Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä kaikkea pitää jättää syömättä näin raskaana ollessa?

28.12.2006 |

mietin että uskaltaako esim. italiansalaattia ja perunasalaattia syödä? entä rosolli jne? vähän kyllä jouluna maistoin rosollia.. mutta nämä kylmät kaupan jutut mietityttää.. onko näissä joku riski? entä oletteko uskaltaneet syödä savustettua kalaa? esim savusiikaa? jos itse on tehty?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa suositukset ja muuten saa olla rauhassa :) en ole kuullut, että kaupan salaateista oltas varoteltu. omantunnon mukaan.

Vierailija
2/2 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kiellettyjä" ovat:

- raa´at kalat ja lihat: siis graavilohi, kylväsavutuotteet, sushi. Savusta ei kai mitään haittaa jos on lämminsavutuote (kuumennettu, joten listeria ym. kuolee)

- homejuustoja ei suositella raakana syötäviksi listeriavaaran vuoksi. Jotkut syö pieniä määriä, jos valmistettu pastöroidusta maidosta kuten Valiolla mutta silloinkin pitää syödä mahdollisimman tuoreina eikä hautoa niitä jääkaapissa.

- pellavansiemenet (ilmeisesti kertyy kadmiumia tms myrkkyä niihin)

- Levätuotteet (samoin myrkkyjä sisältävät kuulemma)

Yleensäkin terveellä järjellä kannattaa miettiä, ja jääkaapin sisältöä tarkistella ettei mitään vanhoja homehdu sinne. Kaikessa ruuassa voi kasvaa listeriaa ym pöpöjä kun tarpeeksi kauan muhivat siellä.

Itse vedän salaatteja, tuorejuustoa, fetaa, kaikkia edam-juustoja (Suomalaisia pastöroituja tietty). Jotkut väittää fetaakin vaaralliseksi, mutta mun maalaisjärjen mukaan tuolle ei löydy perusteita koska " tavallisia" juustojakin saa syödä.

-Niinu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla