Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen voi vielä käyttää Reima vaatteita?

Vierailija
07.10.2023 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas niitä ketjuja missä kuuluu puhua kouluikäisten haalareista ja kuriksista?

Ei. Kyse on nimenomaan niistä normaalin näköisistä vaatteista jotka eivät ulkoisesti eroa mitenkään saman ikäisten vaatteista. Eli mietin, onko Reima brändinä jotenkin nolo koululaiselle. Mutta jos mielleyhtymä monella Reima merkistä tulee heti pelkkiin kouluikäisten haalareihin ja kuriksiin niin ehkä sekin kertoo jotakin.

Ap

Onhan Reimalla ollut erikseen nuorten mallistoa (myös niitä haalareita isoja kokoja) eli ei se nyt leimallisesti vain päiväkotilasten merkki ole.

No tuossa talvitakissa joka lapsellani on lukee nuorten talvitakki eli ilmeisesti koululainen voi käyttää. Mutta jos mielikuva Reimasta on heti äiti joka haluaa pukea lapsen pitkään lastenvaatteisiin niin en tiedä sitten tokihan syyllisyyttä tulee jos kysyy vilpittömästi. Itse muistan kun olin 4. luokalla, minua hävetti pukeutua Reiman talvitakkiin, vaikka takki itsessään olikin täysin Ok ja olin sen myös itse valinnut. Jossain vaiheessa vaan alkoi nolottaa takin käyttö, kun tajusin, ettei kenelläkään muulla ollut samaa merkkiä käytössä. Mutta voihan se olla, että Reima on merkkinä muuttunut 25 vuodessa.

Ap

Vierailija
22/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*syyllistystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas niitä ketjuja missä kuuluu puhua kouluikäisten haalareista ja kuriksista?

Ei. Kyse on nimenomaan niistä normaalin näköisistä vaatteista jotka eivät ulkoisesti eroa mitenkään saman ikäisten vaatteista. Eli mietin, onko Reima brändinä jotenkin nolo koululaiselle. Mutta jos mielleyhtymä monella Reima merkistä tulee heti pelkkiin kouluikäisten haalareihin ja kuriksiin niin ehkä sekin kertoo jotakin.

Ap

Onhan Reimalla ollut erikseen nuorten mallistoa (myös niitä haalareita isoja kokoja) eli ei se nyt leimallisesti vain päiväkotilasten merkki ole.

No tuossa talvitakissa joka lapsellani on lukee nuorten talvitakki eli ilmeisesti koululainen voi käyttää. Mutta jos mielikuva Reimasta on heti äiti joka haluaa pukea lapsen pitkään lastenvaatteisiin niin en tiedä sitten tokihan syyllisyyttä tulee jos kysyy vilpittömästi. Itse muistan kun olin 4. luokalla, minua hävetti pukeutua Reiman talvitakkiin, vaikka takki itsessään olikin täysin Ok ja olin sen myös itse valinnut. Jossain vaiheessa vaan alkoi nolottaa takin käyttö, kun tajusin, ettei kenelläkään muulla ollut samaa merkkiä käytössä. Mutta voihan se olla, että Reima on merkkinä muuttunut 25 vuodessa.

Ap

Vauvapalstaa lukiessako sinua on tämä ruvennut mietityttämään? Vai eikö asia mietityttänyt silloin, kun tätä vaatetta ostitte? Oliko se sillä hetkellä ok sekä lapselle että äidille?

Vierailija
24/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kenenkään muun lapsella ei ole kyseisen merkin vaatteita käytössä koulussa?

Ja en siis tarkoittanut mitään lumitöihin tai koiran ulkoilutukseen aikuiselle hankittuja vaatteita vaan ihan normaaliin käyttöön ihmisten ilmoilla käytettäviä vaatteita.

Ap

Vierailija
25/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa odotat, että lapsesi tulee siihen ikään, että alkaa itse jo ehdottamaan sinulle vaatteita, joita haluaa, "kun muillakin on". 

Vierailija
26/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa odotat, että lapsesi tulee siihen ikään, että alkaa itse jo ehdottamaan sinulle vaatteita, joita haluaa, "kun muillakin on". 

Lapseni on itse valinnut tämän takin itselleen.

Ap

Vierailija
27/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on itse valinnut tämän takin itselleen.

Ap

No sittenpä lopetat murehtimisen.

Kyllä se ihan varmasti itse sanoo sinulle siinä vaiheessa, jos/kun joku vaate on nolo.

Vierailija
28/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin punaisen Reima pilkkihaalarin joskus -70 luvun lopussa. Vieläkin ehjä ja joskus keväisin ollut pilkkireissulla päälläkin vielä viime vuosinakin.

Vierailija
29/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä ikäinen mahtuu vielä Reimaan, mutta ei mun 4. ja 6.luokkalaiset viime vuonna enää huolineet sitä. Mentiin reiman outletiin ja kokoja olisi vielä ollut ja laatutavaraa halvalla, mutta nauroivat mutsin pihalle, kun mentiin sinne ja ehdotin sovitusta :)

Vierailija
30/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa taitava kirjoittaja viisi vuotiaaksi. Tai hvtin typerä teini.

Kysyin, koska lapsellani on Reima takki ja on 5. luokalla.

Ap

No se nicojessicasiko nyt vänkää vastaan, että ei voi laittaa tätä päälle, koska reima ?

Vai mikä tilanne?

Ai kuinka tympeä viesti. Aggressiivinen, pilkallinen ja mielikuvitukseton. "Nicojessica" yms. voisivat olla Me Naiset-kyselyissä ärsyttävimpien sananparsien listalla ehdokkaana. Jaxuhaliosastoa. 

Ei jäänyt epäselväksi, mitkä teidän lasten nimet on !

Vierailija
31/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiman sivuilla on vastaus ap:lle:

"Meiltä löydät säänkestävät ja lämpimät ulkohaalarit aina vastasyntyneestä noin 0-12-vuotiaille lapsille."

https://www.reima.com/fi-FI/collections/lasten-haalarit

Vierailija
32/36 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimaa käyttää moni lapsi yläkoulussakin, mm toppatakeissa paljon trendikkäitä versiota sekä lasketteluvaatteet menee 164 asti eli rinteessä niitä näkee paljon. 

Vierailija
33/36 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pappa on 95-vuotias ja hänellä näkyi olevan Reiman takki. Älä kysy, mistä on löytänyt sopivan. Veikkaisin, että koko ratkaisee eikä ikä.

Vierailija
34/36 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiman laskettelutakit (näistä ei taida edes mitään vauvakokoja olla) on mielestäni ihan tyylikkäitä ja laadukaita, usein yksi- tai kaksivärisiä, samoin lasketteluhousut ovat yksivärisiä. Näiden lisäksi meillä myös yksiväriset ulkohousut, kevyttoppatakit ja tuulitakit käytössä 2. ja 4. luokkalaisilla. Ei ole mielestäni noloa, eikä itselle ainakaan ekana reimasta mitkään vauvanvaatteet mieleen tule, mutta niissähän on sitten enemmän kuoseja. Usein koululaiset mieltää haalarit ja kurikset noloiksi.

Vierailija
35/36 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 12vllä on viä reiman vaatteita ja käyttää niitä niin vapaa ajalla kun koulussakin. Ei ole tullut edes mieleen että merkki voisi olla liian nolo jos väri ja tyyli mätsää. Mutta toki mullakin on itsellä reiman lenkkarit.

Vierailija
36/36 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 69. Hänellä on Reiman takki (kirppikseltä) sekä mun lapselta perityt Reiman sandaalit.