Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parikymppisten tyttösten ns natiivienglanti työelämässä

Vierailija
08.10.2023 |

Naurattaisi jollei vihastuttaisi. You know its like you know like like. Ja hirvittävälle jenkkiakse tulla väännettynä.

SE ETTÄ OLET PELAILLUT PELEJÄ JA KATSELLUT TIKTOKIA EI TEE SINUSTA NATIIVIENKUN OSAAJA, TYTTÖ!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että jotenkin taitaa englantia.

Mä luovutin englannin suhteen kun taitojani koko aika vaan haukuttiin.

Vierailija
22/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäriippuvuus on pahempi ongelma. Tuijotetaan suu auki puhelinta kuin lehmä uutta navettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tietokoneen käyttötaitojen kanssa.

- oota mä katon YouTubesta ohjeet.

Huoh!!!

Nopea ohjeiden hakukyky on osa ammattitaitoa. Tämä on juuri nuorilla vahvuus kun osaavat rutiinilla googlettaa ym. Mikä vika YouTubessa? Siellä on hirmuinen määrä päteviä tutoriaaleja eri alojen ammattilaisilta.

YouTube ei todellakaan ole nopea mihinkään.

Vierailija
24/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tämä. Laitan niille Shakespearea eteen ja sanon että käännä kokeeksi.

Runoja ja ikivanhoja tarinoita työelämässä? Taidat olla kiusaaja.

Vierailija
25/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on työelämän pahnanpohjimmainen kahvinkeittäjäpoika, ja yrittää voimaantua haukkumalla nuoria naisia netissä

Vierailija
26/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!!!

Nopea ohjeiden hakukyky on osa ammattitaitoa. Tämä on juuri nuorilla vahvuus kun osaavat rutiinilla googlettaa ym. Mikä vika YouTubessa? Siellä on hirmuinen määrä päteviä tutoriaaleja eri alojen ammattilaisilta.

Samaa mieltä. Mitä vikaa on tiedonhaussa ja ohjeiden etsimisessä? Kaikesta sitä haukutaankin toisia.

Kokeilepa ap, miten hyviä ohjevideoita Youtubessa on!

Mä oon 40v it-alan yrittäjä, eikä mene päivääkään etten hakisi tubesta ohjeita! Aikamoinen hidaste työnteolle olisi jos ei tätä helpotusta hyödyntäisi. Joissain asioissa video on nopeampi opettaja kuin teksti

Kaltasesi työt ovat hidaste työ elämässä!!!

Vierailija
27/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa itsestään!

Vierailija
28/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!!!

Just joo. Katsotaan 14 min videota kun saman löytäisi jostain sivustolta 20 sekunnissa.

Joissain asioissa videolta saa parhaan käsityksen.

Joissain jutuissa Google tai ChatGPT on nopeampi.

Nuorilta sujuu nää kaikki silmänräpäyksessä, eikä tarvitse kuunnella valitusta tai ihmettelyä että miten siltä tekoälyltä kysytään jotakin.

Ei onnistu näkeehän sen tämänkin palstan aloituksista.

"onko mun lähikauppa auki".

Vierailija
29/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen naisvihapläjäys!

Vierailija
30/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin Jarmot ja Ritvat, koittakaahan nyt suvaita nuoria ja heidän tapojaan, jotka poikkeavat omistanne

Vierailija
31/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Russki mir naisvihaa levittämässä taas

Jännä et jos joku haluaa puhua häntä ärsyttävistä asioista tai kritisoi jotain, niin heti ollaan huutamassa da da rssä

Da, da Ivan!

Vierailija
32/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!!!

Samaa mieltä. Mitä vikaa on tiedonhaussa ja ohjeiden etsimisessä? Kaikesta sitä haukutaankin toisia.

Mä oon 40v it-alan yrittäjä, eikä mene päivääkään etten hakisi tubesta ohjeita! Aikamoinen hidaste työnteolle olisi jos ei tätä helpotusta hyödyntäisi. Joissain asioissa video on nopeampi opettaja kuin teksti

minä taas olen it-alan AMMATTILAINEN ja en hake KOSKAAN youtubesta ohjeita. Osaan katsos työni ja siksi minulle hyvää palkkaa maksetaan kun en istu päiviä youtubessa.

Vierailija
33/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!!!

Just joo. Katsotaan 14 min videota kun saman löytäisi jostain sivustolta 20 sekunnissa.

Joissain asioissa videolta saa parhaan käsityksen.

Joissain jutuissa Google tai ChatGPT on nopeampi.

Nuorilta sujuu nää kaikki silmänräpäyksessä, eikä tarvitse kuunnella valitusta tai ihmettelyä että miten siltä tekoälyltä kysytään jotakin.

Ei onnistu näkeehän sen tämänkin palstan aloituksista.

"onko mun lähikauppa auki".

Sussa on vikaa jos et hahmota että nuoret eivät ole homogeeninen ryhmä.

Vierailija
34/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet 50+ ikäiset kohtelee vasta työelämään tulleita nuoria aikuisia huonosti. Ei ihme, että työelämä ei houkuttele.

Vierailija
35/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen akkaihminen ja katson useinkin youtubesta tutoriaalin, kun en kehtaa osoittaa tietämättömyyttäni. Samoin googlaan käyttöohjekirjoja eri laitteisiin. Onneksi saan häärätä töissä yksin, niin saan rauhassa yrittää ratkaista itse sitä ongelmaa. Joskus joutuu nöyrtymään ja kysymään neuvoa, kun youtube tai google ei osaakaan auttaa.

Natiivi tai tankero englantiin en ota kantaa, sama kai se miten sitä osaa tai ei osaa, kunhan asiat jotenkin saa hoidettua. Oppia ikä kaikki.

Vierailija
36/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!!!

Tottakai on nopeampi. Teille käytännössä lukutaidottomille.

Vierailija
37/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret luulevat osaavansa kaiken. Vanhemmalla iällä kun elämä on lyönyt useamman kerran paskan punttiiin niin tajuaa, että ei tää menekään näin. Aivot kehittyvät vielä 30 vuotiaana.

Vierailija
38/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kaikilla työpaikoilla on ChatGPT:n käyttö kielletty työasioissa.

Vierailija
39/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!!!

minä taas olen it-alan AMMATTILAINEN ja en hake KOSKAAN youtubesta ohjeita. Osaan katsos työni ja siksi minulle hyvää palkkaa maksetaan kun en istu päiviä youtubessa.

Niin, sä teet duunia edellisen alaisuudessa. Toki pomon ei tarvitsekaan osata kaikkea mitä alaisensa. Voishan se kysyä sultakin, mutta ei maksa vaivaa.

Vierailija
40/73 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väittävätkö nämä tytöt jotenkin puhuvansa "natiivienglantia"?

Ei sitä voi puhua kuin natiivi.