Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
1061/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Monet pientuloiset käyvät jo töissä. 

Ulkomailla tunnetaan nimellä "working poor". Miten köyhyydestä voi nousta jos käy töissä ja on silti pientuloinen? Työssä käymisen sijasta pitäisi puhua palkkojen nostosta. 

Just eilen katsoin YouTubesta Prepper princessin videon jossa kertoo miten on noussut köyhyydestä miljonääriksi. Kannattaa katsoa ja sisuuntua, ottaa oppia saman kokeneilta. Niillä joilla on vielä töitä ja terveyttä, on mahdollisuus vaurastua. 

Hän on amerikkalainen. Veikkaan että mahdollisuudet vaurastumiseen ovat tuolla Ameriikassa vähän suuremmat kuin täällä.

No katso se video niin tiedät, etkä luule. Hän eli todella köyhän lapsuuden ja sai jo nuorena asuntovelat niskaansa. Teki vuosikausia kahta työtä ja ruokatauoilla dyykkasi roskiksia. Luki kaikki kirjat sijoittamisesta mitä löysi, matki rikkaita, hankki useampia tulonlähteitä. Laski elintasoa, asui surkeissa oloissa. Elää edelleen noin 1000$/kk. Kertoo hyvin suoraan miten on elänyt, miten elää nyt, mistä saa tuloja, mihin sijoittaa. Ihan samat mahdollisuudet on Suomessa jos on työkykyinen, meillä ei edes tarvitse maksaa 500€/kk vakuutusta jotta saa hoitoa kun sairastuu. 

Vierailija
1062/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos köyhyydestä pääsee pois tekemällä töitä, niin miksi työelämässä vuosiakausia olleet joutuvat henkinsä pitimiksi turvautumaan myös kuukausittaisiin tukiin?

Mitä selität.

Olen ollut jo 25-vuotta töissä, enkä ole tukia saanut ikinä aikuistuttuani.

Jos on valinnut sellaisen työpaikan, jonka palkka ei riitä, niin kenen vika se on?

Ei ole kertaakaan käynyt mielessä vaihtaa duunia, tai ottaa lisätöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos köyhyydestä pääsee pois tekemällä töitä, niin miksi työelämässä vuosiakausia olleet joutuvat henkinsä pitimiksi turvautumaan myös kuukausittaisiin tukiin?

Mitä selität.

Jos on valinnut sellaisen työpaikan, jonka palkka ei riitä, niin kenen vika se on?

Työnantajahan se valitsee kenet töihin ottaa. 

Mä olin kymmenen vuotta haistapaskapalkkatyössä. Yritin toki vaihtaa työtä, mutta en saanut uutta paikkaa. Opiskellut olen ihan järkevästi, ja lisääkin, eli se ei ole ongelma. Olen vaan varmaan jotenkin perse ihmiseksi kun kukaan ei halua mua palkata. Otin sitten loparit karensseineen. Sittemmin olen mtös töitä hakenut, ja monet paikat "valinnutkin" mutta mihinkään en oo päässy. Ehheheh. 

Vierailija
1064/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrällisesti suurin osa Kelan etuuksista maksettiin 30–34-vuotiaille, jotka saivat yhteensä 1,66 miljardia euroa etuuksia viime vuonna. Lähes yhtä paljon etuuksia Kela maksoi tiedotteen mukaan 35–39-vuotiaille, yhteensä 1,64 miljardia euroa. 30–39-vuotiaille maksettiin yhteensä 22 prosenttia Kelan etuuksista. 

Tiedotteen mukaan euromääräisesti eniten kolmikymppisille maksettiin vanhempainpäivärahoja, työttömyysturvaa, lapsilisiä, yleistä asumistukea ja sairauspäivärahoja. 

Joopa joo. Nämä luuserit eivät tee muuta kuin nostavat erilaisia tukia. Että mua ottaa päähän. Menisivät töihin !

Vierailija
1065/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En nyt ole lukenut kymmeniä sivuja tätä keskustelua, mutta ei välttämättä muutkaan, jotka tulee tässä vaiheessa mukaan. Joten sanottakoon tuohon otsikkoon sen verran, että se ei ole todellakaan mitä SGL sanoi haastattelussa. Hän sanoi, että opiskelijoilla ja ansiosidonnaisella olevilla on parhaat mahdollisuudet nostaa tulojaan työllistymisen kautta.

Ja siinä hän oli aivan oikeassa. Opiskelijoilla ja ansiosidonnaisella olevilla on paljon paremmat mahdollisuudet nostaa tulojaan työllistymisen kautta kuin niillä, jotka syystä tai toisesta (pitkittynyt työttömyys tai sairaudet) ovat työmarkkinatuella. Osa-aikaisiin töihin, jotka eivät vaadita koulutusta, palkataan mieluummin opiskelija kuin pitkäaikaistyötön. Koulutusta vaativiin hommiin palkataan mieluummin opinnoistaan valmistunut (nykyinen opiskelija) tai vain vähän aikaa työttömänä ollut (nykyinen ansiosidonnaisella oleva, jolla menestyksekäs ura takanaan) kuin joku pari vuotta työttömä

Sanni laittoikin paukut niin koville, että toimeentulotuella tippuu yhä useampi. Toimeentulotukea saavien määrä kasvaa 40%. Ihan vaan koska Sanni tykkää niin tehdä.

Vierailija
1066/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi lapsiperheisiin kohdistuvat vaikutukset ovat kokonaisuudessaan pienempiä kuin työikäisiin lapsettomiin kotitalouksiin kohdistuvat vaikutukset. Tämä on ollut hallituksen vahva tahto.”

Tmä ei toki koske yksinhuoltajaperheitä. Näitä lapsiperheitä kehitetään erityisen rankasti.

Vierailija
1067/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä selität.

Mä olin kymmenen vuotta haistapaskapalkkatyössä. Yritin toki vaihtaa työtä, mutta en saanut uutta paikkaa. Opiskellut olen ihan järkevästi, ja lisääkin, eli se ei ole ongelma. Olen vaan varmaan jotenkin perse ihmiseksi kun kukaan ei halua mua palkata. Otin sitten loparit karensseineen. Sittemmin olen mtös töitä ha

Totta kyllä tuo, että työnantaja valitsee kenet töihin ottaa.

Mutta hyvä, jos itsekin tiedostat, että vika on sinussa, ettet töitä saa.

Vierailija
1068/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En nyt ole lukenut kymmeniä sivuja tätä keskustelua, mutta ei välttämättä muutkaan, jotka tulee tässä vaiheessa mukaan. Joten sanottakoon tuohon otsikkoon sen verran, että se ei ole todellakaan mitä SGL sanoi haastattelussa. Hän sanoi, että opiskelijoilla ja ansiosidonnaisella olevilla on parhaat mahdollisuudet nostaa tulojaan työllistymisen kautta.

Ja siinä hän oli aivan oikeassa. Opiskelijoilla ja ansiosidonnaisella olevilla on paljon paremmat mahdollisuudet nostaa tulojaan työllistymisen kautta kuin niillä, jotka syystä tai toisesta (pitkittynyt työttömyys tai sairaudet) ovat työmarkkinatuella. Osa-aikaisiin töihin, jotka eivät vaadita koulutusta, palkataan mieluummin opiskelija kuin pitkäaikaistyötön. Koulutusta vaativiin hommiin palkataan mieluummin opinnoistaan valmistunut (nykyinen opiskelija) tai vain vähän aikaa työttömänä ollut (nykyinen ansiosidonnaisella oleva, jolla menestyksekäs

Ja siltikään nuo ihmiset eivät tajua hakeutua töihin?

Vierailija
1069/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo auttaa matalapalkka-alalla työskentelevää pienituloista ihmistä? Joo, voi kouluttautua ja sitä kautta ehkä saada paremmin palkatun työn, mutta joka tapauksessa jonkun on jatkossakin tehtävä ne samat työt sillä matalapalkka-alalla.

Eikö olisi järkevämpää nostaa niitä matalimpia palkkoja kuin pienentää etuuksien määrää ja kiristää niiden saamisen ehtoja? Lisäksi työnantajia voisi kurittaa jos ne tarjoaa paljon osa-aikatyötä kokoaikatyön sijaan.

Vierailija
1070/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Lisäksi lapsiperheisiin kohdistuvat vaikutukset ovat kokonaisuudessaan pienempiä kuin työikäisiin lapsettomiin kotitalouksiin kohdistuvat vaikutukset. Tämä on ollut hallituksen vahva tahto.”

Tmä ei toki koske yksinhuoltajaperheitä. Näitä lapsiperheitä kehitetään erityisen rankasti.

Voi kun edes kerran olisi hallitus, joka haluaisi huomioida yksinasuvat ja lapsettomat ihmiset ihan siinä missä lapsiperheet ja muutkin ihmiset. Se yksinasuva, lapseton työssäkäyvä kun ei saa yhteiskunnalta mitään tukia eikä apua vaan maksajan rooli on ainoa mihin tämä kelpaa.

Edellinen hallitus oli kiinnostunut lähinnä nuorista ja muualta tulleista "hädänalaisimmista" joille sitten löytyikin rahaa vaikka mihin.

Vierailija
1071/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi kun edes kerran olisi hallitus, joka haluaisi huomioida yksinasuvat ja lapsettomat ihmiset ihan siinä missä lapsiperheet ja muutkin ihmiset. Se yksinasuva, lapseton työssäkäyvä kun ei saa yhteiskunnalta mitään tukia eikä apua vaan maksajan rooli on ainoa mihin tämä kelpaa.

Edellinen hallitus oli kiinnostunut lähinnä nuorista ja muualta tulleista "hädänalaisimmista" joille sitten löytyikin rahaa vaikka mihin.

Nämä persujen valheet on typeriä.

Vierailija
1072/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nämä persujen valheet on typeriä.

Itse olet typerä, noin se juuri meni, rahaa jaettiin oikealle ja vasemmalle, ja nyt maksetaan laskua.

Vierailija
1073/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nämä persujen va

Höpö höpö. 

Vierailija
1074/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä selität.

Olen vaan varmaan jotenkin perse ihmiseksi kun kukaan ei halua mua palkata.

Todennäköisesti olet ja senkin asian voi korjata.

Vierailija
1075/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia tukia maksetaan kolmikymppisille? Minäpä kerron. Helsingin kaupunki palkkaa töihin alle kolmikyppisiä ja yli 55v. ihmisiä, palkkatuella. Siksi kolmikymppisiä ei oteta töihin. Siksi kolmikymppiset saavat toimeentulotukea ja työttömyystukea.

Vierailija
1076/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kouluttautuminen auta kun kolmikymppinen on liian vanha. Sen sijaan yli 55v ei ole liian vanha.

Vierailija
1077/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös parikymppiset tekevät lapsia. Ja teinit. Silti lapsen omaava parikymppinen palkataan mielummin kuin lapseton parikymppinen/kolmekymppinen. Vaikka lapseton olisi miljoona kertaa pätevämpi, mukavempi, motivoituneempi ja työssänsä erittäin hyvä.

Vierailija
1078/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokoomuslaiset itsekään jaksaisi kauaa kahden tunnin yöunilla ja 7 päivää viikossa töitä montaa vuotta, tuskin edes viikkoakaan.

Vierailija
1079/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset menevät noihin palkkatukitöihin? Lopettakaa niihin osallistuminen.

Vierailija
1080/1741 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi ihmiset menevät noihin palkkatukitöihin? Lopettakaa niihin osallistuminen.

Se on otettava mitä saa. Jos saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä