Mikä sai sinut hakeutumaan matalapalkka-alalle?
Oli kyseessä kutsumusammatti, lyhyt koulutus vai jokin muu syy?
Kommentit (65)
Mihinkään muuhun ei päässyt. Kun on autistinen niin se, että omaa korkeamman älykkyysoasamäärän kuin keskiverto akateeminen ei tarkoita sitä välttämättä, että pääsisi minnekään opiskelemaan tai saisi jonkun ammatin ylipäätään oli se mikä tahansa, koska lukuisat häiriöt kuormittaa koko elämää.
Sama nettopalkka kuin keskipalkka-alalla mutta pienempi vastuu.
Mä olin todella pahasti koulukiusattu, joten yhdeksän vuoden kiusaamisen jälkeen en hakenut lukioon koska pelkäsin kiusaamisen jatkuvan sielläkin.
Olin vuosia masentuneena ja syrjäytyneenä kotona, sitten opiskelin taidealalle joka ei tunnetusti työllistä.
Sattumalta päädyin kaupan myyjäksi, ja nyt olen ollut myyjä 20 vuotta. Tänä aikana minulle on tullut terveysongelmia joiden takia en pysty työskentelemään kuin maksimissaan 25h/vko.
Pysyn siis myyjänä niin kauan kuin pystyn koska myyjän työtä pystyy tekemään osa-aikaisesti ja vaikka palkka onkin pieni niin se riittää itseni elättämiseen.
Millainen palkkataso lasketaan matalapalkkaiseksi?
Taidealalla. Samalla alalla on kyllä ihN hyvin palkattuakin väkeä, mutta sitten myös mitä kädestä suuhun eläviä. Itse ajauduin tähän köyhrmpään porukkaan, osittain omasta kutsumuksesta, kun tiedän olevani hyvä jutussani. Osittain olosuhteiden pakosta. Nyt olen yrittänyt pyrkiä pois, mutta huonolta näyttää, kun ikää jo on eikä kokemusta mistään muusta.