Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nuorta keksimään itselleen ammati

Vierailija
08.10.2023 |

Tyttö on ahkera ja hyvä koulussa, pärjää kaikissa aineissa hyvin. Osaa kolmea kieltä sujuvasti. Hän ei missään tapauksessa halua lääketieteelliselle alalle, ei myöskään opettajaksi tai esim. taiteilijaksi. Hän on enemmän kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista kuin ns. kovista tieteistä.
Itse äitinä mietin ammatinvalintaa ihan liian kauan ja pelkään, että lapselle käy samoin. Onko teillä ideoita? Työnkuvia maailmassa on niin paljon, ettei niitä kaikkia tiedä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka osa sulla, ap. Ensin kasvatat kultamussukan, sitten valitset hänelle koulutusuran ja varmistelet hänen työllistymisensä. Toivottavasti olet eläkkeellä sitten, kun hän tekee kyvyilleen sopivaa vaativaa asiantuntijatyötä, jotta ehdit toimistolle apuun ongelmatilanteissa.

Vierailija
22/23 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerrot tytölles työelämän faktat ja käsket käyttämään päätä, hankkia koulutus missä on hyvä työllistymistilanne. Ei kannata opiskella turhaan siihen missä ei ole töitä, vaikka olisikin kivaa ja mielenkiintoista.

Opiskelin itse nuorena väärään ammattiin jolla en saanut töitä ja piti uudelleen kouluttautua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei menisi opiskelemaan valmis ammatti mielessä vaan mikä aiheala kiinnostaa. Opiskellessa mielenkiinto yleensä muuttuu, joten liian tarkkaa rajausta ei kannata heti tehdä.

Tämä strategia voi toimia tai olla toimimatta. Minulla ei toiminut, siksi yritän auttaa.

Täällä on tullut hyviä vinkkejä opintoihin mutta kaipailisin enemmän ideoita konkreettisista ammateista. Ihmiset on niin erilaisissa hommissa ja suurta osaa ei tule ollenkaan ajatelleeksi.

Sama kai se on, auttaako nuorta opo vai äiti?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi