Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Ei kokoomuslaiset itsekään jaksaisi kauaa kahden tunnin yöunilla ja 7 päivää viikossa töitä montaa vuotta, tuskin edes viikkoakaan.
No tuohan on laitonta eli ei tarvi kestää kenenkään.
Tarkoitin, että jos tekee kahta kolmea työtä eri työnantajia kaikki yhteensä 7 päivånä viikossa aamusta yöhön parin tunnin yöunilla ma-su, ei ikinä yhtäkään vapaapäivää viikossa kaikki juhlapäivät töissä niin ei varmasti kokoomuslaiset itsekään jaksaisi montaa vuotta putkeen, tuskin viikkoakaan. Ja kyllä se on laillista tehdä kahta kolmea työtä eri työnantajilla yhtäaikaa.
Nimittäin tommonen siivoustyö ma-pe 6-14 ei palkka riitä mihinkään vaan siihen pitää hommata ma-pe klo 15-01 toinen työ ja vielä kolmas työ la-su 06-01. Eri työnantajia kaikki. Siivousalan palkka on täys paska ei se riitä mihinkään.
Ja älä vaan ala lässyttää että tule meille valtiolle töihin. En tule. Sitäpaitsi valtiolla ei saa tehdä sivutyötä joten palkka jää liian pieneksi eikä se riitä mihinkään ja palkkakin laahaa kuukauden myöhässä ja siihen asti syöt pelkkiä jauhoja. Ja ihmisetkin on niin kieroja ettei siellä kenenkään pää jaksa.
Minäpä tiedän, kuinka työllistyn. Leikkaan iästäni parikymmentä vuotta. Onko paha rikos, jos sen verran valehtelee?
Vierailija wrote:
Miten minä työllistyn?
Menet metsään ja huomaat että kas, täällä on paljon tekemätöntä työtä. Jotenkin kummallisesti työllistyt sitten sitä kautta (ehkä viet oikealta metsurilta työpaikan tosin).
Vierailija wrote:
Jos rahasta on tiukkaa, laita vapaa-ajan asuntosi vuokralle. Jos lääkkeisiin menee liikaa rahaa, lopeta sairastaminen. Jos olet masentunut, niin ajattele positiivisesti ja se menee ohi.
Kaikilla köhillähän on vapaa-ajan asunto... Suomen Marie Antoinette tuo Grahn-Laasonen.
"Jos heillä ei ole leipää syököön kakkua."
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Myös parikymppiset tekevät lapsia. Ja teinit. Silti lapsen omaava parikymppinen palkataan mielummin kuin lapseton parikymppinen/kolmekymppinen. Vaikka lapseton olisi miljoona kertaa pätevämpi, mukavempi, motivoituneempi ja työssänsä erittäin hyvä.
Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että lapseton nuori nainen on työnantajalle "räjähtämätön pommi". Laki kieltää tiedustelemasta perhesuunnitelmi, joten lapsettomaksi kin itsensä tarkoittanut on samalla viivalla niiden kanssa jotka aikovat lapsia hankkia. Sellainen, jolla on jo vaikka kolme lasta on huomattavasti turvallisempi valinta.
Naisia ei kohdella tasa-arvoisesti, jos naisen lapsettomuutta pidetään riskinä palkkaamiselle, mutta miehen kohdalla näin ei ajatella.
Eikö tällä palstalla saa sanoa sitä, että työnhakijoissa on myös veloja? Kirjoitin tuon lyhenteen kokonaan, niin " kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen."
Vierailija wrote:
Eikö tällä palstalla saa sanoa sitä, että työnhakijoissa on myös veloja? Kirjoitin tuon lyhenteen kokonaan, niin " kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen."
Täällähän on käytössä musta lista sanoja, joita ei saa kirjoittaa. Kun vaan tietäisi, mitä ne ovat, niin ei tuhlaisi aikaansa.
Typerää puhetta. Se on hyväosaisten illuusio, että pienituloisuudesta parannutaan saamalla hyvätuloinen työ.
Minä opiskelin lukiossa takapuoli ruvella. Jos joku sanoo, päässeensä lukion helpolla, niin joko on nero tai vähättelee. Siis jos on siedettävät yo-arvosanat. Minulla oli äidinkieli L, lyhyt matikka M, englanti E, ruotsi L ja reaali M. Valitettavasti tie ei auennut lääkikseen eikä psykologiaa lukemaan. Ei millään preppaamisella. Välivuoden siivosin rappukäytäviä ja luin ja luin. Pääsin silti vain tradenomiksi opiskelemaan välivuoden jälkeen, joka oli minulle ihan typerää. En ole kaupallisesti ajatteleva. Opintojen lopussa pääsin johdon assistentiksi yhteen isoon yritykseen. Siis vähän kuin sihteeri ja juoksutyttö, hienommalta tittelillä ja koulutuksella.
Ensimmäisen lapsen synnyttyä vaihdoin markkinointipuolelie toiseen firmaan, josta yt:t. Sain toisen lapsen ja olin 2,5 vuotta kotona, kun ei ollut työpaikkaa, minne palata. Kituutettiin miehen palkalla. Oikeasti köyhyydessä.
Aloin taas siivota rappukäytäviä ja tein keikkaa kaupan kassalla. Miehen työpaikka lomautti joka 5. viikon koronan takia ja lopulta meni työt. Meill on yksi työtön, kaksi kouluikäistä lasta ja osa-aikatöitä tekevä duunari. Köyhyyttä koko elämä. Miten pienituloisuudesta pääsee eroon, kerro Sanni meillekin!
GrahnLaasonen ylipalkattu nnuija
Kannattaa vaan alkaa hyvinvointialueen pomoksi niin kaikki ongelmat ratkeaa hups.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Valitettavasti Suomi ei enää arvosta osa-aikatyötä. Niitä tekevät on porvareille, sinimustille, laiskoja ja moraalittomia, joita kuuluu
Osa-aikatyö on oikein hyvä vaihtoehto vaikkapa opiskelijoille tai eläkeläisille. Mutta tuilla ei pidä houkutella sen piiriin väkeä, joka voisi tehdä kokoaikatyötä.
Eihän se ole oma valinta onko osa-aikainen vai kokoaikainen. Työnantaja sen päättää minkä verran ketäkin töissä tarvitsee.
Kyseessä ei tietenkään ole kummankaan osapuolen päätös, vaan yhteinen sopimus. Lainsäätäjä on tosin puuttunut sen verran, että työnantaja ei saa palkata uutta työvoimaa, jos sillä on kokoaikaisen työn haluavia osa-aikaisia.
Luuletko oikeasti
Ainakin Prismoissa työntekijät käytännössä päättävät itse, että kuinka paljon työtä tekevät. Vuorot valitaan itse mobiilisovelluksella.
Itse olin 90-luvun laman aikaa pahassa tilanteessa nuorena aikuisena. Illat Jaskan Grillillä syöttämässä juoppoja ja päivät satunnaisvuoroilla huoltoasemalla duunissa. Periksi en antanut ja nyt hyvää työuraa takana vuosikymmeniä.
Missään vaiheessa sohvalle jäänti ei ollut vaihtoehto.
Vierailija wrote:
Typerää puhetta. Se on hyväosaisten illuusio, että pienituloisuudesta parannutaan saamalla hyvätuloinen työ.
Minä opiskelin lukiossa takapuoli ruvella. Jos joku sanoo, päässeensä lukion helpolla, niin joko on nero tai vähättelee. Siis jos on siedettävät yo-arvosanat. Minulla oli äidinkieli L, lyhyt matikka M, englanti E, ruotsi L ja reaali M. Valitettavasti tie ei auennut lääkikseen eikä psykologiaa lukemaan. Ei millään preppaamisella. Välivuoden siivosin rappukäytäviä ja luin ja luin. Pääsin silti vain tradenomiksi opiskelemaan välivuoden jälkeen, joka oli minulle ihan typerää. En ole kaupallisesti ajatteleva. Opintojen lopussa pääsin johdon assistentiksi yhteen isoon yritykseen. Siis vähän kuin sihteeri ja juoksutyttö, hienommalta tittelillä ja koulutuksella.
Ensimmäisen lapsen synnyttyä vaihdoin markkinointipuolelie toiseen firmaan, josta yt:t. Sain toisen lapsen ja olin 2,5 vuotta kotona, kun e
Ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Valitettavasti Suomi ei enää arvosta osa-aikatyötä. Niitä tekevät on porvareille, sinimustille, laiskoja ja moraalittomia, joita kuuluu
Osa-aikatyö on oikein hyvä vaihtoehto vaikkapa opiskelijoille tai eläkeläisille. Mutta tuilla ei pidä houkutella sen piiriin väkeä, joka voisi tehdä kokoaikatyötä.
Eihän se ole oma valinta onko osa-aikainen vai kokoaikainen. Työnantaja sen päättää minkä verran ketäkin töissä tarvitsee.
Kyseessä ei tietenkään ole kummankaan osapuolen päätös, vaan yhteinen sopimus. Lainsäätäjä on tosin puuttunut sen verran, että työnantaja ei saa palkata uutta työvoimaa, jos sillä on kokoaikaisen työn haluavia osa-aikaisia.
Luuletko oikeasti
Ja ensi soviteltua päivärahaa leikataan eikä enää riitä, että kysyy lisätunteja 3 kuukauden välein. Jatkossa pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja tai osallistua työkkärin aktivointeihin esim työkokeiluun osa-aikatyön lisäksi.
Ensi vuonna ei riitä, että osa-aikatyötä tekevä kysyy lisätunteja 3 kuukauden välein saadakseen soviteltua päivärahaa. Pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja tai osallistua työkkärin aktivointeihin esim. työkokeilu.
Ja lisäksi tuota soviteltua päivärahaa leikataan. Osa-aikatyötä tekevältä 2 lapsen yh-vanhemmalta leikataan 500 euroa kuukaudessa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Vierailija wrote:
Ensi vuonna ei riitä, että osa-aikatyötä tekevä kysyy lisätunteja 3 kuukauden välein saadakseen soviteltua päivärahaa. Pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja tai osallistua työkkärin aktivointeihin esim. työkokeilu.
Ja lisäksi tuota soviteltua päivärahaa leikataan. Osa-aikatyötä tekevältä 2 lapsen yh-vanhemmalta leikataan 500 euroa kuukaudessa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Hallitus kannustaa koko-aikatyöhön.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ensimmäisen lapsen synnyttyä vaihdoin markkinointipuolelie toiseen firmaan, josta yt:t. Sai
Samaa räpellystä oli mullakin 🤦♀️ pääsin kyllä sit opiskelee sähköasentajaksi, mutta nyt ei ole silläkään alalla töitä. Siivoushommiin hain, mutta nyt ei pääse kun epäilevät että lähden heti muihin töihin kun saan. Todella rasittavaa.
No enpä ois tuota tienny. Onneksi kertoi. Kertoisiko se sitte vielä, että missä ne on ne työpaikat? Mulla siis on työpaikka, mutta taas on meilläkin edessä se, että irtisanomis- ja lomautuslappuja aletaan jaella lähiaikoina. Eli taas paikat tälle alalle pikkuisen vähenee ja porukkaa lentää pihalle kasvattamaan alalla olevien työttömien määrää.