Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
481/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällä hetkellä tukiaiset ovat niin hyvät, ettei sieltä "köyhyydestä" ketään huvita nousta.

Mä saan tukea 760e. Menisin erittäin mielelläni töihin jos joku palkkaisi. 

Mitä ajattelit tehdä oman työmarkkinarvosi parantamiseksi, että joku haluaisi sinut palkata? Jos sinulla on jotain arvokasta osaamista, niin perusta oma yritys.

Yritän jatkuvasti vakuuttaa työnantajia että pystyn sairaudesta huolimatta töihin. 

Ennen työttömyyttä tein 20v erilaisia töitä.

Vierailija
482/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joudumme syömään omaa paskaamme, kun ei ole varaa ruokaa. Mikähän mahtaisi olla paras kakka-resepti? Ripuli keitto vai kakka-makkarat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällä hetkellä tukiaiset ovat niin hyvät, ettei sieltä "köyhyydestä" ketään huvita nousta.

Mitä ajattelit tehdä oman työmarkkinarvosi parantamiseksi, että joku haluaisi sinut palkata? Jos sinulla on jotain arvokasta osaamista, niin perusta oma yritys.

Yritän jatkuvasti vakuuttaa työnantajia että pystyn sairaudesta huolimatta töihin. 

Älä kerro työnantajille sairauksistasi.

Vierailija
484/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sairaus näkyy päällepäin. Mulla on myös monen vuoden aukko cv:ssä.

Vierailija
485/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sairaus näkyy päällepäin. Mulla on myös monen v

Opettele peittelemään. Äläkä kirjoita kronologista CV:tä.

Vierailija
486/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sair

En pysty peittämään sitä.

Vierailija
487/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan hallitus hommaamaan niitä työpaikkoja joihin voi työllistyä, siitä se lähtee!

Vierailija
488/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työhistoria on Sannilla ja Orpolla? Hiljaista näyttää olleen. Suoraan kaverien firmoihin töihin pariksi vuodeksi minkä jälkeen suoraan politiikkaan. Ja tämä porukka tietää miten töitä haetaan? 

Vierailija
489/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

janon voi sammuttaa juomalla

Vierailija
490/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni 1990-luvun laman nuori tippui pysyvästi kelkasta, koska köyhyys oli niin suurta. Tämä hallitus aikoo taas hukata yhden sukupolven."

Ja sen jälkeen ei tule mitään sukupolvea, koska syntyvyys on laskenut niin paljon.

Vierailija
491/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Matalapalkka-alojen palkat on niin surkeita, että ei sillä köyhyydestä nousta. Käytännössä moni ala semmoinen, ettei mitään saumaa päästä uralla jotenkin ylöspäin ja paremmille liksoille.

Palkkoja tulee nostaa. Se kannustaa ihmiset töihin. Ei se, että pienestäkin toimeentulosta vielä leikataan.

-myyjä

Myyjäksikin on vaikea päästä, jopa osa-aikaiseksi. 5 vuotta hakenut tässä myyjäksi turhaan.

Vierailija
492/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Osa-aikatyöntekijöiden rankaiseminen on siksikin tyhmää, että osa-aikatyötä tekee usein ne, jotka ei saa kokopäivätyötä. Lisäksi on paljon niitä, joilla esim. terveydentila estää kokopäivätyön. 

Toinen ryhmä on opiskelijar, joita rangaistaan erityisesti, jos käy opintojen ohella osa-aikaisesti töissä. Palstalla huudetaan, että opiskelijat töihin. Opiskelijat yleensä tekee töitä, usein opintojen kustannuksellakin jo nyt. Sitten siitä vielä rangaistaan.

Hallitus ajaa perheenperustamisikäiset maksamaan isoja opintolainoja.

Lol ei kukaan perusta perhettä enää tässä maassa. Ja siitä voi syyttää hallitusta. Ei ihmiset hanki lapsia kun joutuu tekemään töitä kellon ympäri (ei ehdi olla lastensa kanssa) ja rahat ei silti riitä (lapset elää kurjuudessa). Hallituksen toimet on erittäin perhevastaiset. Edes lapsettomat pariskunnat ei tule enää taloud

No älä nyt dramatisoi. Lapseton pariskunta pärjää aina oikein hyvin myös taloudellisesti. Sit on omia valintoja, jos ei työssäkäyvällä lapsettomalle pariskunnalla muka rahat riitä.

Vierailija
493/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä opiskelin uuden ammatin. Ja hyvä ammatti onkin. Hyväpalkkainen ja sopii mulle, kesätyönantajakin tykkäsi. Mutta sitten tuli alalle paha romahdus eikä kukaan palkkaa ketään vaikka haluis ja ne entisetki lomautetaan. 

Aattelin et jos pääsis siivoojaks nyt väliajaksi. Olisi sekin nyt vähä kivempää ku tää kiusallinen työtttömyys. Mut en päässyt, koska vaaditaan kokemusta ja tutkinto. Ehheheh. 

Vierailija
494/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä opiskelin uuden ammatin. Ja hyvä ammatti onkin. Hyväpalkkainen ja sopii mulle, kesätyönantajakin tykkäsi. Mutta sitten tuli alalle paha romahdus eikä kukaan palkkaa ketään vaikka haluis ja ne entisetki lomautetaan. 

Aattelin et jos pääsis siivoojaks nyt väliajaksi. Olisi sekin nyt vähä kivempää ku tää kiusallinen työtttömyys. Mut en päässyt, koska vaaditaan kokemusta j

Älä valehtele. Minäkin siivoan,eikä ole minkäänlaista koulutusta alalle. Niinkuin ei ole suurimmallaosalla meidän työntekijöistä. Eivät edes suomea puhu. Eli töihin siitä.

Jos sulle nyt olisikin vaikka käynyt tuommoinen hypoteettinen tilanne, mihin en kyllä hetkeäkään usko niin aina voit hakea muihin siivousfyrmoihin. Alalla on nimittäin huutava pula työntekijöistä. Ja huutava on sekin oivallus, että suomalaisia ei niissä töissä paljon näe. Koska ei huvita siivota?

P.s. Mun tuntipalkka 12€ on jotakuinkin sama kuin aikaisemmassa työssäni myyjänä . Eli turha keksiä tekosyitä että palkka on huono. Niin se on kaikilla muillakin duunareilla.

Vierailija
495/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että Sannilla on sidonnaisuuksia samaan WEF eliittikerhoon kuin lukuisilla muilla henkilöillä. Sanni komeilee heidän nettisivuillaan tittelillä WEF Young Gl0bal Leader niinkuin Marin ja Saarikko myös. Onkohan sidonnaisuuksita tiedotettu medioissa vai katsotaanko, ettei asialla ole painoarvoa?

Vierailija
496/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi olla rikkaita, sehän on selvä. Mutta etuuksilla eläminen pitää ihmiset köyhinä. Ja köyhä äänestää vasemmistoa, jotta saa etuuksia. Vasemmisto pitää tarkoituksella ihmiset etuusriippuvaisina ja köyhinä. Ainoa tie ulos köyhyydestä on työnteko. Tai lottovoitto. Tai rötöstely.

Vierailija
497/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki ei voi olla rikkaita, sehän on selvä. Mutta etuuksilla eläminen pitää ihmiset köyhinä. Ja köyhä äänestää vasemmistoa, jotta saa etuuksia. Vasemmisto pitää tarkoituksella ihmiset etuusriippuvaisina ja köyhinä. Ainoa tie ulos köyhyydestä on työnteko. Tai lottovoitto. Tai rötöstely.

Töitä ei saa, lottovoiton todennäköisyys on lähes olematon, joten jää vain yksi vaihtoehto. 

Vierailija
498/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Että voit olla pihalla. Miksi palkkatukitöitä ja muita määräaikaisia töitä ei jatketa. Joka kerta työnantaja on laittanut pihalle, minä olisin kyllä ollut töissä. 

Vierailija
499/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yt-neuvottelut pitää varmaan jatkossa tulkita niin, että työntekijät eivät halunneet olla töissä. 

Että voit olla pihalla. Miksi palkkatukitöitä ja muita määräaikaisia töitä ei jatketa. Joka kerta työnantaja on laittanut pihalle, minä olisin kyllä ollut töissä. 

Vierailija
500/1741 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sulle nyt olisikin vaikka käynyt tuommoinen hypoteettinen tilanne, mihin en kyllä hetkeäkään usko niin aina voit hakea muihin siivousfyrmoihin. Alalla on nimittäin huutava pula työntekijöistä. Ja huutava on sekin oivallus, että suomalaisia ei niissä töissä paljon näe. Koska ei huvita siivota?"

Siivoojilta vaaditaan nykyisin jostain syystä ajokorttia tai jopa omaa autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi