Teslan myynti romahtanut Saksassa, kertooko talouslamasta vai mistä?
Berliinissähän on myös Tesla Gigafactory, josta esim. kaikki Euroopan Y-mallit toimitetaan.
Kommentit (25)
Kun kukkaroa täytyy pitää kiinni niin tietenkin tingitään kaikesta turhasta hämpötyksestä kuten kalliiden sähköautojen ostamisesta.
Kertoo siitä, että miksi ostaa amerikkalainen kottero kun saksalaiset premiummerkit tarjoavat laadukkaampia sähköautoja.
Kertoo monesta asiasta. Saksassa sähköautojen ostotuki heikkeni. Saksa on aggressiivisesti tukenut halvempaa pensaa kansalle. Sähkö on Saksassa kallista.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että miksi ostaa amerikkalainen kottero kun saksalaiset premiummerkit tarjoavat laadukkaampia sähköautoja.
Ei ne tarjoa muuta kuin pippelinvenytystä tuplahinnalla.
Sähköautotukien loppuminen Saksassa iski kuulemma pahiten juuri Teslaan. Uutinen ei selittänyt miksi mutta Mersun sähköautojen myynti on samalla päässyt kunnolla käyntiin.
En sinänsä yhtään ihmettele kun useammallakin työkaverilla on leasing-tesla ja näiden yhteinen mielipide on etteivät ikinä tule koskemaan Teslaan pitkällä kepilläkääm jos omalla rahalla joutuisi ostamaan.
Luulin jo yhden vaihtaneen autoa mutta tänään selvisi että se ajoi kaksi kuukautta !! huollon bemarilla kun X:n takaoven sähkömoottoria korjattiin näin kauan.
Tesla model 3 alkaen 42990€
Volvo EX30 alkaen 36900€ yhtä pitkällä toimintasäteellä kuin Tesla 42300€
Kun vaihdan auton niin uusi on sähköauto mutta tuskin Tesla. Nämä ovat Suomen hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautotukien loppuminen Saksassa iski kuulemma pahiten juuri Teslaan. Uutinen ei selittänyt miksi mutta Mersun sähköautojen myynti on samalla päässyt kunnolla käyntiin.
En sinänsä yhtään ihmettele kun useammallakin työkaverilla on leasing-tesla ja näiden yhteinen mielipide on etteivät ikinä tule koskemaan Teslaan pitkällä kepilläkääm jos omalla rahalla joutuisi ostamaan.
Luulin jo yhden vaihtaneen autoa mutta tänään selvisi että se ajoi kaksi kuukautta !! huollon bemarilla kun X:n takaoven sähkömoottoria korjattiin näin kauan.
Joissakin maissa myös ilmeisesti Teslojen vakuutusmaksut ovat nousseet hurjasti.
Ja tosiaan Suomessakaan ei ole vielä kuin kolme virallista Tesla-huoltoa ja jos tulee vika, niin saattaa joutua odottamaan pitkään korjausta. Useita viikkoja voi mennä. Teslojen varaosissa voi olla myös saatavuusongelmia eli huolto voi joutua yksinkertaisesti odottamaan putkään että saavat oikean varaosan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että miksi ostaa amerikkalainen kottero kun saksalaiset premiummerkit tarjoavat laadukkaampia sähköautoja.
Ei ne tarjoa muuta kuin pippelinvenytystä tuplahinnalla.
Joo. Kalleimmat kullin venyttelyt tuli saksalaisella.
Vierailija kirjoitti:
Tesla model 3 alkaen 42990€
Volvo EX30 alkaen 36900€ yhtä pitkällä toimintasäteellä kuin Tesla 42300€
Kun vaihdan auton niin uusi on sähköauto mutta tuskin Tesla. Nämä ovat Suomen hintoja.
EX30 käsittääkseni pienempi selvästi ja todelliset ajomatkat on Teslalla tupanneet olevan kilpailijoita paremmat vaikka paperiarvot olisikin samat. Ei sillä, omaan tarpeeseen ottaisin itsekin todennäköisesti ko. Volvon mieluummin jos valita saisi.
Tähän asti monet sähköautot Tesla mukaan lukien ovat olleet melkoisia ufoja. Volkswagen Id:t ehkä kaikista karmeimpana esimerkkinä. Nyt alkaa tulla markkinoille järkeviä sähköautoja, kuten vaikkapa Opel Astra electric sisarmalleineen. Moni autonvalmistaja lähti keksimään pyörää uudestaan kun sähköautoja ryhdyttiin tuomaan markkinoille mutta se ehkä olisi kannattanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla model 3 alkaen 42990€
Volvo EX30 alkaen 36900€ yhtä pitkällä toimintasäteellä kuin Tesla 42300€
Kun vaihdan auton niin uusi on sähköauto mutta tuskin Tesla. Nämä ovat Suomen hintoja.EX30 käsittääkseni pienempi selvästi ja todelliset ajomatkat on Teslalla tupanneet olevan kilpailijoita paremmat vaikka paperiarvot olisikin samat. Ei sillä, omaan tarpeeseen ottaisin itsekin todennäköisesti ko. Volvon mieluummin jos valita saisi.
Uudessa Polestar 2:ssa on aidosti pitkä toimintamatka. Auto on parantunut hurjasti vanhaan versioon verrattuna. Ihan uudenlaiset sähkömoottorit käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että miksi ostaa amerikkalainen kottero kun saksalaiset premiummerkit tarjoavat laadukkaampia sähköautoja.
Ei ne tarjoa muuta kuin pippelinvenytystä tuplahinnalla.
Joo. Kalleimmat kullin venyttelyt tuli saksalaisella.
Mutta ku pistää 200k haisemaan EQSään ni saa ilmaset virrat Ionityltä vuodeksi. Voi sit somessa siitä leveillä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti monet sähköautot Tesla mukaan lukien ovat olleet melkoisia ufoja. Volkswagen Id:t ehkä kaikista karmeimpana esimerkkinä. Nyt alkaa tulla markkinoille järkeviä sähköautoja, kuten vaikkapa Opel Astra electric sisarmalleineen. Moni autonvalmistaja lähti keksimään pyörää uudestaan kun sähköautoja ryhdyttiin tuomaan markkinoille mutta se ehkä olisi kannattanut.
Mitä ufoa Teslassa on?
Uusi VW Id7 tarjoaa myös pitkän toimintamatkan. Ilmanvastus on vedetty todella alas tuossa. On myös sisultaltaan kyllä hienompi kuin aiemmat sähkövolkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti monet sähköautot Tesla mukaan lukien ovat olleet melkoisia ufoja. Volkswagen Id:t ehkä kaikista karmeimpana esimerkkinä. Nyt alkaa tulla markkinoille järkeviä sähköautoja, kuten vaikkapa Opel Astra electric sisarmalleineen. Moni autonvalmistaja lähti keksimään pyörää uudestaan kun sähköautoja ryhdyttiin tuomaan markkinoille mutta se ehkä olisi kannattanut.
Kun tehdään käytännössä sähkökonversioita vanhoihin polttismalleihin tingitään aina paljon siitä sähköisestä suorituskyvystä. Akkuja on hankala mahduttaa ja koska alkper korin painoon ja aerodynamiikkaan ei ole kiinnitetty niin paljoa huomiota niin range on mitä on.
En itse ainakaan haluaisi rahoittaa Elon Muskin möläytyksiä.
Ihmiset alkaa tajuu kuinka psk auto sen on eikä oikein toimi status vehkeenä enää kun naapurin koiratkin nauraa niille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti monet sähköautot Tesla mukaan lukien ovat olleet melkoisia ufoja. Volkswagen Id:t ehkä kaikista karmeimpana esimerkkinä. Nyt alkaa tulla markkinoille järkeviä sähköautoja, kuten vaikkapa Opel Astra electric sisarmalleineen. Moni autonvalmistaja lähti keksimään pyörää uudestaan kun sähköautoja ryhdyttiin tuomaan markkinoille mutta se ehkä olisi kannattanut.
Mitä ufoa Teslassa on?
No esimerkiksi Yoke ( onneksi valinnainen varuste)
KAIKKI toiminnot kosketusnäytön kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että miksi ostaa amerikkalainen kottero kun saksalaiset premiummerkit tarjoavat laadukkaampia sähköautoja.
Ei ne tarjoa muuta kuin pippelinvenytystä tuplahinnalla.
Joo. Kalleimmat kullin venyttelyt tuli saksalaisella.
Mutta ku pistää 200k haisemaan EQSään ni saa ilmaset virrat Ionityltä vuodeksi. Voi sit somessa siitä leveillä.
Just vähän aikaa sitten tuli tuollainen EQS SUV viereiseen latauspisteeseen ja varmaan joku 200k:n auto. Ihan nätti sinänsä kun oli valkoinen ja sellainen iso panoraamakatto. Pelkät vanteet olivat varmaan kalliimmat kuin monen henkilön koko auto. 😂
Nyt menee tankit ja tykit kaupaksi.