Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini tekee pilaa koko perheen

Vierailija
09.10.2023 |

elämän. Ei tee kotitöitä, ei herää itse, ei mene kouluun, lintsaa, nimittelee muita perheenjäseniä, hajottaa paikkoja kotona (ohessa ja seinässä reikä, rikkonut maljakoita ja kynttilöitä), valehtelee ja uhriutuu. Uhkaa hankkia lähestymiskieltoja meille läheisille ja kertoo valehtelevansa meistä jotain jos menemme hänen huoneeseen eli kiristää. Tuntuu kuin asuisin psykopaatin kanssa.
Otin nyt tietokoneen pois, puhelinliittymästå netti pois, palautin kalliin 200ehupparin jonka hänelle tilasin kannutimeksi - ehtona oli vain mennä kouluun ja olla siellä normaali päivä.
Miehellä paljon tulomatkoja joten joudun olemaan yksin tai siis lasten 12/14 v kanssa.
Meillä on mökki pohjoisessa ja pitäisi olla lomaviikko siellä syyslomalla, minä jään kotiin teinin kanssa, koska ei aio liikahtaakaan - mies suuttuu tästä ja meillä on perhe ihan riekaleina kohta.
Oireillaan jo kaikki muut tämän takia.
Ollaan myymässä taloa ja muuttamassa paikkakunnalle jossa mies pystyy olemaan enemmän kotona iltoja, muttei voida pitää esittelyjä kun teini ei poistu edes siksi aikaa.
Mitä tässä voi tehdä? Kärsiä vaan niin kauan kuin jaksaa? Itse heräsin taas rinnan puristukseen ja pään sänkyyn, varmaan sydänoireita, mutta tuntuu ettei enää kiinnosta vaikka itselle tapahtuisi jotain, niin kamalaa tämä elämä ja olen kodin vanki.

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille festariliput Israeliin teknodance reiveihin.

Vierailija
102/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, narsistivanhempien muksu oireilee, se alkaa näkeen teidän valheiden läpi ja sekös suututtaa, kokeilkaas vaikka haukkua sitä, syyttää yhteiskuntaa ja muistuttakaa joka välissä kuinka hän on pilalla ja kultainen sisarus on niiiiiiiin ihana.

Laittakaa se vaikka laitokseen, saatte diagnoosista synninpäästön, muka.

Jännä nähä tappaaks se teiät. :'D

Tää kuulostaa varmaan tavikselle ihan kamalalta, mutta kun on itse menettäny lapsuutensa narsisteille niin minä ainakin allekirjoitan jokaikisen tipan myrkkyä ja vihaa mitä tähän postaukseen oli saatu kiteytettyä brutaalin rehellisesti.

Vitsi kun uskaltais itekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa ette saa teiniä asuntoesittelyn ajaksi ulos? Niska-persote ja eikun pihalle. 

Vierailija
104/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on taas yks lapsi pilalla ja yks on niin ihana ai että.

Mä oisin valmis lyömään isosta summasta vetoa että ap on narsisti.

Täällä heitellään herkästi diaknooseja.

Ap on  ollut hoidon piirissä onnettomuuden sattuessa ja ehkä edelleen.

Lapsi ollut ehkä herkässä iässä onnettomuuden sattuessa ja jäänyt yksin. Oirehtii nyt ja tarvitsee paljon tukea ja apua.

Vierailija
105/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lakkaat antamasta rahaa ihan ensimmäisenä. Rahaa vasta sitten kun on lunastanut lupauksensa.

Onko mukana päihteitä tai huumeita? Oletko varma?

Syökä ja nukkuuko riittävästi?

Onko mahdollisesti ahdistunut?

Tarvitsette joka tapauksessa ulkopuolista apua. Kuraattorista voit vaikka aloittaa, hän ohjaa sitten eteenpäin.

Meillä oli vähän samantyyppinen, joskaan ei yhtä vakava tilanne. Apua saatiin ja tilanne on nyt parempi.

Nyt sanoinkin ettei penniäkään rahaa, sanoi ettei saa muutenkaan vaikka olen antanut isoja summia - mikään ei tunnu miltään eikä ole kiitollinen mistään.

Tiedän 100% varmasti ei käytä päihteitä, eikä paljoa ple pois kotoa.

Teen joka päivä kotiruokaa ja aamupalaa ei tahdo syödä, muuten kyllä. Pitäisi nukkua, mutta puhelinta en saa yöksi pois. Kerran yritin ottaa väänsi sormeni niin pahasti, että kynsi repesi ja oli viikkoja kamalan kipeä ja turvonnut, toisella kertaa kun sain puhelimen pois jahtasi mua ympäri taloa ja rikkoi kukkamaljakon ja kynttiläkupit olohuoneesta. Yleensä vaan uhkailee löhestymiskieloilla tai hommaavansa meille vaikeuksia jos yritämme saada puhelinta pois - eli nukkuu siis puhelimen kanssa - ehkå valvoo.

Ap

Jos nuori käy päälle, niin ei ratkaisu ole antaa puhelinta rajoittamattomasti käyttöön, vaan näyttää että teoilla on seuraukset. Tuossa tilanteessa olisi voinut hyvin soittaa poliisit paikalle, kuten missä tahansa muussa pahoinpitelyssä tai pahoinpitelyn uhassa. Sen jälkeen (tai poliisien tekemänä) lastensuojeluilmoitus. Ei oikeasti kannata lähteä olemaan nyrkkeilysäkki lapselleen, koska tässäkin maassa on useampi vanhempi päässyt hengestään (yleensä mielenterveysongelmaisen) teini-ikäisen/aikuisen lapsen käytyä päälle.

Vierailija
106/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lapsen sijoitukseen pois kotoa. Ensin selittäisin, että näin tulee käymään jos ei suunta muutu ja sitten toimisin.

Miksi aina huudetaan ensin ulkopuolista apua eikä vanhemmat itse ota vastuuta ja hoida hommiaan?

Vierailija
107/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kouluikäinen autistinen lapsi, joka hakkaa mun silmät mustiksi ja yrittää puukottaa tai kuristaa kun suuttuu. Suuttuu todella helposti, erityisesti kännykän vieminen on virhe. Ei koe normaalisti tunteita. Saan melkein joka päivä juosta ja painia pitkin asuntoa. Tuntuu kuin eläisi painajaisessa. Silti lapsi on vielä niin rakas, etten ole pystynyt luopumaan, mutta odotan sen todennäköisesti olevan edessä teiniä-iässä.

Tämän vuoksi en itse lisäänny, enkä suosittele muillekaan nepsyille sitä. Nepsyys periytyy.

Mulla on nepsy-diagnoosi joka haettu lasten syntymien jälkeen, ja eksällä varmqqnolis myös jos olis hakenut.

Hyvät mukulat tuli. Isomman kanssa kinastellaan välillä mutta se kuulunee teini-ikään kaikilla lapsilla.

Vierailija
108/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää syyllistämistä täällä ap:tä kohtaan. Tiedän vastaanvanlaisen perheen: kaksi lapsista oli normaaleja hyvinvoivia, yksi ei ollut. Oli tuollainen ap:n lapsen tapainen, muutaman kerran väkivaltainen ja vanhemmat eivät voineet hänelle mitään. Vanhemmat, varsinkin äiti joutui pelkäämään. Yhteydenotto lastensuojeluun ja muistaakseni poliisitkin oli asiaa hoitamassa. Lapsi sijoitettiin perheen ulkopuolelle ja rauha palasi perheeseen. Toki kipeä asia, mutta huonoista vaihtoehdoista kuitenkin parhain. Lapselle asetetaan näin rajat. Lapsen hyvinvointiin voi satsata sijoituksen jälkeenkin ja jos lapsi on "oppivainen", asiat lähtee vähitellen parempaan suuntaan ja hän voi palata kotiin. Voimia ap:lle - hyvä kun tulit tänne avautumaan, tarvitset todellakin tukea. Älä välitä hölmöyksistä mitä tänne kirjoitetaan.

Vierailija
109/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ollut ehkä herkässä iässä onnettomuuden sattuessa ja jäänyt yksin. Oirehtii nyt ja tarvitsee paljon tukea ja apua.

En ole narsisti vaan väsynyt ja turhautunut :(

Todella avuton olo ja inhoan itseäni ja elämääni, pelkään jokaista päivää.

Ap

Vierailija
110/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää syyllistämistä täällä ap:tä kohtaan. Tiedän vastaanvanlaisen perheen: kaksi lapsista oli normaaleja hyvinvoivia, yksi ei ollut. Oli tuollainen ap:n lapsen tapainen, muutaman kerran väkivaltainen ja vanhemmat eivät voineet hänelle mitään. Vanhemmat, varsinkin äiti joutui pelkäämään. Yhteydenotto lastensuojeluun ja muistaakseni poliisitkin oli asiaa hoitamassa. Lapsi sijoitettiin perheen ulkopuolelle ja rauha palasi perheeseen. Toki kipeä asia, mutta huonoista vaihtoehdoista kuitenkin parhain. Lapselle asetetaan näin rajat. Lapsen hyvinvointiin voi satsata sijoituksen jälkeenkin ja jos lapsi on "oppivainen", asiat lähtee vähitellen parempaan suuntaan ja hän voi palata kotiin. Voimia ap:lle - hyvä kun tulit tänne avautumaan, tarvitset todellakin tukea. Älä välitä hölmöyksistä mitä tänne kirjoitetaan.

Kiitos

Olen ihan lamaantuneessa tilassa istunut 4h sohvalla ja miettinyt mitä tehdä. Teini makaa edelleen sängyssä ja kun kävin huoneessa kysymässä että miksi toimii noin haistattlee, huoritt**** ja olen paskin äiti ikinä.

Ap

Vierailija
111/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nyt kotikonstit olla käytettynä. Meillä

Kun nuori hölmöili, eikä normi toimenpiteet auttanut, otettiin ovi hänen huoneestaan pois. 24h riitti ja rauha oli maassa.

Mutta hän ei käynyt käsiksi eikä tahallaan harjoitellut paikkoja. Äiti oli p, koska muutettiin.

Näytön voi pitää vaikka yhteen huoneeseen ei pääse. Sanotte, että siellä on muutosta suivaantunut nuori. Lupaatte näyttää ennen kaupantekoa.

Vierailija
112/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan on pahoja, voi olla vaikka mitä oikeita mielen sairauksia, kaikki pitäisi tutkia. Sitten on taas ihmisiä jotka ovat pahoja joukkomurhaajia.

Itselläni 3 lasta joista ensimmäiset kaksoset. Toinen oli aivan hirviö ja otettiin yhteen monta kertaa. Mutta se oli aina minä joka näytti kaapin paikan. Totesin kerran että jos mikään ei auta, istun päälle niin pitkäksi aikaa kuin tarve. Ei tarvinnut.

Suljin liittymän useita kertoja, puhelimen sai pitää mutta liittymä oli poikki, useasti. Nyt jo kaikki muuttaneet pois kotoa, mutta tämän lapsen kanssa välit eivät vieläkään ole hyvät. Harmittaa tosi kovasti :( Juu, itse olen varmasti huono äiti, mutta kyllä sillä teinilläkin on vastuu omasta elämästään ja omista tekemisistään! Piste!

Vierailija
113/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne jänniä ne lapset, miettikääs jos ne osais ite puhua ja niitä vois kuunnella.

Vierailija
114/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilipetterillä on paha mieli. Koita nyt ap ymmärtää. Ota syykkyyn ja halaa.

Vierailija
115/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille pitää saada harrastus. Mihin uppoutuu täysin.

Vierailija
116/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on käytösmalli eikö diagnoosi, ihminen voi käyttäytyä tilapäisesti narsistisesti esim juuri onnettomuuden jälkeen, hyssyttely ja sen anteeksi pyytely mahdollistamis mielessä ei auta ketään, enintään syventää ongelmaa.

Tää on tosi tyhmä aihe missä vedota siihen että kUkAaN eI yMmÄrRä.

Vierailija
117/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sosiaalitoimeen huoli-ilmoitus nuoresta

Jospa sitä kautta saisitte apua. Vaikea tilanne, kun nuori käyttää pelottelulla ja uhkailulla valtaa koko perheeseen, suorastaan terrorisoi perhettä.

Tuo terrorisointi on oikea sana.

En olisi ikinä uskonut, että oma lapsi tekee tuollaista. On tosi tunteettoman oloinen, mies juuri sanoi että

voisi varmaan tehdä meillekin mitä vaan ilmeenkään värähtämättä.

Ap

Toi varmaan auttaa muodostamaan suhdetta ja vuorovaikutusta teiniin, että mies ja sinä fantasioitte sairaita uhkakuvia hänestä. Te olette tilanteen alkulähde, menkää kummatkin terapiaan pliis.

Vierailija
118/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vaan on pahoja, voi olla vaikka mitä oikeita mielen sairauksia, kaikki pitäisi tutkia. Sitten on taas ihmisiä jotka ovat pahoja joukkomurhaajia.

Itselläni 3 lasta joista ensimmäiset kaksoset. Toinen oli aivan hirviö ja otettiin yhteen monta kertaa. Mutta se oli aina minä joka näytti kaapin paikan. Totesin kerran että jos mikään ei auta, istun päälle niin pitkäksi aikaa kuin tarve. Ei tarvinnut.

Suljin liittymän useita kertoja, puhelimen sai pitää mutta liittymä oli poikki, useasti. Nyt jo kaikki muuttaneet pois kotoa, mutta tämän lapsen kanssa välit eivät vieläkään ole hyvät. Harmittaa tosi kovasti :( Juu, itse olen varmasti huono äiti, mutta kyllä sillä teinilläkin on vastuu omasta elämästään ja omista tekemisistään! Piste!

Olet psyko äiti ja tosi huono myös.

Vierailija
119/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se mustalaisille

Vierailija
120/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lakkaat antamasta rahaa ihan ensimmäisenä. Rahaa vasta sitten kun on lunastanut lupauksensa.

Onko mukana päihteitä tai huumeita? Oletko varma?

Syökä ja nukkuuko riittävästi?

Onko mahdollisesti ahdistunut?

Tarvitsette joka tapauksessa ulkopuolista apua. Kuraattorista voit vaikka aloittaa, hän ohjaa sitten eteenpäin.

Meillä oli vähän samantyyppinen, joskaan ei yhtä vakava tilanne. Apua saatiin ja tilanne on nyt parempi.

Nyt sanoinkin ettei penniäkään rahaa, sanoi ettei saa muutenkaan vaikka olen antanut isoja summia - mikään ei tunnu miltään eikä ole kiitollinen mistään.

Tiedän 100% varmasti ei käytä päihteitä, eikä paljoa ple pois kotoa.

Teen joka päivä kotiruokaa ja aamupalaa ei tahdo syödä, muuten kyllä. Pitäisi nukkua, mutta puhelinta en saa yöksi pois. Kerran yritin ottaa väänsi sormeni niin pahasti, että kynsi repesi ja oli viikkoja kamalan kipeä ja turvonnut, toisella kertaa kun sain puhelimen pois jahtasi mua ympäri taloa ja rikkoi kukkamaljakon ja kynttiläkupit olohuoneesta. Yleensä vaan uhkailee löhestymiskieloilla tai hommaavansa meille vaikeuksia jos yritämme saada puhelinta pois - eli nukkuu siis puhelimen kanssa - ehkå valvoo.

Ap

Sä oot ihan seko. Miksi haet koko ajan tolllasta fyysistä mittelöä, aivovamman takiako?