Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut hakeutumaan matalapalkka-alalle?

Vierailija
07.10.2023 |

Oli kyseessä kutsumusammatti, lyhyt koulutus vai jokin muu syy?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen akateeminen.. Ei siis kiinnosta koulunpenkillä istua ja ole lukupäätä.

Vierailija
22/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tehdä töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää alapeukuttako, tämä koskee vain minua

Rehellisesti sanottuna siksi koska liian tyhmä tekemään muuta. Yritin opiskella parempipalkkaiseen alaan, mutta en vaan tajunnut. Joten teen mitä kykenen

Vierailija
24/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt mihinkään muualle. Korkeakoulututkinto on taskussa ja opiskelutoverit on hyvissä asiantuntijatehtävissä, joihin minulla ei ole mitään asiaa. Monta vuotta meni siihenkin, että sain vakipaikan tuosta hanttihommasta. Koulutus ei auta mitään, jos on ihmisenä ja persoonana täysin epäonnistunut p*ska.

Vierailija
25/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät lomat

Vierailija
26/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa opiskella vaan oli mentävä töihin.

Vierailija
27/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opo sanoi, että mieti jotain muuta, laboratorioalalla on huonot palkat. Silti hain AMK:hon, koska olin kiinnostunut laboratorioalasta. Päivätyön palkka tällä hetkellä 2900. Kolmivuorossa tienasin enemmän, mutta sitä en jaksanut kauaa. Että näin. Olisi kannattanut uskoa opoa.

Vierailija
28/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut varaa opiskella vaan oli mentävä töihin.

Tulee olemaan entistä yleisempää, kun opiskelusta tulee taas lainapainotteisempaa.

Vierailija
29/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin tutkinnon enkä löytänyt alan töitä.

Vierailija
30/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös korkeakoulututkinto, mutta en ole niihin hommiin hakeutunut. Minusta ei ole asiantuntijatyöhön, koska ei ole kielipäätä! En pärjää englanninkielellä mitenkään, vaikka koulussa tuli tietenkin väkisin suoritettua kieletkin läpi. En jaksa pinnistellä koko ajan osaamiseni rajoilla. Teen sitä työtä minkä osaan vaikka unissani ja sitten aivot narikkaan.

Vierailija
31/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alkuun matkailualalla, koska olin kiinnostunut siitä. Sen jälkeen opiskelin terveydenhoitajaksi, koska se oli tavallaan kutsumus. Sille tielle jäin. Toki mulla on ajatuksena vielä joko kouluttautua lisää tai muuttaa ulkomaille töihin, kun nuorinkin lapsista on riittävän vanha. Mulla ei ole oikeastaan kiinnostusta kerätä omaisuutta, haluisin enemmänkin elää ja kokea. Eli sinällään raha ei merkkaa muuten kuin, että pääsee kokemaan 😂

Vierailija
32/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis halvempi pensa,niin keros siivojaksi.On vaihteleva ja itsenäinen työ, eikä palkalla niin väliä kun jostain sais.

Vierailija
33/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tehdä töitä

Jos se elämää on, se työtä on!

Vierailija
34/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella vääränlaisessa seurassa ja alisuoriuduin. Kotiolonikaan eivät olleet erityisen kannustavat. Minulla oli akateemisia haaveita, mutta en uskonut selviytyväni edes lukiosta. Ennen kaikkea halusin pois kotoa. Siksipä päädyin ammattikouluun ja pääsin opiskelijoiden asuntolaan asumaan.

Elämä kuljetteli, tapasin mieheni. Tehtiin töitä, ostettiin talo, saatiin lapset. En oikein enää osaa ajatella muuttavani elämäni suuntaa joksikin muuksi. Jos nuoruuteni piirit olisivat olleet kannustavammat, olisin ehkä jotain muuta kuin mitä nyt olen.

Vierailija
35/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiennyt mitä halusin elämältä ja matalapalkka-alalle oli helppo päästä. Sittemmin on kyllä kouluttaunut alalle, jossa on kunnon palkkaus.

Niin ja matalapakka aloillakin  palkka nousee työsuhteen ja yleensä tunnollisuuden mukaan.

Vierailija
36/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää suorittaa ja menen sieltä missä aita matalin, työ ei ole tärkeintä elämässäni. Teen töitä elääkseni, en elä tehdäkseni töitä

Vierailija
37/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sivussa työelämästä vakavan sairauden takia. Koulutukset on vuosituhannen alusta ja niitä hommia en edes ole tehnyt 17 vuoteen. Eli koulutusta vastaavaan työhön on ihan turha edes yrittää. Saikun loputtua otin ekan paikan mihin pääsin (alle 2000 kuussa), nyt sekin vuoden soppari loppuu kohta. Saa nähdä mitä seuraavaksi saa vai saako mitään?

Vierailija
38/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska käyttämään ajatustyötä, muuten en sitten olekaan laiska, jaksan painaa fyysisesti hommia joskus ylitöihin asti. Nyt ollut lisäkoulutusta työn puolesta ja en ole kymmeneen vuoteen ollut näin väsynyt kun mitä istuminen ja ajattelu saa aikaan

Vierailija
39/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt koulutus ja varma työpaikka heti valmistumisen jälkeen. Tosin en jäänyt alalle loppuelämäkseni, vaan se täydensi osaamistani juuri sopivasti, että pääsin siihen hyväpalkkaiseen työhön.

Vierailija
40/65 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiennyt mitä halusin elämältä ja matalapalkka-alalle oli helppo päästä. Sittemmin on kyllä kouluttaunut alalle, jossa on kunnon palkkaus.

Niin ja matalapakka aloillakin  palkka nousee työsuhteen ja yleensä tunnollisuuden mukaan.

No, ei ainakaan sote-alalla.