Muistakaa sitten sienten ja puolukoiden ostajat: Maksakaa AINA tilille eikä käteisellä, sillä kyseessä voi olla myyjä joka huijaa Kelaa ja p...
Itse olen käräyttänyt jo monta tuollaista, joka vuosi pari
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakin vain yksi tili? Itselläni on tili Nordeassa, S-pankissa, Handelsbankissa, Danskessa, Nordnetissa ja Norwegianilla. Toimeentulotukea hakiessa riittää kun ilmoittaa yhden.
Kaikki pitää ilmoittaa.
Kela saa myöhemmin selville ilmoittamattomat ja sitten tulee petostuomio.
Myin 3 ämpärillistä puolukoita vuonna 2008. Olin silloin työttömyyspäivärahalla. En ilmoittanut saamistani rahoista minnekään. Joudunko nyt vankilaan?
Nyt varmaan kirvelee se juttu, missä tyyppi oli kerännyt marjoja tuhansien eurojen edestä. Ottaen huomioon, että hän antoi haastattelun julkisuudessa, niin vaikea niitä tuloja on salailla.
Jos joku toimeentulotuet varassa elävä muutaman extra-kympin ansaitsee marjoja poimimalla, niin eikö tuo nyt saa vaikkapa ne uudet talvikengät hankkia niillä tienesteillään. Sekin kannustaa ihmisiä eteenpäin, kun huomaa työn tuottavan elintasoa.
Jotain armoa lähimmäistä kohtaan, jooko.
Vierailija kirjoitti:
Ketä muka kiinnostaa jonkun työttömän marjojen ja sienten poiminnalla saadut lisätulot? Ap vaikuttaa oudolta.
Ap on läski, joutilas perceli, joka ei edes syö marjoja ja sieniä vaan halpiskaljaa, -30% makkaraa ja tarjousmaksalaatikkoa.
Köyhä äärioikeistopaska ilman työtä ja naista.
Todellakin maksan käteisellä. Persut ja kokkarithan ne veroja kiertävät. Wallin ja Hakkarainenkin "unohtivat" maksaa tuloveronsa.
Jos joku tienaa vähän extraa toimeentulotuen päälle, niin en kyllä välitä vähääkään, että hän ei ilmoita Kelalle siitä. Kyseessä aika paljonkin eri juttu, jos tässä viitataan tuhansien eurojen säännöllisiin lisätuloihin, jossa on käytetty jotain muutakin työvoimaa pimeästi. Muutaman sadan lisätienesti omalla työllä ansaittuna taas on minusta ihan ok.
Kerääjä on jokaisen senttinsä niistä ansainnut.
Hyvä kun muistutit, maksankin aina kaiken mahdollisen käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on niin huonossa tilanteessa, että saa toimeentulotukea, niin todellakin sallin hänen pitää marjoja poimimalla saadut rahat. Niiden eteen on tehty niin kovasti töitä, että todellakin saa olla vaikuttamatta toimeentulotukeen.
Okei, minäkin teen kovasti töitä saaakseni 3000 e/kk, joten ole oikeutettu toimeentulotukeen sen työnteon ansiosta?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin maksan käteisellä. Persut ja kokkarithan ne veroja kiertävät. Wallin ja Hakkarainenkin "unohtivat" maksaa tuloveronsa.
Jos jätettäisiin nuo erittäin nolot yleistykset- ja en ole itse persu, enkä lainkaan poliittinen.
Ärsyttää vain tyhmät, yleistävät ihmiset.
Maksan aina käteisellä kaiken mahdollisen, myös palvelut. Tietenkin tingin sen verran, että maksun saaja ymmärtää minun maksavan siten, että alvit ja verot ja vakuutukset voi unohtaa ja raha tulee ohi kirjanpidon sellaisenaan käyttöön. Minä olen siitä verot maksanut kertaalleen, ei tarvitse muiden enää maksaa.
Käytän toimeentulotuella elelevää siivoojaa, kampaajaa, kosmetologia, autonkorjaajaa jne., jopa ostokseni kaupasta tuo toimeentulotukea saava henkilö, joiden tulotaso pysyy hyvänä eikä ole tarvetta mennä töihin, koska minä ja kaltaiseni maksamme heille käteisellä.
Jos joku viitsii kerätä marjoja tai sieniä niin taatusti maksan käteisellä!
Kela on sellainen ihmisten piinauslaitos että kaikki mikä siltä lafkalta saadaa piilotettua, piilotettaan.
Käteinen on hyvä tapa maksaa. Toimii aina toisin kuin kortit joissa on pankeilla ja asiakkailla jatkuvia ongelmia.
Nämä pikkutulot on merkityksettömiä verrattuna suurten rahavirtojen tilanteeseen.
Kuka kiinnittää huomiota johonkin muutaman satasen lisätuloon pienituloisille, jotka on tehnyt fyysistä työtä rahansa eteen? Pienituloisille suon sen tulon ilman muuta.
Keskittykää mieluummin niihin suuriin summiin joita yhteiskunta maksaa puoluetukiin, yritystukiin ym tukiin. Verovapaudet jotka koskee pankkeja, yhdistyksiä, säätiöitä... Niissä ne suuret rahat liikkuu. Kikkailu ottaa tulot pääomatuloina palkkatulojen sijaan. NS. Verosuunnittelu. Näihin kannattaa perehtyä, näissä suuret summat kyseessä. Sensijaan "pilkuviilaus" on hyödytöntä katkeruutta.
Jos luonnollinen henkilö myy satunnaisesti vaikka torilla keräämään marjoja ja sieniä tällaisesta tulosta ei pääsääntöisesti tarvitse maksaa arvonlisäveroa eikä tuloveroa. Tästä asiasta tietämättömien kannattaa tutusta verohallinnon ohjeisiin, netistä löytyy ohjeet haulla luonnonvaratuotteiden myynti ja verotus. Jos elelet vaikka tuilla voit ihan vapaasti käyttää luppoaikasi keräämällä metsästä marjoja ja sieniä joita voit sitten myydä vaikka tien poskessa ohikulkijoille ja saat pistää myyntitulot taskuusi ilmoittamatta niitä verottajalle. Ottakaa selvää asioista ennen kuin kirjoitatte kommentteja tällaisille palstoille.
Aloitus on turha. Henkilö joka on jatkuvasti perustoimeentulotuen varassa, hänellä tuskin on autoa ja tuskin siinä määrin edes marjaämpäreitä tai poimureita saati kylmätilaa, että voisi ämpärikaupalla hankkia marjoja myytäväksi. Itselläni on auto mutta vain yksi elintarvikemuovia oleva ämpäri. Isossakaan asunnossa ei ole säilytystilaa useille ämpäreille saatu poimurille jne.
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina käteisellä kaiken mahdollisen, myös palvelut. Tietenkin tingin sen verran, että maksun saaja ymmärtää minun maksavan siten, että alvit ja verot ja vakuutukset voi unohtaa ja raha tulee ohi kirjanpidon sellaisenaan käyttöön. Minä olen siitä verot maksanut kertaalleen, ei tarvitse muiden enää maksaa.
Käytän toimeentulotuella elelevää siivoojaa, kampaajaa, kosmetologia, autonkorjaajaa jne., jopa ostokseni kaupasta tuo toimeentulotukea saava henkilö, joiden tulotaso pysyy hyvänä eikä ole tarvetta mennä töihin, koska minä ja kaltaiseni maksamme heille käteisellä.
No mikäs järki tässä on?
Olen aina maksanut käteisellä ja niin teen jatkossakin.
Marjojen ja sienten myyminen on verovapaata hommaa. Sienten myymiseen vaaditaan käsittääkseni jokin kortti, kantarelleihin ei. Eli jos ostat vaikka suppilovahveroita kortittomalta myyjältä, et voi vaatia korvauksia, jos seassa onkin muutama seitikki.
Marjat maksetaan aina käteisellä. Joulupukille voi maksaa myös luonnossa.
Terveisin Joulu pukki.
Maksa vain sille, joka on ne itse poiminut ja saa siis tulon verottomana. Olen havainnut, että joku kerää kavereiden poimimat marjat ja myy ne muka itse poimiminaan, vaikka siis selkeästi on jälleenmyyjä ja verovelvollinen. Mahdollisesti jopa hyväksikäyttää kielitaidottomia tuttujaan.