Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuen veroprosentti on 20
Sen voi kyllä vaihtaa. Mäkin oon ollut tänä vuonna opiskelija, vähä aikaa töissä ja nyt työtön, niin omaverossa laskivat sitten nollaksi loppuvuoden prosentin.
Niin, mutta jos ei ole töissä. Ja suojaosa poistuu ensi vuonna.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sen voi kyllä vaihtaa. Mäkin oon ollut tänä vuonna opiskelija, vähä aikaa töissä ja nyt työtön, niin omaverossa laskivat sitten nollaksi loppuvuoden prosentin.
Ensi vuonna ei saa tehdä edes 300 eurolla kuukaudessa töitä, jos saa työmarkkinatukea.
Paavo Väyrysen johtama Suomi olisi säilyttänyt itsenäisyytensä
https://www.paavovayrynen.fi/2023/10/18/paavo-vayrysen-johtama-suomi-ol…
Proletariaatille on aina uskoteltu tällaista moskaa. Kapitalistien juonia.
Vierailija wrote:
Paavo Väyrysen johtama Suomi olisi säilyttänyt itsenäisyytensä
https://www.paavovayrynen.fi/2023/10/18/paavo-vayrysen-johtama-suomi-ol…
Paavo Väyrysen Suomi on tosin Suomi, jossa kukaan ei halua elää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ensi vuonna ei saa tehdä edes 300 eurolla kuukaudessa töitä, jos saa työmarkkinatukea.
Saahan sitä käydä, mut se vaan vaikuttaa sit tuen määrään. Ite en ainakaan koeta "maksimoida" etuuksia vaan mieluummin töissä jos vaan jostain sellaista saa. Mut ei kyllä ole näköpiirissä että työllistyisin, joten nostellaan sit työmarkkinatukia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saahan sitä käydä, mut se vaan vaikuttaa sit tuen määrään. Ite en ainakaan koeta "maksimoida" etuuksia vaan mieluummin töissä jos vaan jostain sellaista saa
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Vierailija wrote:
Pienituloinen Eläkeläinen voi myös nousta pienituloisuudesta, jos saa kansanedustajan edut.
Ja alasammuttu politikko kuittaa eläkettä, mutta sen nimi on sopeutumisraha. Samalla voi olla yrittäjä, mutta ei vaikuta asiaan. Tulikos tähän etuuteen nyt muutoksia, vai unohtuiko.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Höpsis et nähnyt 90 luvun lamaa minä olen nähnyt kaverini kans otettiin sen isä hirttoköydestä alas. Nämä vaan rahaa olkaa onnellisia kun voidaan hakea töitä ja tehdä töitä. Ei aina valiteta 😊
Suosittelen kaikille säästäkää ainakin vähän mitä ikinä pystytte sille tulee vielä tarve.
90 luvun lamassa moni poistui vapaaehtoisesti kuluttamasta resursseja. Yrittäjistä monta läksi itse. Mitenhän nyt käy. 70 luvulla pääsi sentään ruotsiin töihin. Nyt ei. Hirvittää tuleva.
Tunsivatkohan he kuuluvansa suomen kansaan, vai ei. Mites nyt.
Vierailija wrote:
Pienipalkkaisuudessa on sekin ikävä puoli, että kaikki on kallista. Näin työttömänä voi hyvin ostaa työttömien alekausikortin uimahalliin, mutta kappas kun menet töihin josta saat ihan yhtä vähän rahaa, kortin hinta tuplaantuu! Ja sama kuntosalien ja ties minkä kanssa. Työttömänä on varaa harrastaa, pienipalkkaisena työntekijänä ei.
Tämä hyvin vahvasti. Itse aikoinaan kokopäivätyössä (40h/vko), missä palkka oli kuukaudelle 1550e BRUTTO. Nettopalkkaa jäi alle 1200e käteen. Vuokra oli 1360e. :) Useampi lapsi ja yksin heidän kanssaan.
Ja kaikki oli yhtä kallista kuin hyvätuloisillekin. :) Niistä ajoista ei jäänyt kuin luottokorttivelkaa (mm. ruoka ja bensa), mitä makselen vieläkin. :) Siinä sitä todellisuutta grahn-laasosille.
Menkää töihin paljon on esim.siivousalan paikkoja rohkeasti töihin Aurin tyyliin. Rahaa voitte tienata hyvinkin jos olet ahkera. T. Siivousfirman omistaja nyt itsekkin siivoan ja hyvää tulosta firma tekee työ on parasta sosiaaliturvaa 🤔
Vierailija wrote:
Menkää töihin paljon on esim.siivousalan paikkoja rohkeasti töihin Aurin tyyliin. Rahaa voitte tienata hyvinkin jos olet ahkera. T. Siivousfirman omistaja nyt itsekkin siivoan ja hyvää tulosta firma tekee työ on parasta sosiaaliturvaa 🤔
Jaa et sinne vaan somettamaan ja tekemään kaupallisia yhteistöitä?
Vierailija wrote:
Se palkka on sama 10-11 euroa, ihan sama miten kovasti raataa. Toki jos 24/7 tekee duunia, saa jonkin verran rahaa.
Ei kukaan ole köyhä, kun tekee ahkerasti töitä. Ei siihen vaadita paljon muuta kuin että on valmis ottamaan vastaan kaikenlaisia töitä kaikkialta.
Sanni lauloi työhaastattelussa.
https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/lauloi-tyohaastattelussa-mamban-ala-…
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pienipalkkaisuudessa on sekin ikävä puoli, että kaikki on kallista. Näin työttömänä voi hyvin ostaa työttömien alekausikortin uimahalliin, mutta kappas kun menet töihin josta saat ihan yhtä vähän rahaa, kortin hinta tuplaantuu! Ja sama kuntosalien ja ties minkä kanssa. Työttömänä on varaa harrastaa, pienipalkkaisena työntekijänä ei.
Tämä hyvin vahvasti. Itse aikoinaan kokopäivätyössä (40h/vko), missä palkka oli kuukaudelle 1550e BRUTTO. Nettopalkkaa jäi alle 1200e käteen. Vuokra oli 1360e. :) Useampi lapsi ja yksin heidän kanssaan.
Ja kaikki oli yhtä kallista kuin hyvätuloisillekin. :) Niistä ajoista ei jäänyt kuin luottokorttivelkaa (mm. ruoka ja bensa), mitä makselen vieläkin. :) Siinä sitä todellisuutta grahn-laasosille.
Laskurin mukaan tuosta palkasta jää nettoa 1336 €/kk. Lapsilla on todennäköisesti myös isä(t)? Nämähän on aikuisen ihmisen valintakysymyksiä. Ei kyllä tulisi mieleenkään hankkia pienillä tuloilla isoa perhettä. Vai pitäiskö muiden maksaa sinun lasten elatus?
P. S. Palkan päälle olet todennäköisesti saanut täydet asumistuet, yh-lapsilisät, elatustuet ja toimeentulotukea. Jos noilla kaikilla tuloilla ei rahat riitä, niin peiliin katsomisen paikka.
Siis ihmisillä ei ole varaa mennä töihin, mutta etuuksilla on varaa elää? Jotain outoa tässä yhtälössä...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä saa. puhut paskaa.
Siinä toinen oksetus.
https://www.verkkouutiset.fi/a/tyoministeri-valayttaa-allle-singaporen-…
Mites kannustettas työnantajia palkkaamaan työttömiä ja maksamaan säädyllistä palkkaa? Kun ei ne hinnat laske vaikka kuinka tukia leikattas. Ostovoima vaan pienenee ja pienenee ja pieneneepienenee, masennus iskee ja työkyvyttömyyseläke uhkaa.