Perunamuusi tähän asti itsetehtynä - vaihtoehtoja?
Vuosikymmeniä sitten äiti kokeili valmismuhennosta hiutaleista, nimeltä Mielihyvä. Totesimme Mielipahaksi ja kokeilu loppui.
Nyt olen yksin asuva eläkeläinen ja ajattelin tässä, että olisipa kiva löytää joku pikamuusi joka maistuisi hyvältä. Mistä sellainen?
Kommentit (30)
Miksi eläkeläisen pitää syödä pikamuusia? Eikö ole aikaa keittää perunoita?
Pakasteesta löytää kelvollisia. Oletko mielensäpahoittajalle sujua??
Suosittelen kokeilemaan Lidlin perunamuussijauhetta. Siinä on ehkä vähiten teollinen maku pussimuusseista. Oma isoisäni kelpuutti myös tuon.
Valmista muussia saa muuten myös pakastealtaasta.
Ja juu, tottakai kaikki tietää että perunoista itse tekemällä saa parasta, mutta nyt kysyttiin muussijauheista.
Lidlin pussimuusi on minun mielestäni paras. Y
Rainbowilla on ihan ok makuinen perunamuusipakaste. Palat mikroon, maitoa ja voita sekaan, pakastepinaattikuutio myös jos löytyy. Eihän se itsetehtyä voita mutta menettelee.
Lidlin pottuvoijauhe on ehdottomasti paras, olen varastoinut sitä monta pakettia pahan päivän varalle.
Lidlin muusijauhe on meillä kovassa käytössä.
🇺🇦🇮🇱
Pakastemuusi. Itse tykkään Pirkasta, se on tasaista ja sileää, Apetit on jotenkin kokkareisempaa. Liekö kehuttu Rainbow samaa tavaraakuin Pirkka?
Täältä myös ääni Lidlin jauheelle.
Samoin ääni Lidlin Harvest Basket muusijauheelle. Meillä käytössä viikottain.
Lidlin jauhe on myös terveellisin, muissa on pitkä lista lisäaineita ja muita ihmeellisyyksiä, lidlin jauheessa taas on 99% perunaa ja vaan pari lisäainetta.
"Mummon" muusi: Suomalainen peruna (> 92 %), suola (3,9 %) (suola, jodi), rypsiöljy (osittain kovetettu), emulgointiaine (E471), maltodekstriini, stabilointiaine (E450), hiivauute, hapettumisenestoaine (E300), happamuudensäätöaineet (E331, E330), luontainen sipuliaromi.
Lidlin jauhe: 99 % perunaa (alkuperä: EU), emulgointiaine (rasvahappojen mono-ja diglyseridit*), happo (sitruunahappo), hapettumisenestoaine (natriumvetysulfiitti), kurkuma.
Apetit pakastemuusi on mielestäni ehdottomasti parasta. Vettä vain puolet vähemmän mitä ohjeessa. Mikrossa kuusi minuuttia ja siihen sitten 100 grammaa voita, mikroon vielä minuutiksi ja pois. Sitten sekoitetaan voimakkaasti siinä kipossa haarukalla voi ja peruna yhteen. Todella hyvää muusia.
Vaihtoehtona, älä tee perunamuusia. Syö silakkaa.
Kumma että niin monet tykkäävät siitä Lidlin muusijauheesta. Itse en enään osta koskaan...
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona, älä tee perunamuusia. Syö silakkaa.
En ole kokoomukselainen.
Teen muussa ämpärillisen, ja pakastan. Vain kerran työ kirpaisee.. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Teen muussa ämpärillisen, ja pakastan. Vain kerran työ kirpaisee.. 🤗
Kotona pakastettu peruna muuttuu rakeiseksi.
Paras pikamuusi on pakastettu. Lisää voita tai kermaa ja suolaa maun mukaan.
Tietenkin alusta asti itse tehty on vielä parempaa.