ripulin polttamaan lapsen peppuun paras hoito???? Talkki?Sinkkivoide?
Kommentit (18)
Sinkkivoide hillitsee kutinaa ja kuivattaa ihoa, ei sitä kannata laittaa kuivaan ihoon. Ceridal Lipogeeli on oikein hyvää, samoin punainen, se rasvaisempi Bepanthen.
Laitan sitä oikein paksun kerroksen ja jo seuraavalla vaipanvaihtokerralla iho on palautunut lähes normaaliksi. Meillä on ollut käytössä Natusan Zink.
On toiminut parhaiten jo kolmella lapsella.
Tukholmassa kävijöille vinkiksi: Ruotsissa saa apteekeista sellaista sinkkivoidetta kuin Inotyol. Aivan ässämäistä vaippaihottumaan ja erityisesti pahaan sellaiseen. Ohut kerros Inotyolia yöksi ja aamulla peppu on ihan kunnossa. Ostin tuubin esikoisen vauva-aikana kaverin suosituksesta ja nyt käytössä kolmannella - aina on auttanut kuin taika. Eka yö tai päivä tuota " ruotsin rasvaa" ja sitten tarvittaessa jälkihoitona Bepanthenia tai ihan perusvoidetta - yleensä ei tarvita mitään.
Bepanthen on hyvää mutta ei mitenkään Inotyolin veroista :)
oulun yliopistollisessa sairaalassa lasten ihotautien el kehoitti koittamaan vauvan pepun iholle BM-rasvaa. Peppu ei kyllä ollut samasta syystä rikkonut ihoa, mutta tämä sisältää sukralfaattia joka lääkemolekyyli.
Maahantuojalta kertoi tämän alunperin olleen kehittettykin vauvan peppun erittäin pahaa vaippaihottumaa varten.
kallista tuohon tarkoitukseen, mutta voi käyttää myös kasvoilla, joten lopulle voiteelle löytyi hyvä käyttö
hyvin on tehonnu. Lääkäri sitä suositteli ja kertoi tuosta sinkkivoiteesta, et se haurastuttas ihoa, tiedä sitte, pitääkö paikkansa. Mut tuo daktarin-pulveri on ollu tosi tehokas.
Tunnin parin päästä iho on ehjä. Vaipanvaihdon yhteydessä sinkkivoidetta ei tarvitse rapsutella pois. Ei nimittäin lähde huuhtaisemalla. Pesaiset pepun ja lisään uutta voidetta päälle.
Peittoaa Bepanthenin mennen tullen!
hyvin hoitaa myös alapään hankaumat ym...
Kannattaa kokeilla mikä teille on paras hoito. Terveisiä muille " kaikkitietäville" . Se mikä toimii yhdessä perheessä, ei välttämättä toimi toisessa perheessä.
Itse olen käyttänyt vauvojen peppuihin molempia, vuoronperään
ja joskus samaankin aikaan.
Ihotautilääkäri suositteli Locobase Repairia ja sitä kuulemma Jorvin lastenosasto kolmosellakin (infektio-osasto) käytetään ripuloivien lasten takapuoliin. Kallis rasva, mutta tosi riittoisa ja hyvä. Erityisen hyvä myös karheisiin poskiin ja huuliin.
pieni purkki, mutta todella riittoisa.
Ehdottomasti sinkkivoidetta koska se viilentää ja auttaa punoittaviin kohtiin pyllyssä. Etupäähän voi sitten laittaa noihin taipeisiin talkkia jotta pysyy kuivana. Olen kyllä
Monesti käyttänyt talkin sijasta ainun hoitovoidetta ja auttaa kyllä. Moni on myöskin vannonut tohon rasvatalkin nimeen mitäsaa apteekista, kosteuttaa ja pitää paikat kuivana samalla.
Kerran olen kokeillut molemmilla lapsilla sinkkivoidetta. Molemmilla lapsilla iho vain paheni enkä enää ikinä sitä aio käyttää.
Bebanttenilla ja pesujen jälkeen ilmakylvyillä olen saanut ihot kuntoon. Joskus olen laittanut ihan vaan Natusan-talkkia, joka on rasvatalkki, sekin on tepsinyt peppuvakoon.
Kamomillatee! Meillä lapsen mummi (espanjalainen) neuvoi keittämään kamomillateetä, antamaan sen jäähtyä ja sitten teehen kastetulla pumpulilla pyyhkiä ihoa. Toimi uskomattoman hyvin!
Meillä on ollut käytössä seuraava Coctail (lapsella suolistosairaus, joka vuoksi tosi usein ripulia)
Lievemmissä tapauksissa: vuorotellen sinkkivoide (Ainu) ja Protectin Cream (Natusan). Yöksi Protectin Cream ja siihen päälle vaseliinia (vaseliini ei hoida ihoa, mutta estää mahdollisia yön aikana tulevaa kakkaa polttamasta peppua lisää (tietenkin vaippa vaihdetaan heti, kun kakka huomataan))
Tiukemmassa paikassa: Kuten edellä. Tämän lisäksi Sibicorttia 3 krt/pv
Näiden lisäksi ilmakylpyjä aina vaipanvaihdon yhteydessä vähintään muutama minuutti ja kerran päivässä pidempi jakso (lapsi leikkii kylpyhuoneessa vesivadin ääressä, jolloin aika kuluu hyvin ja mahdolliset vahingot on helppo siivota). Myös potalla istuminen on hyvää ilmakylpyä.
Parantaa meidän allergikon palaneen pyllyn aina