Tapailumies pyysi pukeutumaan treffeille business casual, mitä laittaisitte päälle?
Jännittää sillä tavalla positiivisesti :D tosiaan mies pyysi pukeutumaan business casual -tyylin mukaisesti, mitä laittaisitte silloin päälle? Ollaan menossa siis parille drinkille ja kävelylle.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Peruisin treffit.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että sana kiva toistuu näissä pukeutumisohjeissa tuon tuosta. Pitäisi pukeutua kivaan paitaan, kivoihin housuihin ja käyttää kivoja koruja. Heh. Mikä sitten on kivaa kellekin.
Ehkä ne ihmiset pukeutuu muuten vaatteisiin joita eivät itse pidä kivoina. Kaikki kivat vaatteet on vain erikoistilanteisiin.
Heh, käytin tuota itsekin. Tarkoitan sillä sitä, että itse tykkää ko. vaatteesta ja näin ollen se vaate päällä on hyvä olla ja kokee näyttävänsä hyvältä. Ei mun kaikki vaatteet tosiaan saa sitä fiilistä aikaiseksi.
bisnes casual tyyliin voi laittaa myös ballerinat tai kävelykengät ei tarvi olla korkkarit.
voi laittaa esim.syksyllä jonkin siistin villakangastakin päälle. musta hame löytyy melkein jokaiselta ja kiva paitapusero , siihen siisti neuletakki päälle ja koruja,esim.kivat näytävät korvakorut jolloin asu näyttävämpi.jos ei halua ostaa uutta.harmaa,musta,beige. on hyvä väri,joku pinkki housupuku on säväyttävä.
minulle kelpais bisnes casual mies,haluaa ehkä tarjota kivat treffit ja arkipäivän ylellisyyttä. parempi varmistaa maksaako molemmat oman aterian vai tarjooko mies.jos mennään hienonpaan paikkaan. ota rahaa mukaan enemmän kuin normaalisti. voit tyytyä salaattiin ja lasiin viiniä tai vettä, jos kallis paikka ja maksat itse. vesi on halpa ja hyvä valinta ravintolassa,ei tule kalliiksi.
miksi ei voisi mennä treffeille luksus miehen kanssa jos on kaunis nainen.ja kutsuttu on. ota omat taxirahat mukaan jos et tunne miestä entuudesta.
joku valitti taas kirjoitus virheistä,sairaudet käsivammat,vammaisuus ja lukihäiriöt ei ole noloja vaan fakta.tahdikkuutta ei arvostelua palstalle,
Mies esitti toiveen pukeutumisesta. Eikö hän luota aloittajan kykyyn valita itse vaatteitaan. Eli joko pelkää saattavansa apn noloon tilanteeseen tai joutuvansa itse häpeämään. Miksi hän haluaa valita sellaisen treffipaikan, joka hänen mielestään ehkä ylittää apn normaalin pukeutumisen. Mies siis ei osaa puntaroida asioita tarpeeksi tai hän on niin mukavuudenhaluinen, ettei halua poiketa rutiineistaan, vaan kutsuu apn tuttuun paikkaan välittämättä apn mahdollisesta epämukavuudesta.
Toisaalta apn ja miehen keskustelu treffipaikasta on voinut olla myös neuvotteleva ja ap on ilomielin suostunut miehen ehdotukseen ja kysynyt, miten ihmiset siellä yleensä pukeutuu, johon mies on vastannut tuon casual-tyylin.
Sitten päälle vielä kävely. Se tarkoittanee tässä tapauksessa kaupunkipuistokävelyä yms. Hyvä vaatetus on suorat housut ja kävelyyn sopivat kengät. Käy sisälle ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi mammat eivät ymmärrä hyvän ja hienostuneen päälle, kun pitää kritisoida laittautumista.
Ei ihme että suomiukot lähtevät thaikkujen ja balttien perään kun turvonnut suomimamma vetää pieruverkkareissa HK:n sinistä ja kotikaljaa.
ap
Minusta niillä thaikuilla näyttää useimmin olevan laatikkomallinen valkoinen t-paita ja mustat verkkarit päällä tâällä Suomessa.
Minulle ei kyllä tuli mieleenkään kertoa deittimiehelle miten hänen tulisi pukeutua 😂. Jos mennään baariin niin kai hän osaa sopivat vaatteet laittaa päälle. Jos ei niin
kun kuukkeloi näitä naisten business casual tai smart casula lookeja, näyttävät kaikki samoilta ja suht rennolta, esim. farkut, paitapusero ja bleiseri. Ehkäpä tuo pukukoodi sen vuoksi ettet ilmesty paikalle pinkissä minihameessa ja reisisaappaissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että jos sä et itse tiedä mitä tuo pukeutumistyyli tarkoittaa etkä siten myöskään normaalisti/arjessa pukeudu niin ei tuo treffikumppani ole sulle oikeanlainen.
Se hakee ihan toisenlaista naista. Jotain juristia tai kauppatieteiden maisteria joka on just tietynlaisen materian ja merkkien perään.
Olen juristi (nainen) enkä ole "materian ja merkkien" perään. Nyt jotain tolkkua noihin stereotypioihin :D
Kuitenkin asuntosi on arvoalueella, sisustettu design huonekaluilla ja ripauksella antiikkia. Lattialla villamatot ja katosta roikkuu Poulsenin lamppu. Sähköauto pihassa. Mutta ei lainkaan materia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
laittaisin jonkun tumman jakkupuvun housuilla ja sitten vähän rennomman paidan alle ja jotkut kivannäköiset kengät.
hintava ravintola, luksus kauppa ja museo on se paikka johon kuvittelen tän asun sopivan.
kerran näin treffipariskunnan ja miehellä oli puku päällä ja nainen oli pukeutunut minimekkoon,jossa melkein alushousut vilkkui,nainen oli noin 40 v erottui muusta porukasta jossa kaikilla peittävät mekot tai jakkupuvut päällä ja miehillä puku päällä.
eli on kiva et tietää minkä asun laittaa ja on sovittu pukukoodi koska muuten voi tulla treffeillä nolo tilanne.
meghan markle on usein vähän tähän casual tyyliin puettu julkisis tilanteis.
Museo, LOL!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että jos sä et itse tiedä mitä tuo pukeutumistyyli tarkoittaa etkä siten myöskään normaalisti/arjessa pukeudu niin ei tuo treffikumppani ole sulle oikeanlainen.
Se hakee ihan toisenlaista naista. Jotain juristia tai kauppatieteiden maisteria joka on just tietynlaisen materian ja merkkien perään.
Olen juristi (nainen) enkä ole "materian ja merkkien" perään. Nyt jotain tolkkua noihin stereotypioihin :D
Olet juristi, etkä tiedä minkälaista on business casual pukeutuminen???
Jos treffimies kertoisi minulle paikan missä tavataan JA sen jälkeen vielä erikseen pukukoodin sinne, pitäisin häntä typeränä ja itselleni sopimattomana ja peruisin treffit. Osaan valita vaatteeni sen perusteella minne menen, en kaipaa erikseen ohjeistusta pukeutumisesta.
Onko mies pyytänyt suoraan business casual- pukeutumista?
Ajattelin mitä olisi tapahtunut jos joku deittini olisi ehdottanut minulle jotain tiettyä pukeutumistapaa tai - tyyliä. Olisin kai ruvennut hirnumaan päin naamaa.
No, orastavasti ihastunut nainen kai vetää itsensä vaikka kahdeksikoksi että miellyttäisi. Ehkä minäkin olisin, mutta osoittaa mieheltä huonoa makua ja käyttäytymistä. Voi ehdottaa tiettyä tapaamispaikkaa ja jättää pukeutumisen toisen huoleksi.
Ehkä mies halusi testata, ylpeillä tapatietoisuudellaan vähän liikaa, tai välttyä noloilta treffeiltä, mutta mautonta.
no monella on kamala työasu ja sitä on pakko pitää töissä ja sitten itsellä on mekkoja jakkuja,koruja ja farkkuja kotona, mistä valita vapaa-ajalla. musta on hyvä et kysymyksiin vastataan.täällä on myös korkeakoulutettuja palstalla, jotka on käynyt edustustilaisuuksissa työn takia,myös minä olen käynyt vip kutsuilla esim.cocktail tyylisissä ,työn takia vaikken ole mikään öky vaan tavis.
etikettikirjoissa on usein pukukoodi lista, mistä sopivat asut ja termit löytyy.on virhe vähätellä vauvan kirjoittajia,suuri osa suomalaisista on korkeakoulutettuja, keskiluokkaisen varakkaita tms. normaali ihmisiä.myös sairaalla tai työttömällä voi olla hyvä koulutus alla ja varakkaita ystäviä tai sukulaisia.
musta on hyvä et mies ilmottaa pukukoodin jos vaikka on tuttuja ihmisiä samassa ravintolassa. lakimiehet ym saattaa kutsua esim.työpaikan juhliin avecin, jos on sinkkumies. välittää treffikumppanista ,eikä halua et tulee nolo tilanne.jos mies etsii pikapanoa, sitä ei haittaa vaikka nainen tulis iltapukujuhlaan,pieruverkkarissa tai nolossa seksiasusteessa ja kaikki tuijottais treffipaikassa naista.näinkin oon nähnyt firman juhlissa tapahtuvan.
En lähtis noin typerän tyypin kanssa minnekään.
Tuollainen drinkki ja sitten kävely ei kyllä sovi oikein yhteen tällaisena aikana vuodesta.
Joku sikakallis, kirjava marimekkoteltta päälle vaan ja jättimäinen Vuittoni kainaloon. Isot, pyöreät imagorillit päähän ja jalkaan valkoiset tennarit. Voilää.
Samaa mieltä siitä että on hyvä tietää pukukoodi, mutta on myös noloa kirjoittaa täysin väärin kaikki.