Mitä koirarotuja vihataan?
Aloitan. Rottweiler, staffi, amstaffi, bullterrieri, bullmastiffi, kanariandoggi, cane corso, pitbull, amerikanbulldoggi, bulldoggi, dobermanni, siperianhusky(minulla oli tuollainen, siitä tiedän), isot laumanvartijatmitä muita tulee mieleen?
Te, jotka omistatte inhotun koirarodun, vaikuttaako se, vai annatte toisten mielipiteiden olla?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaarallisia tappajarotuja tarvita. Eikä liian isoja koira rotuja mitkä voivat uhata ihmisen henkeä ja vaania lapsia. Tälle pitää laittaa stoppi ja heti!
Mitkä niitä sitten ovat? Brittien banned-lista vai Tanskan, vai mikä?
Sen enempää tietämättä sanoisin että kummatkin listat käyttöön! Briteissäkin oltu sivistyy maa vuosisatoja joten kyllä siellä tiedetään koiraroduista ja hevosista enemmän kuin suomessa. On se kumma kun muu keskinen eurooppaa osaa käyttää järkeä, mutta itä eurooppaan kuuluva suomi on kuin kehitysmaa näissä asioissa.
Pitbulleja varmaan ainakin. Ehkä syystäkin. Staffit on ihania ja hyviä koiria, mutta osa omistajista ei tajua, millainen koira se on. Ei tule välttämättä toimeen muiden kanssa. Kuten ei meidän nykyinen dalmiskaan.
Siis lähtökohtaisesti pointtihan on se, että ihmisten on todella typerää vihata joitain tiettyjä koirarotuja. Ihmiset itse ovat koirarodut jalostaneet sellaisiksi mitä ne nyt ovat - miksi syytätte koiria siitä, millaiseksi ne on jalostettu?
Kai ne bull-rotuiset on niitä vihattuja. Enemmän sekin on niiden omistajista kiinni.
Suomessa ihan yleisesti ottaen vihataan koiria. Eilen luin Yleltä jutun siitä miten pelkkä koirien olemassaolo julkisilla paikoilla rajoittaa koirapelkoisten elämää, ja kommenttiraita oli täynnä ulinaa siitä miten ärsyttäviä koirat on ja miten ne pitäisi kieltää suunnilleen joka paikasta. Itselläni on suurehko nuori koira, ja joistain ihmisistä näkee välittömästi naamasta, että jo koiran läsnäolo vi tut taa niitä, vaikka koira ei tekisi yhtään mitään.
Kaikkia, varsinkin kerrostalossa.
Vierailija wrote:
Suomessa ihan yleisesti ottaen vihataan koiria. Eilen luin Yleltä jutun siitä miten pelkkä koirien olemassaolo julkisilla paikoilla rajoittaa koirapelkoisten elämää, ja kommenttiraita oli täynnä ulinaa siitä miten ärsyttäviä koirat on ja miten ne pitäisi kieltää suunnilleen joka paikasta. Itselläni on suurehko nuori koira, ja joistain ihmisistä näkee välittömästi naamasta, että jo koiran läsnäolo vi tut taa niitä, vaikka koira ei tekisi yhtään mitään.
Ah, tiedän tuon niin hyvin. Itselläni oli koira, jonka kanssa asuttiin ensimmäiset 9 vuotta Saksassa. Koira ei koskaan aiheuttanut mitään ongelmia, eikä suomessakaan, paitsi sen läsnäolo tuntui kirjaimellisesti piinaavan niin monia. Sama nykyisen koiran kanssa, on hyvin koulutettu, hiljainen ja ei taatusti mene kenenkää iholle. Ei, samaa vihamielistä suhtautumista kuin täällä on lapsiinkin.
Suomi on aika kehitysmaa tuossa suhteessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä vihaan koiranvihaajia. En voisi koskaan olla tekemisissä sellaisten kanssa.
Kannattaa varoa ettet kävele kadulla minua vastaan, voi olla että potkin koirasi kuoliaaksi turvakengillä.
sopii koittaa, minulla on kaksi kaukasialaista, 86kg ja 95kg. Toivon kyllä, ettet koittaisi kuitenkaan.
I have small cock(11cm). What breed should I get?
Vierailija wrote:
I have small cock(11cm). What breed should I get?
Amerikanbulldoggi
Staffi. Väkivaltainen sammakkosuu
Mitkä niitä sitten ovat? Brittien banned-lista vai Tanskan, vai mikä?