Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän päivän herkkunne?

~ mummo ~
08.10.2023 |

Minulla on pilkottua punasipulia, salaattikuutioita ja paljon Perinteistä salaatinkastiketta.

Minua itkettää sipulin kuoriminen niin pidän tyttären uimalaseja päässä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalipannua söin juuri äsken. Siis ihan samat ainekset kuin kaalilaatikossa, mutta tein sen pannulla,

Vierailija
2/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalipannua söin juuri äsken. Siis ihan samat ainekset kuin kaalilaatikossa, mutta tein sen pannulla,

Kaali oliskin niin hyvää. Se pilkkominen on vaan työlästä.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunapiirakkaa oikealla voilla. Eihän se yhtä hyvää ole kuin oman mummon aikoinaan leipomat, mutta menetteli lämpimänä.

Päivällä teen kurpitsakeittoa, kurpitsa odottelee jo keittiön tasolla. Valkosipulia, garam masalaa tai curryjauhetta reippaasti, ehkä vähän lisää chiliäkin öljyssä hetken, sitten kurpitsakuutiot perään ja hetken päästä vettä. Vähän suolaa lisämauksi. Keitän kurpitsat pehmeäksi, ja sauvasekottimella sitten sileäksi. Päälle joko valkosipulikrutonkeja tai paahdettuja kurpitsansiemeniä - hyvää on!

Vierailija
4/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko teille joskus huonoja juttuja keittiössä?

Pahin oli itselläni, kun punajuuripurkki putosi käsistä. Äsken putosi kananmuna. Raaka.

- ap

Vierailija
5/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki ap:lle, että huuhdo sipuli ennen pilkkomista niin ei ala itkettää.

Mä katsoin aamusella Mario elokuvan ja herkkuina oli sipsiä ja irtokarkkeja. Iltasellekin niitä vielä riittää, että jospa silloinkin katsoisin elokuvaa. Jaffa caribiaa on juomana ja sokeriton Jaffa appelsiiniakin.

M30

Vierailija
6/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselleni Julia -suklaakonvehteja tiskauspalkkioksi. Asun kerrostalossa, eikä taloyhtiö suostu korjaamaan viemäriä. Se on aina tukussa. Niinpä pesen astiat samanlaisissa tiskisaaveissa kuin mökillä on. Täällä kaupungissa ei pääse sivistyksen pariin.

Vierailija
7/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsiä ja dippiä

Vierailija
8/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäsuklaakeksejä ja teetä.

9/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön just kotikonstein väsättyä pizzapuffa-annosta 😃

Vierailija
10/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuopillinen kuohuvaa, kädenlämpöistä kaalimehua. Illemmalla parit kolmiolääkkeet. Sitten nukkumaan.

Vierailija
11/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suffeli puffeja juuri mussutan. En ole pitkään aikaan syönyt suklaata/makeisia. Nyt tuli vähän ällö olo, liikaa sokeria kerralla🤮

Vierailija
12/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoita kertynyt jääkaappiin, kun saanut niitä tuttavilta.

Tein niistä amerikkalaisen omenapain. EN ole ennen tehnyt. Mutta olipa muuten hyvää. Aika yksinkertainen ja helppo resepti oli, mutta ah niin hyvää. Ja upposi aika paljon omenoita! 

Vierailija
13/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaristolaisleipää ja juustoja

Vierailija
14/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin oli itselläni, kun punajuuripurkki putosi käsistä. Äsken putosi kananmuna. Raaka.

- ap

Arvaa, miksi minulla ei ole induktio/keraamista liesitasoa.

Aidon näköistä tekoverta tulee, jos samaan aikaan saa pudotettua ja särjettyä mustaviinimarjamehupullon ja ruokaöljypullon. Lopputulos on paksua kiiltävää hieman maksoittuneen veren väristä tahmeaa nestettä...

Ei ole ikävä sitä aikaa, kun ruokaöljyt olivat lasipulloissa.

Vierailija
15/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka

Vierailija
16/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin äsken 4 kpl korvapuusteja, jotka dippasin vaniljakreemiin suoraan purkista. Ruuaksi tein tulista pastaa reilulla juustomäärällä.

Vierailija
17/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap

Mätä kanamuna hajosi työpöydälle kun olin rikkomassa sitä kulhoon ja sitä mätää mönjää valui myös vetolaatikostoon sisälle. Hirveä sotku jota siivosin yökkien ja pitkään piti tuulettaa. Sen jälkeen olen rikkonut munat aina tiskialtaan päällä.

Vierailija
18/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päärynäkakkua kahvin kaveriksi.

Vierailija
19/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin Negrita-neitosen kanssa nyt coca-colaa ja illalla sitten . . .

Vierailija
20/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselleni Julia -suklaakonvehteja tiskauspalkkioksi. Asun kerrostalossa, eikä taloyhtiö suostu korjaamaan viemäriä. Se on aina tukussa. Niinpä pesen astiat samanlaisissa tiskisaaveissa kuin mökillä on. Täällä kaupungissa ei pääse sivistyksen pariin.

Söin suklaat, mutta en tiskannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi