Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä aikuisesta jolla on yövalo sängyn vieressä yöpöydällä?

Vierailija
10.10.2023 |

Minulla on pieni himmeä nalle yöpöydälläni joka on aina päällä öisin. Minua ahdistaa jotenkin se pilkkopimeys varsinkin talvisin. Kaverini sattui huomaamaan sen kun oli kylässä ja vähän naureskeli, että onko minulla joku salalapsi. Sanoin siis, että se oli just täydellinen, kiva himmeä valo lukemiseen ennen nukkumista ja kyllä se taisi sen selityksen uskoa.

Nyt vähän mietityttää, että miksei yövalo yöpöydällä ole ihan normi juttu? En sanoisi että pelkään kummituksia, mutta pelkään pilkkopimeyttä. Ja en voi asialle mitään.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät himmeän valon? Tuntuu että jokainen lamppu loimottaa nykyään kirkkaana, eikä löydä vaihtoehtoa. Himmeä onkin kirkas. Pöytä kannattaa pitää vähän kauempana ja tukeva lamppu, koska muuten peitto voi ajautua lamppua liian lähelle tai lamppu kaatuu. Joskus kauempana oleva jalkalamppu toimii paremmin.

Vierailija
2/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo häiritsee melatoniinin tuotantoa ja siten unta ja sen laatua. Siksi ei ole normijuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä löydät himmeän valon? Tuntuu että jokainen lamppu loimottaa nykyään kirkkaana, eikä löydä vaihtoehtoa. Himmeä onkin kirkas. Pöytä kannattaa pitää vähän kauempana ja tukeva lamppu, koska muuten peitto voi ajautua lamppua liian lähelle tai lamppu kaatuu. Joskus kauempana oleva jalkalamppu toimii paremmin. Ostat yövalon. Niissä on tyylin pari lumenia.

Vierailija
4/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Minä olen nelikymppinen mies enkä usko mihinkään yliluonnolliseen.

Silti pidän yöllä jonkun valon palamassa, esim keittiössä, josta se kajastaa vaimeasti myös makkariin. Mikä lie primitiivireaktio, että pilkkopimeässä pelottaa, vaikkei järjen tasolla mihinkään uskokaan.

Aika pieni synti tuo yövalo.

Vierailija
5/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yövalo vessassa jotta siellä näkee käydä yöllä ilman että laittaa kirkkaat valot päälle. Makuuhuoneeseen en haluaisi valoa, nukun paremmin pilkkopimeässä. Kesälläkin pidän pimennysverhot tiukasti ikkunan edessä. Mutta ymmärrän kyllä ap:ta.

Vierailija
6/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin huvittavaa, että aikuisen ihmisen pitäisi selitellä muille minkälaisia valoja hänellä on kotona. Kannattaisiko hommata terve itsetunto ja käskeä kyselijöitä pitämään päänsä kiinni.

Mitä seuraavaksi, joku syyllistää sinua koska sinulla on mattoja lattialla ja verhot kotona.

Vierailija
7/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yövaloa mutta oon harkinnut semmoisen hommaamista, kun on niin tympeätä yöllä pilkkopimeässä yrittää suunnistaa vessaan!

Vierailija
8/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain olen nähnyt himmeän lattiavalon. Se ln ihan ok. Ja jollakulla oli liikektivoituva himmeä lattiavalo juuri kuusella käymistä varten. 

Vierailija
9/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mulle, sitä mieltä minä olen.

Vierailija
10/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on himmeä yövalo sijoitettuna yöpöydän alle niin ei valaise liikaa. Muuten on pimeää ja pimentävä verho ikkunassa. Minä pelkään pimeässä vaikka siinä ei järkeä olekaan. Ei tulisi mieleenkään nukkua ihan pilkkopimeässä.

Vierailija
11/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just hotellissa ja jätin yöksi himmeän valon. Saatan vieraassa paikassa pompata hereille ja miettiä, missä ihmeessä olen, niin siksi valo, että näen ympärilleni. 

Vierailija
12/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan kotona ihan pimeätä. Alakerrassa palaa pöytälamppu 24/7, se valaisee porraskuilun kautta yläkertaakin. Kausivalot palaa lokakuu-helmikuun loppu. 

Vierailija
13/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin juuri uusi moottorisänky ja siinä on alapuolella valo minkä saa päälle kaukosäätimestä. Se on ihan kätevä vessareissuja varten, laittaa päälle kun lähtee vessaan ja sammuttaa kun palaa takaisin. Ei puolison unikaan häiriinny kun on niin epäsuora ja himmeä valo.

Vierailija
14/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niitä pikkuvalon näkymisiä pelkäämisen vuoksi pidä. Vaan kompuroimisen ja törmäilemisen vuoksi.

Vierailija
15/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskulamppu tilapäiseen käyttöön.

Omassa sähkösäätöisessa sängyssä liikeaktivoituva ledi. Lisäksi USB-liitäntä.

Vierailija
16/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun välillä nousemaan yöllä vessaan. Yövalon voimin sinne pääsee hyvin ja väsymys pysyy kun ei tarvitse laittaa päälle kirkkaita valoja.

Vierailija
17/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taskulamppu tilapäiseen käyttöön.

Omassa sähkösäätöisessa sängyssä liikeaktivoituva ledi. Lisäksi USB-liitäntä.

Meilläkin on moottorisängyssä neljä usb-porttia, mutta enpä ole vielä keksinyt niille käyttöä. Puhelimen lataan muualla enkä halua sitä missään nimessä viereen yöksi.

Vierailija
18/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä löydät himmeän valon? Tuntuu että jokainen lamppu loimottaa nykyään kirkkaana, eikä löydä vaihtoehtoa. Himmeä onkin kirkas. Pöytä kannattaa pitää vähän kauempana ja tukeva lamppu, koska muuten peitto voi ajautua lamppua liian lähelle tai lamppu kaatuu. Joskus kauempana oleva jalkalamppu toimii paremmin.

Onhan yövaloja ihan helposti saatavana. Ostin juuri viime viikolla 6-vuotiaalleni tämmöisen 14 eurolla:

https://www.bauhaus.fi/yovalaisin-ledvance-lunetta-shine-rgb-valkoinen…

Paria euroa halvemmalla saa samalla tuotemerkillä valaisimen, jossa ei väriä voi yhtä vapaasti valita vaan joka on aina joko kellertävän tai sinertävän valkoinenn.

Bauhausista löytyy hakusanalla "yövalaisin" vaikka mitä kivoja pikkuvaloja eivätkä maksa paljoa. Varmaan niitä on muuallakin.

Vierailija
19/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta himmeässä valossa ei kannattaisi lukea, se on pahaksi silmille.

Vierailija
20/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onhan yövaloja ihan helposti saatavana. Ostin juuri viime viikolla 6-vuotiaalleni tämmöisen 14 eurolla:

https://www.bauhaus.fi/yovalaisin-ledvance-lunetta-shine-rgb-valkoinen…

Paria euroa halvemmalla saa samalla tuotemerkillä valaisimen, jossa ei väriä voi yhtä vapaasti valita vaan joka on aina joko kellertävän tai sinertävän valkoinenn.

Bauhausista löytyy hakusanalla "yövalaisin" vaikka mitä kivoja pikkuvaloja eivätkä maksa paljoa. Varmaan niitä on muuallakin.

Lisään vielä, että koska se on nimenomaan yövalo, se palaa vain kun huoneessa on hämärää. Sähkön kulutus on myös aivan mitätön, palaessaankin yhden watin luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi