Koska lapsia ei synny Siirrytään pian yleisesti 6 päiväseen viikkoon Eläkkeet täytyy maksaa kun kohta 70% on eläkeellä
Koska lapsia ei synny
Siirrytään pian yleisesti 6 päiväseen viikkoon
Eläkkeet täytyy maksaa kun kohta 70% on eläkeellä
.
Tämä oli teidän valinta
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Työt muuttuvat koko ajan siihen suuntaan, että koneet tekevät ne. Ei tule 6-päiväistä työviikkoa, vaan ihmisen tekemät työt koko ajan vähenevät.
Valitettavasti näyttää osittain siltä, että töihin pystyvien ihmisten työmäärät ovat kasvussa. Tänö siksi, koska nykytyöelämässä ei pärjää huonoilla taidoilla. Siksi on pula tekijöistä. Ei niistä, jotka aiheuttavat läsnäolollaan enemmän katastrofia kuin tekevät tuottavaa työtä.
Niin tuota kun ei sitä työtä ole nytkään kaikille niin miten kuvittelet että olisi järkeä synnyttää lisää työttömiä 😁
ne nykyiset nuoret pitäisi saada töihin, mutkun ei, ahdistaa ja masentaa ja sitten ollaan kotona..ja valtio maksaa.
Systeemi hyysää vapaamatkustajia. Vastuulliset ihmiset tekevät pari lasta, ja käyvät töissä. Palkinnoksi saavat pienemmän eläkkeen kuin lapsettomat, joilla ehjät työurat. Ja sitten nämä lapset vielä joutuvat maksamaan vapaamatkustajien ylisuuret eläkkeet. Odotetaan parikymmentä vuotta, niin eläkemaksuja menee jo puolet palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että lapsettomuus pitäisi näkyä eläkkeen koossa tai vaihtoehtoisesti lapsettomille korkeammat verot. Tuo toisi motivaatiota edes osalle ihmisistä pitää huolta omasta huoltosuhteestaan. Jälkipolvet maksaa noin 80%:ia eläkkeestä ja eläkerahastoihin kerrytetyistä rahoista maksetaan noin 20%:ia. Jos sulla ei ole lapsia, niin sen pitäisi näkyä siinä eläkkeessä!
Päin vastoin: porsimisesta pitäisi määrätä haittavero, ei maksaa mitään lisiä.
Sekin käy. Mutta jos sulla ei ole lapsia, niin sinun eläkkeesi olisi sitten -80% ja minun se normaali 100%. Miksi minun lasten ja lasten lapseni kuuluisi maksaa sinun eläkkeesi, jos sinä et ole lapsia hankkinut ja omalta osaltasi pitänyt huolta huoltosuhteesta?!
Vierailija kirjoitti:
Systeemi hyysää vapaamatkustajia. Vastuulliset ihmiset tekevät pari lasta, ja käyvät töissä. Palkinnoksi saavat pienemmän eläkkeen kuin lapsettomat, joilla ehjät työurat. Ja sitten nämä lapset vielä joutuvat maksamaan vapaamatkustajien ylisuuret eläkkeet. Odotetaan parikymmentä vuotta, niin eläkemaksuja menee jo puolet palkasta.
Vastuulliset ihmiset eivät lisäänny, tai vaikka kisääntyisivätkin, niin heidän työuransa ovat ehjiä. Vetelykset lisääntyvät ja jäävät hoitamaan uniikkeja kultahippuerityislapsiaan jopa vuosiksi kotiin.
Ei hätää, ei ne kauaa elä kun kukaan ei ole niitä hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että lapsettomuus pitäisi näkyä eläkkeen koossa tai vaihtoehtoisesti lapsettomille korkeammat verot. Tuo toisi motivaatiota edes osalle ihmisistä pitää huolta omasta huoltosuhteestaan. Jälkipolvet maksaa noin 80%:ia eläkkeestä ja eläkerahastoihin kerrytetyistä rahoista maksetaan noin 20%:ia. Jos sulla ei ole lapsia, niin sen pitäisi näkyä siinä eläkkeessä!
Sinäkin porsas kaipaat vielä jotakuta maksamaan eläkkeesi ja vaihtamaan täyden vaippasi kotona koska hoitokotiin ei pääse kuin upporikkaat. Mutta hiljaista on, makaat märkänä ja haisevana sängyssäsi, ei ole jälkeläisiä eikä hoitajia. Kun ei "porsita".
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, ei ne kauaa elä kun kukaan ei ole niitä hoitamassa.
lapsiparat :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin käy. Mutta jos sulla ei ole lapsia, niin sinun eläkkeesi olisi sitten -80% ja minun se normaali 100%. Miksi minun lasten ja lasten lapseni kuuluisi maksaa sinun eläkkeesi, jos sinä et ole lapsia hankkinut ja omalta osaltasi pitänyt huolta huoltosuhteesta?!
Sovitaanko, että koko eläkejärjestelmä lakkautetaan?
Millään ilmarisella tms. ei ole mitään salaista tietoa, miksi se sijoittaisi eläkerahani paremmin kuin minä itse. Sen sijaan se on varmaa, että jos tarvitsisin noita rahoja aikaisemmin tai kuolisin nelikymppisenä, niin minä tai määräämäni perillinen ei saisi penniäkään minun maksamista rahoistani.
Kokobeläkejärjestelmä on hyydäystä, ja yksi hyysäyksen kohde ovat tuottamatonta työtä tehneet kotimammat ja faijat, jotka eivät mitään oikeaa eläkettä ole koskaan itse tienanneet.
Intiassa ja Afrikassa riittää väkeä meille työntekijöiksi. Sieltä tulee heti 10miljoonaa halpatyöntekijää, jos vain otetaan. Intialaisille ja afrikkalaisille köyhille, työ lähihoitajana/ siivoojana suomessa on lottovoitto. Heille kelpaa työ kuin työ. Työntekijät eivät maailmasta lopu. Tämähän on maamme tulevaisuus joka tapauksessa. Tulevaisuudessa kantasuomalaiset ovat pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Minkäslainen raippavero määrätään niille vanhemmille, joiden lapset eivät työllisty? Lisää elätettäviä, jotka heikenetävät huoltosuhdetta eli pakkohan siitä on rangaista ja rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt muuttuvat koko ajan siihen suuntaan, että koneet tekevät ne. Ei tule 6-päiväistä työviikkoa, vaan ihmisen tekemät työt koko ajan vähenevät.
Valitettavasti näyttää osittain siltä, että töihin pystyvien ihmisten työmäärät ovat kasvussa. Tänö siksi, koska nykytyöelämässä ei pärjää huonoilla taidoilla. Siksi on pula tekijöistä. Ei niistä, jotka aiheuttavat läsnäolollaan enemmän katastrofia kuin tekevät tuottavaa työtä.
Valitettavasti näyttää kyllä siltä, että ihmisten tekemät työt ovat vähenemässä kiihtyvällä tahdilla. Näkemyserot asiassa riippuvat vain siitä, kuinka kauas tulevaisuuteen katsoo.
Syntyvyys vähenee. Työikäiset ovat palkattomissa työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla ja palkkatukitöissä,osa-aikatöissä, nolla-sopimuksilla.
Hallitus leikkaa lapsikorotukset työttömyystuista, asumistuet, ansiosidonnaiset, sovitellut päivärahat.
Ja samalla maksetaan 34,9 miljardia eläkkeitä. Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys vähenee. Työikäiset ovat palkattomissa työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla ja palkkatukitöissä,osa-aikatöissä, nolla-sopimuksilla.
Ja samaan aikaan meillä on muun muassa akuutti sairaahoitajapula. Miten?
Vastaus on ilmeinen, mutta ei mieluinen. Tätä se luultu korkea elintaso ja hyysäys teettää.
Mites näissä maissa missä on 2 miljardin ihmisen rajat ylitetty ja lapsia syntyy keskiarvolta 8 per perhe niin miten sielläkin on 6-7 vrk työviikot? Kun peruste sille, että tehdään 6 vrk:n työviikkoa on se, että suomessa ei lapsia synny?
Mitä se 6 päiväseen viikkoon siirtyminen hyödyttää, kun ei työnantaja maksaa siitä kuitenkaan yhtään enempää palkkaa?
Nyt ainakin on hyvä esimerkki just parhaillaan ollut mediassa tuosta paikallisesta sopimisesta, kun työnantaja on vaatinut työntekijöitä tekemään 6vrk:n työviikkoa ilman korvausta.
Nyt viellä puhuuvat, että heillä on sopimuksen mukaan oikeus tehdä muutoksia työaikalakiin.
Heillä on oikeus joo muuttaa työpäiviä vaikka lauantaiksi mutta silti tuskin sopimuksessa on mitään siitä, että tästä lähin tehdään 6vrk:n työviikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeet maksetaan itse ja rahastoidaan, mielenterveyssyistä eläköityvät 20v ikäiset ovat ongelma, heille maksetaan eläkettä verovaroista.
Ei ole totta
Väitteesi on vale
.
Työikäiset maksavat eläkeläisten eläkkeet
Juu toki ehkä voidaan moraalisesti heidän eläkkeensä ansainneen, mutta raha tulee ihan veroista pääosin
Ai tarkoitat vakavissasi, että eläkevakuutusyhtiöt huijaavat väittämällä, että heillä on kymmeniä miljardeja sijoituksissa ja VM väittää, että työeläkkeet maksetaan rahastoista, ei verovaroista?