Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti viihtyy Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla??? (ov)

Vierailija
01.09.2008 |

Aluksi pakko sanoa, että en kirjoita tätä haukkuakseni tai mollatakseni pk-seutua, vaan aidosti mielenkiinnosta asiaa kyselen.

Itse olen kotoisin Pohjois-Suomesta ja asun nyt väliaikaisesti Vantaalla. Käyn Helsingissä töissä, joten sekin kaupunki on tullut tutuksi. Olen asunut täällä jo 5 vuotta, joten jotain kokemusta tunnen saaneeni tästä pk-seudulla asumisesta. Esim. asunnothan täällä ovat hurjan kalliita, kotikaupugistani saa omakotitalon jopa - 50 % täällä oleviin hintoihin, työmatkoihin menee ruuhkien takia ÄLYTTÖMÄSTI aikaa ja ihmiset eivät ole yhtä palvelualttiita ja ystävällisiä. Ja jos asut esim. Vantaalla ja haluat käydä tietyissä pankeissa, virastoissa tai kaupoissa, joudut ajamaan autolla hurjiakin matkoja, että löydät kaiken, koska ns. keskustaa ei ole, jossa kaikki olisi saatavilla.

Ehkä olen sitten "maalaisjuntti", kun en ymmärrä miten täällä oikeasti voi viihtyä. Olisi kiva kuulla kommentteja sellaisilta, jotka täällä viihtyvät.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyin helsingissä, asuin ensimmäset 7 vuotta malmilla (en kyllä muuttas takas), vanhemmat osti talon nummi-pusulasta, asuin siellä tollaset 15 vuotta, ihan liikaa.

Muutin takaisin pk-seudulle, ekaks espooseen ja nyt asun omassa (pankin) asunnossa, hyvä täällä on olla, asuntaan martinlaaksossa todella hyvien ja nopeiden kulkuyhteyksien päässä, mutta autokin omistetaan, kun ei ihan aina toi julkinen liikenne toimi niihin kaikkiin paikkoihin mihin tarvitsee päästä (mm.klaukkala) en koskaan istu ruuhkassa sillä muutimme silmällä pitäen työpaikkaa.

Täällä on työ, harrastukset ja kaikki kaverit jopa suurin osa sukulaisista (ne jotka haluan nähdä), ei tarvita sentään kahta autoa ja julkinen toimii, esim. varsinkin hesaan päin eli sinne ei tarvitse usein mennä autolla, kaikki virastot löytyy kävely matkan päästä ja myyrmanni on suosikka kauppakeskus sinnekkin pääsee vaikka kävellen, monella bussilla ja autolla löytyy parkkipaika. ja ei tarvitse ruuhkassa istua jos osaa käyttää muitakin reittejä kuin kehä kolmosta!!!

Kiireestä sen verran että valitettavasti me ollaan ainakin viimetipan ihmisiä joten sen takia saa juosta jopa sinne metroon (jos leffa alkaa 5-10min kulutta ja ootkin väärässä leffa teatterissa!!) ja paras vitsihän on se: ai me ollaankin ajoissa!!

Vierailija
22/22 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1983 muutin työn perässä=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi