Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihduttanut nyt 4 vuotta, paino noussut 30kg

Vierailija
09.10.2023 |

Mitä teen väärin?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa.

Vierailija
2/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa.

Minulla on nälkä 24/7, jos söisin vähemmän niin varmaan kuolisin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa hengittämällä lihonut? Tiedätkö mitä laihdutus tarkoittaa? Se tarkoittaa painon pudottamista. Et ole laihduttanut, jos olet nostanut painoa. Vähän sama kuin menisi salille vain juttelemaan kavereiden kanssa ja valittaisi ettei näy kropassa.

Vierailija
4/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitä teet väärin, kun ei tiedä mitä teet. Eli mitä olet tehnyt laihtuaksesi?

Vierailija
5/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu on isompi kuin persreikä!

Vierailija
6/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa.

Minulla on nälkä 24/7, jos söisin vähemmän niin varmaan kuolisin. Ap

Ei nälän tunteeseen kuole, vaikka se siihen tottumattomalta saattaa siltä tuntuakin. Jos tarpeeks kauan tunnustelee nälän tunnetta, niin se menee ohi ja tulee myöhemmin takaisin

Vierailija
7/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laihduttanut miten? 

Kun ei tuo minun korvaani laihdutukselta kuulosta. Olet syönyt enemmän kuin kulutat, paitsi jos sun kilpirauhasarvot on pielessä. 

Minä aloitin elokuussa ja lukemasta 105 kiloa on nyt tultu lukemaan 93.8 kiloa. Ja eikun jatkuu. Diabetes puhkesi, pakko laihtua. Tavoite on ensi vappuna olla vielä 15 kiloa kevyempi. Olen lihonut  pari kiloa vuodessa viimeisen 20 vuoden aikana, joten mikään pikalaihdutus ei ole tavoitteena vaan pysyvä painonhallinta. Tästä asiasta oli samaa mieltä sekä diabeteshoitaja että lääkäri. 

Ota käyttöön kalorinlaskentaohjelma sun puhelimeesi ja askellaskuri. Ja sitten merkitset kaiken, mitä kurkusta alas menee, siihen kalorinlaskentaohjelmaan. 

Tunnusta totuus itsellesi.....laihdutus ei suju ilman oikeita toimenpiteitä, ja sulla ne on ollut nyt vääriä. 

Vierailija
8/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu silt ettet ole onnistunut laihdutus prosessissa,

jokin on mennyt pahasti pieleen.

Vierailija
9/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet laihduttanut miten? 

Kun ei tuo minun korvaani laihdutukselta kuulosta. Olet syönyt enemmän kuin kulutat, paitsi jos sun kilpirauhasarvot on pielessä. 

Minä aloitin elokuussa ja lukemasta 105 kiloa on nyt tultu lukemaan 93.8 kiloa. Ja eikun jatkuu. Diabetes puhkesi, pakko laihtua. Tavoite on ensi vappuna olla vielä 15 kiloa kevyempi. Olen lihonut  pari kiloa vuodessa viimeisen 20 vuoden aikana, joten mikään pikalaihdutus ei ole tavoitteena vaan pysyvä painonhallinta. Tästä asiasta oli samaa mieltä sekä diabeteshoitaja että lääkäri. 

Ota käyttöön kalorinlaskentaohjelma sun puhelimeesi ja askellaskuri. Ja sitten merkitset kaiken, mitä kurkusta alas menee, siihen kalorinlaskentaohjelmaan. 

Tunnusta totuus itsellesi.....laihdutus ei suju ilman oikeita toimenpiteitä, ja sulla ne on ollut nyt vääriä. 

Terveys ja datankeräyssovellukset kiittää!

Vierailija
10/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti teet väärin siinä, että ensin yrität paastota (joko syömällä liian vähän aamulla tai sitten pari päivää kevyesti, jonka jälkeen repsahtaa, kun elimistön energiavaje kasvaa liian isoksi) ja sitten ahmit kun totta kai elimistö reagoi tuollaiseen näläntunteena. Joillain verensokeri heittelee herkemmin ja siksi kaikille ei sovi sama laihdutustapa.

Mutta painonhallinta on pitkälti matematiikkaa, eli jos paino nousee pitkällä aikavälillä, niin silloin energiansaanti on kulutukseen nähden liian suurta. Eli syöt liikaa ja liian energiatiheää ruokaa.

Vierailija
11/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt kuten Stromsössä

Vierailija
12/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän menee hienosti...Pitäisikö lopettaa laihdutus?

Vierailija
13/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle käy noin. Neuvojat, jotka ovat itse onnistuneet, eivät todellisuudessa ole vielä onnistuneet. Katsotaan uudelleen 10 vuoden päästä, onko paino pysynyt poissa.

Vierailija
14/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle käy noin. Neuvojat, jotka ovat itse onnistuneet, eivät todellisuudessa ole vielä onnistuneet. Katsotaan uudelleen 10 vuoden päästä, onko paino pysynyt poissa.

Ja kukaan ei ole laiha, ei vain ole vielä ehtinyt lihoa? Eikö suurin osa liho keski-ikäistyessään? ;P

Jokainen joka on alentanut painoa on alentanut painoa, ja onnistunut siinä. Painonhallinta onkin eri asia.

Vierailija
15/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama dieetti; 30 vuotta laihdutusta ja 50kg lisää. Jatketaan, jatketaan ehkä se vielä kääntyy toiseen suuntaan, kun oikeen kunnolla yrittää. Alan tosin olla ihan täynnä tätä laihdutusta ja toisten ihmisten puuttumista omaan kehonkuvaani.

Vierailija
16/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut liian vähän tai et ollenkaan

Vierailija
17/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei ole laiha, ei vain ole vielä ehtinyt lihoa? Eikö suurin osa liho keski-ikäistyessään? ;P

Jokainen joka on alentanut painoa on alentanut painoa, ja onnistunut siinä. Painonhallinta onkin eri asia.

Ei. Laihdutus onnistuu vain 5%:lla ihmisistä lopullisesti. Tuostakin luvusta suurin osa on käynyt läpi leikkauksen. Itse en tunne yhtäkään joka olisi onnistunut laihduttamaan lopullisesti eli jolla tulos olisi kestänyt yli 10 vuotta. Ethän voi tietää jos ap vaikka on itsekin ollut pari vuotta sitten yksi ns. onnistuneista, mutta lihonut takaisin korkojen kera.

Vierailija
18/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Laihdutus onnistuu vain 5%:lla ihmisistä lopullisesti. Tuostakin luvusta suurin osa on käynyt läpi leikkauksen. Itse en tunne yhtäkään joka olisi onnistunut laihduttamaan lopullisesti eli jolla tulos olisi kestänyt yli 10 vuotta. Ethän voi tietää jos ap vaikka on itsekin ollut pari vuotta sitten yksi ns. onnistuneista, mutta lihonut takaisin korkojen kera.

Lisään vielä, että tietenkin tarkoitan laihdutuksen onnistumisella sitä, että myös painonhallinta onnistuu 10 vuotta painonpudotuksen jälkeen, jos joku nyt siihen tarttuu.

Vierailija
19/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri toimii av-mamman laihdutus.

Vierailija
20/45 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pelkkä laihduttaminen ei ratkaise ongelmaa. Monesti siellä lihomisen/liiaksi syömisen takana on joku (psyykkinen) syy, joka täytyy ratkaista, ennen kuin voi onnistuneesti muuttaa fyysistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan