Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Tienaan itse kokoaikatyöstä nettona n.1300e/kk. Sannin mielestä en ole pienituloinen, selvä.
Sannin kannattaisi tutustua elintarvikealan työehtosopimukseen.
Samoin ravintola, -siivous, -metalli, -kaupan-, lääke ja muoviteollisuuden alojen työehtosopimuksiin.
Sanni katso millä palkoilla ihmiset elävät tässä korkeiden hintojen maassa...
Sanni Grahn-Laasosen (Kok.) oma työhistoria ei ole kummoinen. Hän oli Forssan lehdessä toimitusharjoittelijana. Siltä pohjalta hän toistelee EK:n ja muiden vastuuttomien tunareiden sanelemia fraaseja. Politiikassa Sanni on tehnyt selväksi, että saa aikaiseksi vain sutta ja sekundaa ja katastrofeja. Kukaan muu ei ole saanut yhtä lyhyessä ajassa niin paljon ja pitkäkestoista tuhoa tehtyä maamme koulujärjestelmälle kuin Sanni Grahn-Laasonen. Sanni pitäisi kiireen vilkkaa pistää syrjään kaikesta päätöksenteosta. Hänestä ei ole sellaisiin tehtäviin. Forssan lehdestä voisi löytyä jotain suorittavan tason tehtäviä kuten siistijän hommia, joihin Sannin voisi siirtää, jahka hän ensin kouluttautuu siistijäksi.
Vierailija wrote:
Sinä työtön joka olet hakenut sataan paikkaan: mihin olet hakenut ja millä meriiteillä? Onko joku tarkastanut CVsi? Onko siinä asiallinen kuva? Oletko hakenut kokemustasi vastaaviin töihin? Oletko yrittänyt alalle jolla on työvoimapula eikä tarvita alan koulutusta tai aiempaa kokemusta? Oletko kysynyt neuvoa joltain asiantuntijalta työkkärissä?
Ei ole juuri työkokemusta, opiskelin pitkään.
Alallani ei ole töitä.
Olen hakenut mm. siivoamaan, en pääse. Ei ole alan kokemusta eikä autoa.
Vierailija wrote:
Tienaan itse kokoaikatyöstä nettona n.1300e/kk. Sannin mielestä en ole pienituloinen, selvä.
Samoin ravintola, -siivous, -metalli, -kaupan-, lääke ja muoviteollisuuden alojen työehtosopimuksiin.
Olet köyhyysrajan yläpuolella. Jos alat äänestää Kokoomusta ja otat muutenkin oikean asenteen, voit varmasti nousta vielä keskiluokkaan asti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olet köyhyysrajan yläpuolella. Jos alat äänestää Kokoomusta ja otat muutenkin oikean asenteen, voit varmasti nousta vielä keskiluokkaan asti.
Ainoastaan epäonnistunut ja vastuuton ihminen äänestäisi Kokoomusta. Kukaan isänmaallinen ja vastuullinen ei kuuna päivänä Kokoomusta äänestäisi. Kokoomus tuhoaa isänmaan. Vaihtaa väestöä kovaa kyytiä ja myy veronmaksajien omaisuutta ulkomaisille keinottelijoille ja vieroksuu itse työntekoa ja eritoten veronmaksua.
Hyi olkoon.
Sanni tervetuloa lääketehtaalle töihin. Täällä tuntipalkat ovat alle 11e luokkaa.
Vaikka täällä valmistetaan monille elintärkeitä lääkkeitä niin palkassa se ei näy ollenkaan.
Vierailija wrote:
Sinä työtön joka olet hakenut sataan paikkaan: mihin olet hakenut ja millä meriiteillä? Onko joku tarkastanut CVsi? Onko siinä asiallinen kuva? Oletko hakenut kokemustasi vastaaviin töihin? Oletko yrittänyt alalle jolla on työvoimapula eikä tarvita alan koulutusta tai aiempaa kokemusta? Oletko kysynyt neuvoa joltain asiantuntijalta työkkärissä?
Koulutus: Aikuiskorkeakoulussa IT-tueksi koulutettu ja paljon myös yliopisto tason kursseja suoritettuna siitä ja kaupanalalta. Haen lähinnä kaupan alan töitä koska paikkakunnalla ei juurikaan ole IT alan töitä joihin osaamiseni on sopivaa.
Olin välillä 3 vuotta työllistettynä eräässä isommassa marketissa, mutta ensimmäisen vuoden jälkeen omistaja vaihtui ja meille ei ikinä löytynyt yhteistä säveltä (eikä monella muullakaan koska ovi kävi jatkuvasti ulospäin) viime syksynä lakkasin saamasta työtunteja kokonaan (olin osa-aikainen mutta ennen sitä oli aina ollut edes parikymmentä tuntia viikossa töitä joka riitti kutakuinkin elämiseen kunhan ei mitään isompaa/kalliimpaa ostanut ikinä) viikot kuuluu ja tajuan etten ole saamassa enää työtunteja vaikka aina kyselin joka viikko että mites ens viikolla, onko töitä? Eli periaatteessa olin erotettu, mutta sitä ei ikinä minulle ilmoitettu jotta halvempien vuokratyöläisten pyörittäminen oli mahdollista. Onneksi tajusin aika pian ilmoittautua työttömäksi että alkoi työttömyys etu juoksemaan, muuten olisin ollut täysin rahaton.
CV ja hakemus pohja (jota muokkaan aina per hakemus) ovat asiantuntijan tarkastamat ja kehumat eli niissä ei ole moitittavaa. Olen vain väärän ikäinen (30+) ja nainen joten oletus taitaa olla että jäisin heti äitiyslomalle tai lasten sairastaessa jatkuvasti saikulle jos saisin töitä. Minulla tosin ei ole lapsia enkä niitä edes halua.
Vierailija wrote:
Sanni Grahn-Laasosen (Kok.) oma työhistoria ei ole kummoinen. Hän oli Forssan lehdessä toimitusharjoittelijana. Siltä pohjalta hän toistelee EK:n ja muiden vastuuttomien tunareiden sanelemia fraaseja. Politiikassa Sanni on tehnyt selväksi, että saa aikaiseksi vain sutta ja sekundaa ja katastrofeja. Kukaan muu ei ole saanut yhtä lyhyessä ajassa niin paljon ja pitkäkestoista tuhoa tehtyä maamme koulujärjestelmälle kuin Sanni Grahn-Laasonen. Sanni pitäisi kiireen vilkkaa pistää syrjään kaikesta päätöksenteosta. Hänestä ei ole sellaisiin tehtäviin. Forssan lehdestä voisi löytyä jotain suorittavan tason tehtäviä kuten siistijän hommia, joihin Sannin voisi siirtää, jahka hän ensin kouluttautuu siistijäksi.
Todennäköisesti tuo Forssan lehden työpaikkakin on isän suhteilla hankittu. Tekopyhää tulla muille latelemaan totuuksia, kun itse on täysin vastuuton ja lellitty laiskuri.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä luin yhden työkyvyttömyyseläkeläisen oireita. Itsellä täysin samat ja olen ollut aina työkkärin listoilla ja tehnyt palkkatukitöitä, työkokeilua ja sijaisuuksia, vaikka olen todella huonovointinen, mutta toimistotyö niin voi istua.
Ei voi ymmärtää, että samoista oireista toiset on työkkärin listoilla ja toiset kotona työkyvyttömyyseläkkeellä. Jotain on pielessä Suomen systeemeissä.
Aina kun olen töissä niin en jaksa vapaa-ajalla tavata ketään enkä tehdä kotitöitä.
Mutta tää on tätä.
Ystäviä voi ottaa vasta eläkkeellä.
Ei jestas, millaisia kommentteja! XD
Mt-ongelmat on kyllä todella yleisiä, kuten tuostakin kommentista näkee.
Vierailija wrote:
Joka paikassa (ja kyllä, myös päiväkodissa) vaaditaan nykyään kokemusta ja koulutusta. Sepä se.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kenelläkään ei ole oikeutta? Eikö edes meillä työkyvyttömillä jotka ei päästä eläkkeelle vaan on pakko roikkua työttömänä? Meitä työkyvyttömiä on varmasti moninkertainen määrä työhaluttomiin verrattuna.
Työkyvyttömille on työkyvyttömyyseläke. Heillä ei ole mitään oikeutta nostaa työttömyystukia.
No sanopa se sitten lääkäreille ja viranomaisille. Työkyvytön ei voi siitäkään itse päättää. Jollakin rahalla pitää ruokaa ja lääkkeitä saada ostettua.
Kyllä työ on lähtökohtaisesti se keino, jolla itse kunkin pitäisi leipä pöytään saada. Sosiaaliapu sitten, kun sairas on. Elämäntapa työttömät voi kasvattaa rahansa vaikka puussa, jos ei työt maistu, tai olkoon rahatta.
Vierailija wrote:
Kokoomusko aikoo nostaa palkkoja pienipalkkaisilla aloilla+
eri
Mikään puolue ei voi tietenkään päättää palkkoja. Jokainen voi kuitenkin vaikuttaa omaan asenteeseensa, ja kokoomuslainen asenne on se, jolla menestytään.
Vierailija wrote:
No sanopa se sitten lääkäreille ja viranomaisille. Työkyvytön ei voi siitäkään itse päättää. Jollakin rahalla pitää ruokaa ja lääkkeitä saada ostettua.
Työkyvyttömän pitää itse vain käydä lääkärissä ja täyttää lomake. Sitten tulee rahaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työkyvyttömän pitää itse vain käydä lääkärissä ja täyttää lomake. Sitten tulee rahaa.
Et voi olla noin tietämätön. Vai voitko?
Vierailija wrote:
Minä tiedän kokemuksesta, mistä puhun, pikkuinen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihmisen ei pidä voida itse päättää sitä, että onko hän työkyvytön vai ei. Se on lääkärin tehtävä arvioida. Jokaisen sellaisen työkyvyttömän kohdalla, jolla ei ole fyysistä vammaa pitäisi myös automaattisesti ainakin yrittää uudelleenkouluttamista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei tule jos Kela päättää toisin näkemättä koko ihmistä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Me kaikki maksetaan Grahn-Laasosen palkka
Outoa että tältä lor tolta ei vaaditaan kokopäivätyön hakemista. Vttaa maksella veroista tätä elättiä samoin kuin pissisavustajansa.
Hyvin todennäköisesti sä et maksa veroja lainkaan.
Enemmän ihmisiä vttaa maksella tuollaisten loisten kotona makaamista.
Olet väärässä, maksan veroja kiitettävästi enkä ole ollut päivääkään työttömänä.
Oletko sinä loi nen, kirjoitustyylisi perusteella olet.
Ote CV:stä: On joo tullut pyörittyä Hemen kanssa vuosina 1985 - 95 ja 2005 - 08. Siinä sitten samalla tehnyt hyväntekeväisyyttä, kun on sitä asunnotonta pummia majoittanut nurkissaan ja katsellut läpi sormien erilaista loisimista ja varastelua. Ei se olisi loppunut, jos ei itselle olisi huonosti käynyt.