Tämän päivän herkkunne?
Minulla on pilkottua punasipulia, salaattikuutioita ja paljon Perinteistä salaatinkastiketta.
Minua itkettää sipulin kuoriminen niin pidän tyttären uimalaseja päässä.
Kommentit (41)
Miten jäävuorisalaatista tai lehtisalaatista tehdään kuutioita? Tällähän on potentiaalia jauhen lihamaiseen suosioon.
Ruuaksi hautumassa kaalikeitto.
Mutta on meillä sitten leffaherkkujakin tälle päivälle. Sipsiä, karkkia, limua, poppareita jne. Ehkä katsotaan joku joululeffa.
Illalla tehdään tortilloja.
Öljy kuuluu lasipulloon, oliiviöljyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Oliivit kuuluvat terävän tikun päähän.
Punajuurien keittäminen ja säilöntä on järkyttävää touhua kotona =)
Söin Maitokolmion valkosuklaafudgevanukkaan makeannälkään. Ei riittänyt, tekee mieli suklaata. Mutta en mene kauppaan, en perkele!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oliiviöljy (tuorepuristettu) on suoraan Italiasta peltipurkissa, ei lasipullossa. Oliivipuiden omistaja kerää oliivit, vie ne puristamoon, jossa öljy sitten purkitetaan, ja me saadaan sukulaisen mukana noita. Eivät hajua pudotessa, ja pelti suojaa öljyä auringonvalolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oliiviöljy (tuorepuristettu) on suoraan Italiasta peltipurkissa, ei lasipullossa. Oliivipuiden omistaja kerää oliivit, vie ne puristamoon, jossa öljy sitten purkitetaan, ja me saadaan sukulaisen mukana noita. Eivät hajua pudotessa, ja pelti suojaa öljyä auringonvalolta.
Pelti suojaa myös kauppojen loisteputkivaloilta. Kaupoissa öljyt menee pilalle kun ne on asetettu hyllyjen päälle loisteputkien loisteeseen. Lasipulloissa olevat öljyt kuuluu säilyttää hämärässä ja pimeässä.
Ei ihme, että suominaiset ovat läskejä.
Tämän päivän herkku on vielä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Omenoita kertynyt jääkaappiin, kun saanut niitä tuttavilta.
Tein niistä amerikkalaisen omenapain. EN ole ennen tehnyt. Mutta olipa muuten hyvää. Aika yksinkertainen ja helppo resepti oli, mutta ah niin hyvää. Ja upposi aika paljon omenoita!
Mitä söit piiraan kanssa, jäätelöä, vaniljakastiketta, kermavaahtoa?
Tämän päivän herkku, paahdettu briossileipä jonka päällä mangorahkaa.
Pistaasijäätelö ja kookosjugurtti
Polka-jätskiä ja Haribo-karkkeja olen syönyt. Mietin aina, miksen liho, kun syön joka päivä karkkeja, niin tajusin just, että olen unohtanut syödä ruokaa. Kaurapuuroa söin lounaaksi ja sämpylän iltapalaksi.
Savustettu kanadanhanhenpaisti, suppilovahverokastike, kermaperunat ja hauenmäti konjakilla.
Kantarellisipsit ja tsatsikidippi. Lisäksi Hopeatoffeeta.
Salaattikuutioita? On siinäkin herkku.
Itse söin jätskin.
Mä rikon kananmunat aina kuppiin, helpompi siivota jos on pilallinen eikä mene vahingossa muun joukkoon.