Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Minä nousin vuosien väännön jälkeen pienituloisuudesta ja "huono-osaisuudesta" (joka ei ollut minulle ulkopuolelta annettu osa elämässä kuten vasemmisto haluaa vihjailla tällä sanavalinnallaan) työllistymällä. Suosittelen muillekin.
Vierailija wrote:
Minä nousin vuosien väännön jälkeen pienituloisuudesta ja "huono-osaisuudesta" (joka ei ollut minulle ulkopuolelta annettu osa elämässä kuten vasemmisto haluaa vihjailla tällä sanavalinnallaan) työllistymällä. Suosittelen muillekin.
Kiitos alapeukusta vasuri. Haistatit minun elämälleni juuri pitkät mutta sehän on sinusta ideologiasi nimissä sallittavaa.
Vierailija wrote:
Työllistyminen on kans hieno simpsalabim! -sana 😅
Vierailija wrote:
Samoin. Laiskottelulla ei yllättäen elämässä pärjää ja työnteolla kuitenkin tienaa jonkin verran jopa Suomessa.
Sairaat poislukien nämä itkupillit, joiden mielestä on oikein elää toisen siivellä, lähinnä säälittävät olemukseltaan. Herätkää ja lopettakaa siipeily.
Se on juuri näin. Millään paskaduunilla se pienituloisuudesta nouseminen ei onnistu.
Tk eläkkeellä on hyvä olla eikä rasitu polla 😊
Vierailija wrote:
Se on juuri näin. Millään paskaduunilla se pienituloisuudesta nouseminen ei onnistu.
No mites niitä ei paskaduuneja saa tai riittää kaikille pienituloisille? Joku on voinut ikänsä tehdä osa-aikatöitä ja sijaisuuksia vaikka koulutuksia ja kokemusta on, en yhtään ihmettele että yli viisikymppisenä on jo kyllästynyt.
Nimim läheltä nähnyt
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No mites niitä ei paskaduuneja saa tai riittää kaikille pienituloisille? Joku on voinut ikänsä tehdä osa-aikatöitä ja sijaisuuksia vaikka koulutuksia ja kokemusta on, en yhtään ihmettele että yli viisikymppisenä on jo kyllästynyt.
Nimim läheltä nähnyt
Heh. Mä oon nyt työmarkkinatuella eikä tulot oo paljoa pienemmät mitä oli oltuani 8 vuotta kokoaika copypastetoimistohommissa. Ei ollu väylä paremmille liksoille tuo duuni, vaan irtisanoutumisen, karenssin, työnhaun täyteisen työttömyyden jälkeen opiskelin uudelle, parempipalkkaiselle alalle, mutta sitten tulikin tämä taantuma ja taas työttömänä.
Välillä sellainen fiilis että vois tälleen päälle nelikymppisenä heittää hanskat tiskiin, kun ei tästä yrittämisestä ja rämpimisestä huolimatta pääse mihinkään 🤣🤦♀️
Vierailija wrote:
Onkohan Martoilla keittokirjaa, missä on hyviä reseptejä kävyistä ja lehdistä?/ Meillä oli kotona vanha Pula-ajan keittokirja. Siitä olisi varmaan hyötyä köyhimmille. Joskus selasin sitä, mutta en enää muista ohjeita, kun olin aika pieni silloin. Mutta muistaakseni yksi oli Vesivelli. Eli vettä, jauhoja ja suolaa.
Vierailija wrote:
Ymmärrätte tän kuvion ihan väärinpäin. Ihmisen pitää kouluttautua ja hankkia työkokemusta jotta työnantaja haluaa hänet palkata. Pitää olla jollain tavalla parempi kuin ne muut työpaikkaa hakevat. Ei kenenkään tarvitse tehdä tätä teidän puolesta tai ole vastuussa siitä, että saatte töitä ja vielä kivalla palkalla.
Mulla on koulutusta parikin tutkintoa, ja liki 30 vuotta työkokemusta. En siltikään enää työllisty.
Ja jos minä olisin jollakin tavoin parempi kuin ne muut hakijat, niin eihän se mitään ratkaisisi muuta kuin minun osaltani. Sinun "elätettävänä" olisi ihan yhtä monta työtöntä. Vain siinä olisi eroa, ketkä. Paitsi sinä päivänä, kun työnantaja toteaa, että sinä oletkin se porukan huonoin, ja pistää juuri sinut pois.
Kielletään Sanni Grahn-Laasoselta työt, koska MUA ÄRSYTTÄÄ.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nimim läheltä nähnyt
Heh. Mä oon nyt työmarkkinatuella eikä tulot oo paljoa pienemmät mitä oli oltuani 8 vuotta kokoaika copypastetoimistohommissa. Ei ollu väylä paremmille liksoille tuo duuni, vaan irtisanoutumisen, karenssin, työnhaun täyteisen työttömyyden jälkeen opiskelin uudelle, parempipalkkaiselle alalle, mutta sitten tulikin tämä taantuma ja taas työttömänä.
Välillä sellainen fiilis että vois tälleen päälle nelikymppisenä heittää hanskat tiskiin, kun
Onpa paska palkka sulla ollut, onko edes laillista ollut? Mulla ei edes osa-aikatyössä oo ollut näin pieni palkka kuin mitä työmarkkinatuki on.
Kokoomuksen säästövinkit köyhille:
-aina ei tarvitse syödä ravintolassa, voi myös nauttia purkkihernekeitosta kotona (ok, tää oli Mika Aaltolan vinkki, ei kokoomuksen).
-shampanjan sijaan jopa Alkosta löytyy ihan kelvollisia proseccoja.
-toisen auton ei ole pakko olla Tesla, esim Porche kelpaa hyvin.
-harkitse kakkosasunnon vuokraamista Airbnb:n kautta silloin, kun et tarvitse sitä.
Pienituloisuus katoaa, kun pienituloiset antavat kaikki rahansa rikkaille. Ei ole enää pienituloisia, kun kaikki pienituloiset ovat kuolleet. Näin se oikeistopolitiikka toimii.
Ei vaan. Ihmiset ei voi tehdä enää vuorotyötä, jos puoliso ei saa ansiosidonnaista, koska linja-autoja ei kulje enää klo 24.00, kun pääsee töistä.
Vierailija wrote:
Ei vaan. Ihmiset ei voi tehdä enää vuorotyötä, jos puoliso ei saa ansiosidonnaista, koska linja-autoja ei kulje enää klo 24.00, kun pääsee töistä.
Ei ole rahaa pitää enää autoa. Vuorotöitä ei voi tehdä enää.
Vierailija wrote:
Miten muuten ihmiset kuvittelee että voi nostaa omaa elintasoon kuin käymällä töissä? Siis oikeasti. Ainoa keino on tottakai etsiä hyvä työ tai opiskella uusi parempi ammatti. Työssä pitää aloittaa jostain vähän huonommasta usein koska kilpailu on kovaa, kokeneet saavat paremmat paikat. Jos istuu kotona vuosikausia niin mitä sellaisella ihmisellä on tarjota työpaikalla? Eihän tää ole hallituksen vastuulla vaan jokainen ihmisen oma vastuu. Työtä tekemällä avautuu myös mahdollisuudet johonkin uuteen työhön ehkä paremmilla ehdoilla.
Ymmärrätte tän kuvion ihan väärinpäin. Ihmisen pitää kouluttautua ja hankkia työkokemusta jotta työnantaja haluaa hänet palkata. Pitää olla jollain tavalla parempi kuin ne muut työpaikkaa hakevat. Ei kenenkään tarvitse tehdä tätä teidän puolesta tai ole vastuussa siitä, että saatte töitä ja vielä kivalla palkalla.
Vasemmistosysteemi on paaponut ihmiset pilalle. Istutaan ko
Sinä kirjoitat kuin joku, joka elää jossain pilvilinnassaan 1980-luvulla. Nykyisin tuhannet ihmiset voi hakea samaa työpaikkaa, ihan tavallista työpaikkaa, johon mitään erityistä ei edes vaadita. Useimmat ihmiset eivät ole superlahjakkaita, "työpaikkansa avainhenkilöitä," tai alansa huippuja, miten edes voisivat olla? Enemmistö sijoittuu tasossaan keskivaiheille, huippu on aina tarkoittanut pientä prosenttia ihmisistä.
Joskus ennen vanhaan 50-luvulla ihmistyöntekijöitä tarvittiin paljon enemmän, koska ei ollut koneita. Monet elivät omavaraistaloudessa, eivät palkkatyöllä. Kasarilla oli oikeasti nousukausi, joka jatkui 90-luvun lyhyen laman jälkeen it-buumina. Sen jälkeen ei vain ole tullut mitään sellaista, joka todella olisi nostanut Suomen uuteen nousuun. Ja nykyään EU:n yleinen taloustilanne vaikuttaa valtavan paljon myös Suomeen.
Työllistyminen kapitalismissa ei todella ole vain itsestä kiinni.
Pienituloisuuteni jatkuu työstä huolimatta. Pelkkää paskaa suoltaa Sanni, jolla todellisuudentaju ja aito välittäminen loistaa poissaolollaan.
Vierailija wrote:
Pienituloisuuteni jatkuu työstä huolimatta. Pelkkää paskaa suoltaa Sanni, jolla todellisuudentaju ja aito välittäminen loistaa poissaolollaan.
Niinku Sanni ei ikinä tuottavaa työtä tehnyt. Verorahoista ikänsä palkat nostanut. Suvun ja eliitin avustamana kai virkoihin päässyt. On se eräillä helppoa. Niitä on viran päällä istumassa 20 miljoonaiselle kansalle. He tuottamaa, hyödyksi urakkatöihin minimipalkalla. Eivät muuten opi.
Muistakaa lisäksi brändätä itsenne ties miksi superiksi ja jokaista haettua paikkaa tulee kehua Unelmatyöksi, vaikka se olisikin vaan joku vähä sinnepäin, tai joku siivoushomma väliaikatyöksi.