Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~*~~~ Haahujen syyskuu ~~~*~~~~

01.09.2008 |

:x

Suloista syksyä kaikille!

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin eilen sinne naistentautien osastolle ja siel ne vakuutteli et normikäytäntö on se pissatesti.. niin minunkin mielestäni jonnin joutava tuo pissanäyte.. Kaipa se halvemmaksi tulee...

Millasen käyntitodistuksen olette saaneet ns"toimenpidekäynnistä"?

( esim.lääketyhjennys) Sain tänään postissa tietokoneella täytetyn lomakkeen tyhjennyspäivästä johon oli ruksattu X "tarvitsee taksin paluu matkalle" kohtaan.. eikö se saattaja kohta olisi tärkeämpi? Me sitäpaitsi käytiin omalla autolla..

Minulla on kans tunne et täti tulossa, itkeskellyt olen pitkin aamupäivää milloin mistäkin asiasta, mikä voimakkaasti viittaisi siihen.. väsyttää ja palelee: flunssan rippeetkin vielä vaivaa..

Voimia tädin piinaamille!! ja plussatoiveita..

=) Mami kp26

Vierailija
62/84 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi uskoa tähän, sain testiin kaksi viivaa!!! Siis raskaustestiin, ovulaatiotestin mäkin olisin vielä uskonut! Hitto mikä pelko mut valtasi, mua vaan itkettää...

Mä taidan siirtyä hetkeksi rauhoittumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Hyttynen! Näitä uutisia ei ole vähään aikaan saanutkaan lukea. Peukut pystyssä, että kaikki menee nyt hyvin ja meneehän se!

Vierailija
64/84 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea matkaan. Toivottavasti pääsis itsekin plussajunaan mukaan. Sunnuntaihin vielä oottelen ja sitten testailen herkällä testillä, kun on kp27.

nau kp24/28-30

Vierailija
65/84 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömän upeeta !!! "Tovin" olet sinäkin toivonut..

Montako kiertoa otit ASA:aa? Meillä yritys alkoi kesä-heinäkuussa, elikkäs yk4 lähti äsken.. heinäkuun lopussa yk1 testasin pos. mutta oli varhanen km..sitä tikkua vieläkin joskus pälaan katsomaan..

Muista nyt vain jatkaa sitä ASA:aa etkä lopeta, TAYS sanoi et rv 36 sitä pitää käyttää..

Ja muutenkin tankkaat lisäpotkua purkeista ja ruuista ja pitkistä unista!! Et saa nostella isosti ja äkkinäisiä liikkeitä pitää välttää..

Kerrassaan ihanaa :)) Olla onnellinen ja olla täydessä paniikissa..siinä on ihmiselle aika kakku maisteltavaa..

LÄMMIN HALAUSRUTISTUS ja superisti liimaa kirpulle ja onnea koko perheelle..

terkuin UN :)

Vierailija
66/84 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi uusinuppu, kiitos ihanasta huolenpidosta ja silmät kastelevan kauniista sanoista!!!!!

Mä itse asiassa lopetin ASA:n jo muutama kuukausi sitten, kun alkoin tulla ympäri kehoa, erit. jalkoihin mystisesti pieniä mustelmia, joten taisi olla mulle tarpeeton toi lääke, näin ainakin tulkitsin ja "rukoilen" ettei tämän homman jatkuminen ole siitä kiinni. Muuta vitaminiia aloinkin sitten innolla eilis aamusta lähtien rouskimaan, toistaiseksi kalaöljyö jossa foolihappoa ja d-vitamiinia, mitähän sitä vielä vois rouskia :O)!

Mieli on totisesti jokseenkin skitsofreeninen; välillä on yhtä hymyä ja hetken päästä on suorastaan vihainen itselleen moisesta typerästä haihattelusta, kun kaikki kuitenkin menee pieleen jos siellä mitään asukasta nyt ylipäätään on (Mä olen ajoittain vakuuttunut, että kyseessä on tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus, lähinnä tän lievemmän tissikivun vuoksi) ja sitten taasen leikittelee ihanalla ajatuksella keväällä kotiin saapuvasta kääröstä.

Nyt on eilsaamuisen testin lisäksi tehty tänä aamuna uusi samanlainen (hitusen vahvempi viiva kuin eilen) ja teinpä mielenkiinnosta myös ovistestin samasta aamupissasta ja sehän näytti kuin näyttikin kahta viivaa, se itse testiviiva oli vieläpä kontrollia vahvempi, mä kun olin luullut että toi ovistestillä raskauden testaaminen on urbaanilegendaa :O))!! Taidan kurvata apteekin kautta tänään kotiin ja ostaa viikon jokaiselle päivälle (näin alkuu) testin, jos niistä sais vähän pönkitystä tälle horjuvalle uskolle!

Kliseistä toivottaa tässä vaiheessa kaikille plussaonnea, mutta vilpittömästi sitä kaikille teille siskoille toivon, ehkä ennen kaikkea hyviä hermoja siitä seuraaville kuukausille!!!

T. Hyttynen ja Hunni 4+4?

Vierailija
67/84 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö varhaisraskauden ultraan? Mää ainakin menisin, sillä mulla ei hermot kestäis ootella ensimmäistä oikeeta ultraa. menisin tosin vasta viikolla 7, kun mulla se keskenmennyt menehtyi vissiin viikolla 6, heti päivystyksessä tehdyn ultrauksen jälkeen (verenvuotoa).

En nyt sitten kelpuutakaan sua Hyttynen mun testiryhmään :) . Muut saa toki ilmoittautua hankkimalla jotain, mitä ei voi raskausaikana käyttää tai hankkiutumalla eroon vauvanvaatteista/raskausajan vaatteista. Kävin ostamassa sen turvaliivin, maksoi 150 e! Oli eilen päällä tunnilla ekan kerran ja hyvin sopi. Kiertopäivä on nyt 2.

Vierailija
68/84 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa just purkauduin itkien hyvälle ystävälle, kuinka tuntuu, ettei pää kestä tätä alkuaikaa sekoamatta, se kanssa kehoitti menemään ultraan ja melkeinpä ajattelin kyllä varata viikon päähän maanantaille ajan! Tosin mulla on myös se kystakontrolli 8.10. jonne jo rimpautin kysyäkseni, että pitäiskö sitä aikaa aikaistaa nyt kun olenkin raskaana, ei heidän mielestään ollut tarvetta, vaan osuu just nappiin viikkojen kanssa, heidän näkökulmastaan?!

Hih, nöyrryn testiryhmästä eväämisen edessä :O))!!! Mutta kokeilkaapas siskot sitä vyöhyketerapiaa, se se vasta tehokasta on; kävin ekaa kertaa v.terapiassa tiistaina ja jo torstaina tein plussatesti ;O))))!!!!!

Voimia!!

Vierailija
69/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kaikille, kun oon näin huono pinoutuja!

Kiitos senniina, hermione ja muut tervetulotoivoivotuksesta! Se on aina kiva tuntea olevansa tervetullut, vaikka vielä ihan "vieras" kaikille olenkin. :)

Hyttynen80: KOVASTI ONNEA PLUSSASTA!! Ihana lukea, miten onnellinen olet. :) Suojelusenkeli pikkuiselle matkaan! Alkuraskauden ultrassa ei varmaan kannata käydä ainakaan ennen 6+ viikkoja, kun ei yleensä ennen sitä kohdussa oikein mitään vielä näy. Itse kävin kuopukselta 6+3 ja silloin jo pienen pieni ihmisenalku näkyi ja gyne meinasi, että hänen mielestään syke sielä myös oli (mutta ei siis silloinkaan vielä varma asiasta ollut).

Kaikille uusille minun puolestani myös tervetuloa, vaikka itsekin uusi vielä olen. :) Ja kovasti pahoitteluja kaikille vasta keskenmenon kokeneille! (Toki olen pahoillani myös teidän puolesta, jotka ovat aikaisemmin kokeneet keskenmenon).

On: Tein tarkistustestin viime sunnuntaina ja se näytti edelleen plussaa. Maanantaina sitten soittivat naistenpolilta ja käskivät käydä vielä perjantaina verikokeessa. Sieltä sitten pitäisi maanantaina saada tulokset. Uskoin jo, että nyt on hcg nollassa, kun tosiaan vuotoa oli niin kauan (Danjalle tuossa siitä kerroin), mutta ei ainakaan vielä sunnuntaina ollut miinusta..

Ja ovisoireita on tällä viikolla ollut.. Mutta voiko ovista olla jos hcg on vielä koholla? Maalaisjärjellä ajattelis, että ei kai uus raskaus ole mahdollinen, niin kauan kuin raskaushormoonia kropassa on..?? Tosin siitä huolimatta keskenmenon jälkeen jo menkatkin oli ja kierto tais olla jotain 30 tai sinnepäin..

Kaikille hyvää viikonlopun jatkoa!

-sani

Vierailija
70/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sitten visiin saanut jotenkin poistettua Danjalle kirjoittamani osuuden.. Eli uudestaan..

Danja: muistaakseni se olit sinä kun kysyit onko vielä ollut menkkoja keskenmenon jälkeen..? Ja on siis ollut ensin oli noin 1,5 viikkoa tuhruttelua ja sitten noin 1,5 viikkoa kunnon vuotoa. Ajattelinkin, että kohtuun on ehkä jotain jäänyt ja nyt sitten vuosi pois.. Tosin hcg ei ainakaan vielä sunnuntaina ollut poistunut (kunnon vuoto taisi loppua lauantaina)..

-sani uudelleen ja kp:t on siis nyt jotain 20 tai vähän alle.. (Lasken kierron alkaneen kunnon vuodosta. Eikös se niin kuulu tehdä?)

Vierailija
71/84 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä testailtu nega dBest-testillä. Voipi tietysti olla vielä liian aikaista...

nau kp 27/28-30

Vierailija
72/84 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa välillä kuulla plussauutisia.

Nau, se voi hyvinkin muuttua vielä plussaksi. Peukkuja!

Itsellä aika seesteinen kausi. Uusi työ aloitettu ja ajatukset olleet aikalailla siellä. Rankkaa on taas vaihteeksi vuorotyö, mutta on siinä niin paljon hyviä puolia, että jaksaa... Menkoista en tiedä millon pitäis alkaa. En sitä lääkekuuria aloittanut vielä. Seuraavaan kiertoon jäi aloitus. Jotenkin ajattelin, että jospa nyt tärppää niin ei tarvii aloittaa. Se lääke nimittäin sotkee ovulaation jos ei ole se kerennyt olemaan ennen kuurin alkua. Venyy sit vauvahaaveet taas muutamalla kuukaudella. Onhan tässä jo odotettu mielestäni ihan riittävästi, mutta pakko kai se on napit ottaa jos ei kierto muuten tasotu. Mälsää.

Nyt pitäis lähtee puolukat pakastamaan. Ensin olis pestävä pakkanen.. Laiskottaa ihan hulluna kaikki kotityöt.

Irish

Vierailija
73/84 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin hcg oli vieläkin 96. Oli siis kyllä jälleen laskenut (edellinen oli jotain 300 päälle n.2,5 viikkoa aikaisemmin), mutta eikö tämä kestä vähän turhan kauan? No hoitaja ei ainakaan tuntunut olevan huolissaan, että kait se sitten normaalia on, vaikka itestä tuntuukin liian hitaalta laskulta (kaavinta tehtiin 2.8.) Luultavasti vielä pitää käydä verikokeessa, mutta lääkäri ensin vielä kattoo tuloksen ja soitteleevat kait sitten.

Onko teillä kenelläkään kokemusta vastaavasta tai osaattako veikata mistä tollanen vois johtua? Eihän sitä kukaan tietenkään voi varmasti tietää, mutta ois kiva kuulla arvailuja.. Ja myös siitä, että onko se niin, että hcg pitää laskea nolliin, ennen kuin ovis ja uus raskaus on mahdollinen? Ihmettelen vaan kyllä ovisoireita..

Nau: peukut on pystyssä, että vielä plussaks muuttuis! bd

Ja Irishille, että tärppi olis käynyt! bd

-sani

74/84 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tosiaan tuli silloin 10.9 ja 2pv oli niukkaa vuotoa, 1pv kohtalaista vuotoa ja taas 2pv niukkaa vuotoa. Ei siis lähellekään normaalia tasoa.

Labrassa verikokeessa ehdin käydä ennen menkkojen alkua mutta onneksi tulos oli negatiivinen.

Nyt taitaa olla menossa kp13 eikä minkäänlaisia ovistuntemuksia ole ollut, lämmötkin heitellyt mitä sattuu joten tämä kierto taitaa mennä harakoille... Eikä minkäänlaista tietoa ole kuinka pitkä tästä tulee... Toivon todella että kierto normalisoituisi nopeasti ettei mene kovin montaa kuukautta yritystä hukkaan... Tai no hukkaan ja hukkaan mutta siis varsinaisen yrittämisen kannalta hukkaan. Eilen kyllä pupuiltiin ja tarkoitus olis huomenna tai ylihuomenna taas koska mies lähtee sitten viikoksi mettästysreissulle; eli luvassa olisi miehen kellistystä ;) :p

Danja, kp13

Vierailija
75/84 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat peukutukset tuottaa tulosta. Aamutuimaan testailin ja vähän niinkuin plussalta näytti. En oo clearblueta ennen käyttänyt, mutta kyllä siihen haalea pystyviiva testiajan sisällä tuli. Täytyypi vielä myöhemmin testata uudelleen jollain toisella testillä, mutta lupaavalta näyttää. Hieman etovaa oloakin ollut. Voi kun kaikki menis tällä kertaa hyvin...

Vierailija
76/84 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nau!

Onpas mukava kun niitä kaivattuja plussia alkaa tulemaan. Nyt kun vielä itse joskus onnistuisi... ja tietysti koko pinkka sais plussata mahdollisimman pian=)

Vierailija
77/84 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut myös täältä! Peukkuja, että kaikki menee hyvin!!

Mulle eilinen päivä toi tullessaan tädin ja oksennustaudin, joten lyhyestä virsi kaunis..

Vierailija
78/84 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli sitten tännekin su aamuna.. Flunssa sen kun jatkuu.. Pahoinvointikin jatkuu, pelkään et se viittais poskiontelontulehukseen.

Eli yritys jatkuu.. Mieskin harmittelee kun menkat alkoi oli hällä vissiin toiveet aika korkeella (nyt ihan varma et tähänkiertoon tärppäis.. ite en uskalla toivoa/uskoa mihinkään..) Kuinka pitkään sitä jaksaa pettyä aina kuukausi toisensa perään 2.5v on pitkä aika toivoa ja pettyä uudelleen. Nyt km:n jälkeen olo entistä varovaisempi ei uskalla kovin edes toivoa.

Meillä on nyt tehty pihaa urakalla, oltais tehty enemmänkin jos piha olisi jo meidän. Mut talon pimeet ulkokulmat on kunnossa.. rännikaivot paikallaan ja uudet nurmikot kylvetty. Vielä pitäisi spreijata marjapuskien paikat ja koiratarhan paikka hakea multaa, kaivaa ja siirrellä ne puskat!! Anoppi vähän mököttää kun touhutaan jo nyt "hänen" pihallaan, Apen mielestä taas pitäis tehdä kaikki pihahommat nyt.. et olis keväälle valmista! Kompromissina tehään nyt vähän ja loppurysäys keväälä. Onpahan ihan muuta ajateltavaa kun lapsen tekeminen!!

Plussa onnea! Ja pahoittelut tädin kohdanneille!

=)mami kp4

Vierailija
79/84 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Valitettavasti kuulun myös tänne pinoon, sillä sain 2 viikkoa sitten keskenmenon viikolla 8+, jota hoidettiin vielä tyhjentävillä lääkkeillä. Yllätys ei ollut kovin suuri, sillä viikkoa aiemmin ultrassa sikiö ei vastannut viikkoja, eikä siellä näkynyt merkkejä elämästä. Ensimmäistä siis kuumeillaan, ja kyseessä oli eka raskaus ja eka km.

Kivut lääkkeiden antamisen jälkeen olivat todella kovat, onneksi olin sairaalassa osastolla, josta sain kunnon tropit. Sen jälkeen kivut olivat normaalia menkkakipu-luokkaa, eikä vuotokaan kestänyt kovin kauaa, yhteensä n. 1,5 viikkoa. Henkisesti olo on vielä aika arka, vauvojen ja raskausmassujen näkeminen tekee pahaa, ja asian ajattelu rupeaa itkettämään. Olenkin hyvin keksinyt kaikkea muuta ohjelmaa, että asiaa ei pahemmin ajattelisi...

Ensi viikolla labraan, ja kahden viikon päästä jälkitarkastukseen. Itsellä on kuitenkin sellainen olo, että kaikki on kunnossa. Yritystä ei tässä kierrossa ole ollut, joten kerrankin tätiä odotetaan ihan urakalla :) Nyt kroppa antaa vähän viitteitä, että oviksen aika voisi olla käsillä, joten ehkä se tätsykin sieltä saapuu "ajallaan". Tavallaan uuteen yritykseen lähtee luottavaisin mielin, sillä nyt on nähty, että pystyn raskautumaan, ja ehkä nyt voisi sitten ottaa yrityksen edes vähän vähemmällä stressillä...

Pinossa oli näköjään iloisia uutisia, *onnea plussanneille*, ja hyvää loppuviikkoa kaikille!

t. marjapensas, nyt syysvauvasta haaveileva

Vierailija
80/84 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti epävarma olo on, mutta pakko se on uskoa, kun tänäänkin haalean selkeän viivan rfsu-testiin sain. Täytyypi varmaan varhaisultraa varailla. Km:n jälkeen on entistä hermostuttavampaa tää alkuraskaus.

Paljon plussatuulia kaikille ja jaksamista yritykseen!

nau rv 4+3(kai)