oli ihanaa. Nyt jo aikuiset lapsenlapset ovat vanhemmilleni edelleen ilo ja välit ovat lämpimät puolin ja toisin.

Mielestäni olisi kohtuutonta ajatella, että noin 80-vuotias pariskunta jaksaisi enää hoitaa kenenkään lapsia.

Vierailija
51/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat eivät ole tuollaisia.

Vierailija
52/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä, jotka käyttävät tuota sanaa. 

Mutta vastaus kysymykseesi: en ole huomannut. Meidän molempien vanhemmat haluavat olla lastenlastensa kanssa mahdollsimman paljon. Ikävää, jos sinulla on noin huonot suhteet sukuusi. Meillä ei ole. 

Vierailija
53/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoitetaan stereotypisestä boomerista. Millainen se on? Tuon ikäluokan ihmisiähän on valtavasti ja he edustavat erilaisia ammatteja, asuinpaikkoja, yhteiskuntaluokkia ja koulutustasoja. Miten ihmeessä he voisivat olla kaikki jotenkin samanlaisia, mitä nyt tähän lastenhoitoon tulee? Tuosta porukasta löytyy tapoja joka lähtöön ja aika moni on jo kuollutkin.

Vierailija
54/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää käyttää sanaa boomeri? 

Vierailija
55/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lapsia, jos niitä täytyy jatkuvaan olla hoitoon jonnekin viemässä ja resurssit eivät riitä. 🥱

Vierailija
56/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nyt sitten tällä lapsella on oma lapsi, eikä kiinnosta tulla edes katsomaan, hoitamisesta puhumattakaan, vaikka asuvat lähellä ja ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä. Toki jaksavat toitottaa olevansa ylpeitä isovanhempia ihan kaikille, jotka va

Saas nähdä miten lainaukset menee.

Mikä ihmeen vimma joillakin on ruveta irvimään miniöistä ja perinnöistä? Miniät ei peri mitään eikä kovin montaa edes appivanhempien perinnöt kiinnosta. Kuulostaa siltä, että itse ollaan oltu appivanhempien rahojen perässä ja suunniteltu perinnönjako jo etukäteen.

Vierailija
57/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nyt sitten tällä lapsella on oma lapsi, eikä kiinnosta tulla edes katsomaan, hoitamisesta puhumattakaan, vaikka asuvat lähellä ja ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä. Toki jaksavat toitottaa olevan

Puolison vanhempien ja suvun arvostelu kovasti kiinnostaa ja pelko "hoitamisesta. "   miksi ei myös se omaisuus?

Vierailija
58/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nyt sitten tällä lapsella on oma lapsi, eikä kiinnosta tulla edes katsomaan, hoitamisesta puhumattakaan, vaikka asuvat lähellä ja ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä. Toki jaksavat toitottaa olevan

Vierailija
59/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi pitää käyttää sanaa boomeri? 

Se on trendikkäämpää kuin puhua suurista ikäluokista.

Vierailija
60/80 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kiinnostaa  appivanhemmat  ja miehen suku ihan valtavasti, päivittäin sitä moititaan.   Milloin eivät hoida lapsia,  milloin tuppaavat liikaa,  ovat liian köyhiä eivätkä antaneet ees häälahjaa.  Tai vanhusten "hoitaminen"  vie liikaa aikaa.

Miksei sitten se varallisuus kiinnostaisi?  Ja heidän jäämistönsä.  Turha teeskennellä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä