"Henriika Tulivirtaa, 33, luullaan usein lapseksi" Ja kuvissa täysin tavallinen kolmekymppinen
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009888327.html Mutta sitähän voi pilkkoa sitten pienemmäksi, sen varmaan osaatkin jo, hammaslääkäri jatkoi ystävälliseen sävyyn. Kun toimenpide veteli viimeisiään, lääkäri sanoi vielä huuhtelevansa purentakiskot. Ne kun värjäytyivät tällaiseksi prinsessalle sopivaksi vaaleanpunaiseksi. Erikoisen kohtaamisesta teki se, että Tulivirta on täyttämässä juuri 34 vuotta. Hammaslääkäri kuitenkin piti häntä ilmeisesti ajatuksissaan lapsena." Oikeasti, käsi ylös, kuka luulisi kuvan naista pikkulapseksi? Tällaisiako tekin olette jotka täällä uskottelette että teitä luullaan lapsenne siskoksi?
Kommentit (137)
Ihan aikuiselta ihmiseltä näyttää. Tuon jutun perusteella tuli mieleen, että hän taitaa itse luulla ihmisten uskovan hänen olevan lapsi, vaikka oikeasti häntä pidetään vain lapsenmielisenä hänen käytöksensä takia. Siinä on kyllä ero. En jotenkin usko, että kovin moni oikeasti luulisi häntä lapseksi ulkonäkönsä perusteella- se on sitten eri asia, jos ihminen käyttäytyy kuin lapsi ja häntä kohdellaan sen takia eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuvassa on ikäisensä näköinen, mutta jos tosiaan on vain 160 cm pitkä ja pukeutuu nuorekkaasti, niin kyllä joku vahempi ihminen hyvinkin voi erehtyä pitämään teini-ikäisenä. Näin viisikymppisenä kaikki kolmekymppisetkin näyttää minusta kovin nuorilta, ei nyt ehkä lapsilta mutta parikymppisestä menisi, jos kampaus, pukeutuminen ym. nuorekasta
Olen viisikymppinen ja mielestäni jotkut 20-25 vuotiaat näyttävät ikäistään paljon vanhemmilta nykyään. Kun naamassa on liian reilusti meikkiä, hiukset leikattu vanhan oloisesti ja päällä on jotkut vanhan oloiset vaatteet, niin joku 25 vuotias menee äkkiä ihan nelikymppisestä. En ymmärrä siis miksi joku lähes teini haluaa väkisilläkin olla omaa ikäänsä vanhemman oloinen, kyllä sitä ehtii olla keski-ikäinen sitten kun on. Tämän vuoden missiehdokkaissakin oli 1-3 sellaista ikäistään vanhemman näköistä tyttöä.
Kyllä siitä on monessa tilanteessa etua, jos ei näytä ihan teini-ikäiseltä vaan aikuiselta. Ymmärrän hyvin, jos joku haluaa vaikuttaa aikuisemmalta kuin onkaan. Kovin nuoria ei yleisesti pidetä uskottavina, ei saa välttämättä ollenkaan yhtä hyvin palvelua kaupoissa jne. Ainakin oma kokemus on sellainen.
Minua luultiin noin kolmekymppiseksi asti aina ikäistäni nuoremmaksi. Toki minulla vaikuttaa sekin että olen autismin kirjolla, ihmiset eivät osaa lukea käytöksestäni ikääni. Olen lyhyt ja siro luikku, kun en tykkää ruuasta. Ihmisten suhtautuminen minuun muuttui todella paljon tuossa kolmenkympin tienoilla. Tajusin että se jatkuva nuorena pitäminen oli myös ruokkinut sitä että minua pidettiin aina todella nuorena. Siis en ollut ikinä oppinut käyttäytymään aikuismaisesti, sairauteni myös pahensi tuota käytöksen outoutta.
Jos sinua luullaan OIKEASTI nuoremmaksi se aiheuttaa monia hämmentäviä tilanteita. Minua vuotta nuorempi ihminen on selittänyt minulle että en varmaan muista yhtä bändiä kun olen tämän ikäinen, ja kerran yksi nainen johon olin juuri tutustunut alkoi ihastelemaan että olenpas valmistunut nopeasti kun olen niin nuori. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Luin tätä juttua, ja katsoin kuvia moneen otteeseen. En vieläkään tajua. Ihan nuorekkaan näköinen nainen, mutta että pikkutyttö 😳 Joo ei!
Tuossa jutussa ei kyllä näe mitään vertailukohtaa miten lyhytkasvuinen hän mahtaa sitten olla. Tosin naiset voivat meikkaamisella ja pukeutumisella vaikuttaa siihen näyttääkö pitkä 16-vuotias 25-vuotiaalta tai sirorakenteinen babyface vielä 25-vuotiaanakin alaikäiseltä etenkin jos hänestä ei tiedä muuten mitään taustatietoja.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti, kertokaapa yksikin 33 v nainen, joka ei näyttäisi vielä suht nuorekkaalta, koska 33 ei ole ikä eikä mikään. Otetaas vaikka Anniina Valtonen 33! Aivan normi , edelleen nuorekas, koska ikäätosiaan VASTA 33
No onhan näitä oikeassa elämässä paljonkin, jotka ovat rupsahtaneet ennenaikaisesti, joten tähän hätään ei ole laittaa kuvaa kenestäkään.
Itse hämmennyin, kun luokallani (aikuisopiskelu) yhden naisen ikää arvelin noin 35-vuotiaaksi, mutta selvisi taannoin että on 27-vuotias. Sama toisen naisen kanssa, olen ajatellut hänen olevan 38-42-vuotias, mutta on kuulemma vasta 32-vuotias.
Sitten on muutamia, jotka näyttävät ihan ikäisiltään noin 30-vuotiailta.
Tuossa Hesarin jutussa oli kysely, onko luultu nuoremmaksi, vanhemmaksi, vai sen ikäiseksi kuin on. 70 % vastannut, että nuoremmaksi. Mielestäni tämä johtuu siitä, että ihmiset haluavat olla kohteliaita, ja siksi veikkaavat henkilön ikää alemmaksi kuin mitä oikeasti ajattelevat. Enhän minäkään menisi koskaan noille kahdelle sanomaan, että luulin teitä 8-10 vuotta vanhemmiksi mitä olette. Jos kysyttäisiin, niin veikkaisin naaman edessä ~3-kymppinen, mutta mielessäni pyörittelisin silmiäni, että mitä nuokin oikein kuvittelevat.
Viime vuonna eräs luokkakaveri oikein tohkeissaan selitti minulle, että "Et ikinä arvaa minkä ikäinen Sanna* on? Et ikinä usko!" Noh, katsoin Sannaa ja arvelin olevan samaa ikäluokkaa kuin minäkin, vähän vanhempi tosin. Sanoin, että "hmm, siinä 5-kympin tienoilla" ja niinhän Sanna olikin oikeasti 53-vuotias. 5 vuotta minua vanhempi. Tämä tohkeissaan oleva hieman pettyi, kun en arvellut Sannan olevan huomattavasti nuoremman näköinen. Hän itse oli arvellut jotain 42 vuotta.
(*Sanna keksitty nimi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat rupsahtaa jo 27-vuotiaana, joten tottakai yli kolmekymppinen suominainen, joka pitää huolta terveydestään voi näyttää nuorelta. Mutta ei ikinä niin nuorelta kuin esim. korealaiset, kiinalaiset tai japanilaiset naiset. Ne voittaa suomiakat aina 10-0.
Et ole vissiin kasvoja katsonut? Vaikka nainen on pieni ja siro niin kyllä ne aasialaisetkin naiset näyttää kasvoista ihan ikäisiltään.
Aasialaiset naiset näyttää nuorilta, suomalaiset naiset ei näytä nuorilta.
Voi ei, aasiafiksoitunut incel löysi taas paikalle. Hetkeen ei olekaan näkynyt näitä juttuja, oletko ollut kipeänä?
Kellään lapsella ei ole tuollaisia kulmakarvoja ja harvalla tuollaista hipsterityyliäkään.
Huomionhakuiselta vaikuttaa. Löytyi nopeasti jutut siitä, kuinka nopea lukija hän on, ja aikuisena löytänyt ratsastusharrastuksen.
Mulla oli taannoin kollega, joka puhui "tasasynttäreistä". Ilman epäilystäkään oletin koko ajan hänen täyttävän 40v. Onneksi en sanonut mitään, koska vähän myöhemmin hän mainitsi täyttävä sä 30... Itse olin 28, ja olin varma että hän on reilusti vanhempi (lyhyt tukka, tanakka, tupakkaääni ja tupakkaiho).
Jos ihmistä katsoo huolimattomasti niin että vilkaisee vain kokoa suurpiirteisesti, voi luulla lapseksi. Yhdelle tutulle tarjottiin lasten matkalippua, kun hän oli kuusikymppinen.
Tulee mieleen HIMYM-sarjasta se nainen, joka lässytti kuin pikkutyttö ja ylipäänsä käyttäytyi kuin pieni lapsi. Aikuiselta näytti, mutta puhe ja eleet kuin lapsella.
Sulla ontuu luetun ymmärtäminen. Ei siinä jutussa sanottu, että olis lapsen näköinen.
Mä vähän luulen että sulla on joku väärinymmärrys-/ilkeysvamma. Luin jutun, ei siinä ketään luultu miksikään, vaan kerrottiin että iloisuus ja eloisuus ajatellaan usein lapselle ominaisemmaksi kuin vakaville aikuisille.
Vierailija wrote:
Mä vähän luulen että sulla on joku väärinymmärrys-/ilkeysvamma. Luin jutun, ei siinä ketään luultu miksikään, vaan kerrottiin että iloisuus ja eloisuus ajatellaan usein lapselle ominaisemmaksi kuin vakaville aikuisille.
Juu tosiaan eihän sellaista väitettykään kuin mm. heti otsikossa.
Vierailija wrote:
Mulla oli taannoin kollega, joka puhui "tasasynttäreistä". Ilman epäilystäkään oletin koko ajan hänen täyttävän 40v. Onneksi en sanonut mitään, koska vähän myöhemmin hän mainitsi täyttävä sä 30... Itse olin 28, ja olin varma että hän on reilusti vanhempi (lyhyt tukka, tanakka, tupakkaääni ja tupakkaiho).
Tupakointi ja auringonotto ovat niitä tehokkaimpia keinoja vanhentaa omaa ihoa. Yleensä tervettä ja liikunnallista elämää viettävät ihmiset voivat näyttää ikäistään nuoremmilta etenkin jo osa samanikäisistä on päättänyt olla ottamatta enää yhtään juoksuaskelta ja on kaukana normaalipainosta.
Vierailija wrote:
Mulle tuli sellainen olo, että häntä luullaan ennemminkin kehitysvammaiseksi kuin lapseksi.
"Hän puhuu runsain mitoin käsillään, pompahtelee ja heiluttelee jalkojaan pöydän alla. On silmiinpistävän eloisa, mihin ei aikuisten maailmassa ole oikein totuttu."
Tämä tuli itselläkin mieleen.
No jos mä vedän lappuhaalarit päälle ja raitapaidan alle. Lallattelen ja hyppelehdin ja käyttäydyn lapsekkaasti niin varmasti minuakin kohdeltaisiin lapsena. Eli vähän vajaana.
Tuo ei edes loukkaantunut kun lääkärisetä oli puhunut prinsessan värisistä hoitokiskoista eli ilmeisesti tykkää kun kohdellaan lapsena ja käytöksellään lietsoo sitä. Ei häntä kukaan lapsena pidä kun kerta ikä näkyy kyllä lääkärin tiedoissa. Kehitysvammaisena pidetään ennemmin.
Mä kyllä katsoisin pitkään ja loukkaantuisin jos mulle alkais lääkäri lässyttämään että osaanko jo pilkkoa hampurilaisen palasiksi 😅 Olen neljäkymmentä täyttänyt ja haluan että minua kohdellaan aikuisena ihmisenä eikä lässytetä prinsessanvärisistä hoitokiskoista ja anneta tarraa tai pillimehua reippaasta käytöksestä. Tekisin valituksen jos mua kohdeltaisiin noin.
Näyttää ihan ikäiseltään. En kysyisi papereita kaupassa, jos tuli kaljaa ostamaan, enkä Alkossa jos olisi vaikka kossu-linjalla.
”Luulen, ettei kyse ole niinkään siitä, että olisin lapsen näköinen, vaan pikemminkin olemuksestani”, Tulivirta sanoo. Lukekaa se juttu, hän ei ole missään kohtaa väittänyt näyttävänsä nuoremmalta.
Aasialaiset naiset näyttää nuorilta, suomalaiset naiset ei näytä nuorilta.