Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos hiuksesi ovat likaiset ja on lähdettävä jonnekin?

Vierailija
10.10.2023 |

Laitatko pipon tai huivin? Kuivashampoota? Peset?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon on aikaa ja mihin olen menossa. Sovittuihin menoihin ennakoin hiustenpesun. Tosi likaisilla voin käydä korkeintaan kaupassa, silloin ponnari ja kuivashampoo pelastaa. En voisi lähteä liian likaisilla hiuksilla esim illanviettoon, syömään tai toimistolle. Likaiset hiukset haisee jo pahalta, yöks. 

Vierailija
22/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän lähtemättä. Lähden sitten joskus, kun jaksan pestä hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset joka toinen päivä joka tapauksessa. Ehkä todella sairaana olisin likaisilla hiuksilla. Se olisi pieni murhe. 

Vierailija
24/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua olla likainen. käyn joka päivä suihkussa. jos permis, pesen joka toinen päivä hiukset. jos ei, joka päivä. miksi haista?

Vierailija
25/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyn suihkussa ja pesen samalla hiukset. 

Vierailija
26/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne oikeastaan juuri koskaan ole niin likaiset ettei voisi hätätapauksessa vain lähteä ovesta ulos.

Jos tilanne sallii niin talvella pipo tai kesällä lippis päähän. Tai tiukka ponnari.

Vierailija
27/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pesen joka aamu kun käyn muutenkin suihkussa. Ällöttäviä teidän rasvakuontalonne ja perunajauhonne. Haisette.

Tämä. Yksi hirveimmistä hajuista on likainen päänahka. 

Vierailija
28/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunjauho on parempaa kuin kuivashampoo. Terv rasvaletti .

Laita perunajauhoja aivan pieni määrä Kerrallaan.

Vierailija
29/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon käyttäny hienoa ruisjauhoa. Joskus pesinkin hiukset ruisjauholla, kun sillä sai paksun tuntuiset hiukset. Nykyään joskus käytän vain kuivashampoon tapaan, hyvin vie hiuksista rasvaisuuden pois. Paremmin kuin ne kaupan kuivashampoot.

Vierailija
30/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panta päähän! Sen kanssa ei huomaa hieman likaista tukkaa, ellei nyt ihan rasvaa valu :D 

Vierailija
31/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ne hiukset ja kuivaan ennen lähtöä. 

Vierailija
32/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lettiviritys päähän, ehkä kuivasampoota ensin alle. Hiukseni rasvoittuu helposti, joten tähän joutuu kyllä välillä turvautumaan, vaikka pesusta ei pitkä aika olisikaan.

Btw, kuivasampoota löytyy myös sirotteena. Esim. Lushin tuote on varsin mainio.

Vierailija
33/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Laitan hiukset kiinni isolla klipsillä ja laitan enemmän deodoranttia. Pidän kylppärissä myös isoa sirotinta jossa on perunajauhoja eli köyhän naisen kuivashampoota. Sirottelen hiusten juuriin ja ohimoille ja kampaan pois. Tuloksena ihan ok tuntuiset hiukset.

Ihan poikkeustapauksia kuitenkin etten olisi käynyt suihkussa pidempään kuin kahden päivän sisällä.

Kuivashampoohan tunnetusti on niin arvokasta, että se kannattaa korvata perunajauhoilla.

Kuivashampoon rasvaa poistava ainesosa on juurikin tärkkelys, usein perunasta tai riisistä. Herbinan kuivashampoon ainekset:

Butane, Isobutane, Alcohol Denat., Propane, Solanum Tuberosum (Potato) Starch, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Cocotrimonium Methosulfate, Aqua, Hydrated Silica, Parfum, Limonene

Mieluummin jätän kaikki nuo b

Kallista se ei silti ole ja siihen otin kantaa. Melkein mikä tahansa kuivashampoo on jo itsessään "köyhän naisen kuivashampoo".

Vierailija
34/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pesen ja föönaan. Menee 5min

Miten tämä on edes mahdollista? Viidessä minuutissa ehdit muka kaiken tämän: vaatteet veks ja suihkuun, shampoot päähän, vaahdotus, huuhtelu - ja kaikkein suurin ihmetys, että miten ihmeessä saat jäljelle jääneessä ajassa hiukset kuivattua? Onko sulla hiuksia ollenkaan? Ja vielä pitää pukeakin uudestaan.

Jos mulla olisi 5 minuuttia lähtöön likaisilla hiuksilla, laittaisin kuivashampoota. Mieluummin kyllä pesen hiukset riittävän usein.

Vierailija
35/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten tämä on edes mahdollista? Viidessä minuutissa ehdit muka kaiken tämän: vaatteet veks ja suihkuun, shampoot päähän, vaahdotus, huuhtelu - ja kaikkein suurin ihmetys, että miten ihmeessä saat jäljelle jääneessä ajassa hiukset kuivattua? Onko sulla hiuksia ollenkaan? Ja vielä pitää pukeakin uudestaan.

Jos mulla olisi 5 minuuttia lähtöön likaisilla hiuksilla, laittaisin kuivashampoota. Mieluummin kyllä pesen hiukset riittävän usein.

Hän mainitsee vain pesemisen ja föönaamisen vaan. Pikasuihku ja mulla on lyhyet hiukset, jotka kuivuu nopeasti ja voi jopa jättää hieman märäksi ja loput kuivuu matkalle tapaamiseen. 

Vierailija
36/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hän mainitsee vain pesemisen ja föönaamisen vaan. Pikasuihku ja mulla on lyhyet hiukset, jotka kuivuu nopeasti ja voi jopa jättää hieman märäksi ja loput kuivuu matkalle tapaamiseen. 

Juu. Ei onnistu pitkillä hiuksilla. Pesemiseen menee jo koko 5 minuuttia ja ihan märkien föönikuivaukseen 15 minuuttia. Kosteilla hiuksilla jos lähtee, niin ovat kuivat joskus tuntien kuluttua.

Vierailija
37/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset.

Vierailija
38/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoissa on aineosia jotka aiheuttavat mm rintasyöpää joten mielummin vaikka mikä tahansa luomukeino niiden sijaan.

Itse käyn päivittäin suihkussa ja tietenkin pesen myös hiukset. Vaihdevuodet aiheuttaa yöhikoilua eikä tulisi mieleenkään lähteä nihkeän hikisenä minnekään.

Vierailija
39/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastaperuukki päähän ja menoksi. 

Vierailija
40/47 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset joka toinen päivä joten mulla ei ole juurikaan tilanteita, joissa hiukset olisivat niin likaiset ettei voi lähteä minnekään. Satunnaisesti jos olen kotona, saatan olla kolmannen päivän samoilla hiuksilla ja silloin ne ovat kyllä likaisen näköiset ja jos pitäisi lähteä jonnekin ja ei ehdi pestä hiuksia niin kuivashampoo ja sitten suihkuttelen vettä kevyesti koska on luonnonkiharat/taipuisat hiukset ja veden avulla hiukset eivät ole niin lättänät ja rasvaiset vaan niihin saa kuohkeutta ja tekstuuria. Toki siis jos lähden vaikka johonkin ulkotapahtumaan talvella niin pipo vaan päähän sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi