Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Tuet pois tai ainakin puoliksi niin alkaa työttömiä kiinnostaa työnteko. Nykyinen sossutuki on aivan liian hyvä ja moni jää kotiin lomailemaan vuosiksi tai vuosikymmeniksi.Nämä öyhöttäjät on saatava ruotuun vaikka voimakeinoin sillä ei kenelläkään ole oikeutta elää toisten rahoilla kun syöttöporsas.
Vierailija wrote:
Tuet pois tai ainakin puoliksi niin alkaa työttömiä kiinnostaa työnteko. Nykyinen sossutuki on aivan liian hyvä ja moni jää kotiin lomailemaan vuosiksi tai vuosikymmeniksi.Nämä öyhöttäjät on saatava ruotuun vaikka voimakeinoin sillä ei kenelläkään ole oikeutta elää toisten rahoilla kun syöttöporsas.
Kenelläkään ei ole oikeutta? Eikö edes meillä työkyvyttömillä jotka ei päästä eläkkeelle vaan on pakko roikkua työttömänä? Meitä työkyvyttömiä on varmasti moninkertainen määrä työhaluttomiin verrattuna.
Vierailija wrote:
Toivottavasti työttömät saadaan oikeasti hakemaan kaikenlaisia työpaikkoja kaikkialta Suomesta. Siitä hyötyy niin isänmaa kuin työtön itse.
Ja kaikenlaiseen työpaikkaanko voi palkata kenet tahansa?
Nämä on taas näitä kommentteja, joissa eletään jotain risusavottojen aikaa.
Vierailija wrote:
Mihin työhön kuvittelemasi "huvikseen" työttömät palkataan?
Sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä työttömyys on, jos luulet sen olevan jotain lomailua.
Vierailija wrote:
Kenelläkään ei ole oikeutta? Eikö edes meillä työkyvyttömillä jotka ei päästä eläkkeelle vaan on pakko roikkua työttömänä? Meitä työkyvyttömiä on varmasti moninkertainen määrä työhaluttomiin verrattuna.
Työkyvyttömille on työkyvyttömyyseläke. Heillä ei ole mitään oikeutta nostaa työttömyystukia.
Kiinnostaisi onko nämä Sanni Grahn-Laasosen pilkkaajat samoja ihmisiä jotka muutama vuosi sitten haukkui Sanna Marinia. Jos eivät ole, niin ei kai kuitenkaan niitä joiden mielestä henkilöä ei pidä pilkata poliittisen näkökulman takia?
Vierailija wrote:
Kyllä ne tuet ovat niin pieniä, että mieluummin sitä töissä käy/kävisi kuin elää tukien varassa täysin kädestä suuhun. Tiiän, kun vielä kolme vuotta sitten olin työtön. Edes fillarilla ei viitsinyt paljoa ajella, ettei joutunut uusimaan viiden kympin ulkorengasta tai ketjua ja rataspakkaa. On ne tuet niin hyviä, että se on sama maksaako joku melkein satasen tai yli sata tonnia, niin kumpikin jää uneksi. Paitsi ettei persaukisena rahasta näe edes unia.
On niin hyvä huudella puskista asioihin, joista ei mitään ymmärrä. Kun itse ei ole koskaan työttömyyttä kokenut, niin sitä kuvittelee, että tuet ovat niin suuria rahoja että niillä voi jäädä vuosikymmeniksi lomailemaan. Kyllä totuus on ihan muuta kuin sinun kuvitelmat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työkyvyttömille on työkyvyttömyyseläke. Heillä ei ole mitään oikeutta nostaa työttömyystukia.
Eläkkeelle ei nykyisin helpolla pääse.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eläkkeelle ei nykyisin helpolla pääse.
Sitten osatyökyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija wrote:
Työpaikan saamiseksi tarttee nykyään aika paljon.
Tarttee tosiaan aika paljon. Pitäisi jaksaa olla aktiivinen ja ottaa yhteyttä tyän antajii s-postila tai puhe elimelä.
Mä luin yhden työkyvyttömyyseläkeläisen oireita. Itsellä täysin samat ja olen ollut aina työkkärin listoilla ja tehnyt palkkatukitöitä, työkokeilua ja sijaisuuksia, vaikka olen todella huonovointinen, mutta toimistotyö niin voi istua.
Vierailija wrote:
Mä luin yhden työkyvyttömyyseläkeläisen oireita. Itsellä täysin samat ja olen ollut aina työkkärin listoilla ja tehnyt palkkatukitöitä, työkokeilua ja sijaisuuksia, vaikka olen todella huonovointinen, mutta toimistotyö niin voi istua.
Ei voi ymmärtää, että samoista oireista toiset on työkkärin listoilla ja toiset kotona työkyvyttömyyseläkkeellä. Jotain on pielessä Suomen systeemeissä.
Vierailija wrote:
toi linkin uutinen oli aiheesta opiskelijat ja ansiosidonnaisella olevat. Opiskelijat on varmasti yksi köyhimmistä kansanryhmistä. Itse selviydyin ihan ok, kesätyöt, ja opiskelun aikana satunnaiset työskentelyt opintojen ohessa satunnaisesti.
sen sijaa olisi kiva tietää mikä täällä olisi se ratkaisu että saataisiin kannustusloukut purettua, ja elämäntapatyöttömät töihin lokkeilun sijaan. Meillä on mieletön määrä näitä. Valitettavasti voi tulla sijaiskärsijöitä, ymmärrän sen hyvin. Lähipiiristä löytyy yh äiti jolla joku autistinen lapsi, ja hyvin vaikea varmaan mennä töihin, mutta uskon että näistä heikoista pidetään huolta vaikka on kovaa linjaa tulossa.
Mikä on elämäntapatyötön lokkeilija?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työpaikan saamiseksi tarttee nykyään aika paljon.
Tarttee tosiaan aika paljon. Pitäisi jaksaa olla aktiivinen ja ottaa yhteyttä tyän antajii s-postila tai puhe elimelä.
Nykyisin työtä haetaan yleensä vuokra-firmojen kautta. Niihin pitää laittaa CV ja muut liitteet (mahdollisimman hyvä, ellei CV:llä voi kilpailla, ei pääse edes haastatteluihin. Osa työnantajista vaatii myös jotain stream-videoita työnhakijalta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei voi ymmärtää, että samoista oireista toiset on työkkärin listoilla ja toiset kotona työkyvyttömyyseläkkeellä. Jotain on pielessä Suomen systeemeissä.
Aina kun olen töissä niin en jaksa vapaa-ajalla tavata ketään enkä tehdä kotitöitä.
Mutta tää on tätä.
Ystäviä voi ottaa vasta eläkkeellä.
Kaikki ei ymmärrä, että kun äänestät äänestät ensisijaisesti puoluetta. Täälläkin moni hoitaja ja asiakas äänesti erästä kokkareiden listalla olevaa "niin mukavaa ihmistä". Oikein kylmäsi kun osasin kyllä odottaa mitä tuleman pitää. Eikä tämä mukava - Maija varmasti osaa edes hävetä.
Sinä työtön joka olet hakenut sataan paikkaan: mihin olet hakenut ja millä meriiteillä? Onko joku tarkastanut CVsi? Onko siinä asiallinen kuva? Oletko hakenut kokemustasi vastaaviin töihin? Oletko yrittänyt alalle jolla on työvoimapula eikä tarvita alan koulutusta tai aiempaa kokemusta? Oletko kysynyt neuvoa joltain asiantuntijalta työkkärissä?
Vierailija wrote:
Sinä työtön joka olet hakenut sataan paikkaan: mihin olet hakenut ja millä meriiteillä? Onko joku tarkastanut CVsi? Onko siinä asiallinen kuva? Oletko hakenut kokemustasi vastaaviin töihin? Oletko yrittänyt alalle jolla on työvoimapula eikä tarvita alan koulutusta tai aiempaa kokemusta? Oletko kysynyt neuvoa joltain asiantuntijalta työkkärissä?
Työkkärissä kaikki käyvät kurssin, missä opetetaan työhakemunsen ja cv:n tekoa ja mulla on tarkistettu, että ne on ok.
On ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto.
Ja cv 2 sivua, yksi rivi per työpaikka.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työkkärissä kaikki käyvät kurssin, missä opetetaan työhakemunsen ja cv:n tekoa ja mulla on tarkistettu, että ne on ok.
On ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto.
Ja cv 2 sivua, yksi rivi per työpaikka.
Siis työhakemuksen
Satakunta hakemusta eikä töitä, ikää 55v.