Mitä sellaisia asioita inhoat, joista moni tuntuu pitävän
Itselläni seuraavat
- käytännölliset, mutta rumat ratkaisut esim. Vahakangas ruokapöydällä tai teipillä korjatut lenkkarit
- pöytäliinat yleensäkin muualla kuin juhlissa tai hienossa ravintolassa valkoiset
- käytännöllinen, mutta epäesteettinen vaatetus (kuomasaappaita ei mun jalassa nähdä)
- lapsiperhe-elämä ja lasten ehdoilla meneminen
- pariskuntien illanistujaiset
- perinteiset suomalaiset kotiruoat
- koko viikon (tai kahden) ruokaostosten ronttaaminen kaupasta kerralla
- vain elämää
Kommentit (148)
Seksuaalisuus. Täyttä turhuutta koko juttu ja pahimpana kaikesta sen mahdollinen seuraus eli lapset.
"Yhteisöllisyys" ja kaikki sen nimissä touhuttava kimppakiva
Vierailija kirjoitti:
Blogien ja julkkisten sometilien seuraaminen.
En pysty ymmärtämään ketä kiinnostaa.
Tätä vielä pahempi on täysin nobodyen blogien tai somen seuraaminen. Miksi?
Sauna. Olen koko elämäni esittänyt pitäväni saunomisesta, kun sellaiseen tilanteeseen on joutunut. Saunaillat on mun suurin kauhistus, ainakin melkein.
Lapsille lässyttäminen. Haluaksä sen? Otaksä ton? Tuuksä tähän? Meeksä siihen?
Jatkuva kyseleminen ja lässyttäminen. Sekä äideillä että isillä.
Yhdessä työkaverien kanssa lounaalla käyminen
Joulu pitkän kaavan mukaan: joulumusiikki ja lahjojen osto ja paketointi viimeistään joulukuun alusta alkaen, juhlapyhät perinteineen ja kuusi olohuoneessa vähintään loppiaiseen.
Suomimammat.
Joka kerta kun matkustan kotimaahani, (asun siis ulkomailla) inho alkaa jo lentokoneessa. Äiti hyssyttää että ei Nico-Petteri potkita tädin laukkua, haluaako Iida-Siittis pissille, nyt ei Helge-Hilkka kakkaa sedän kengille, voi voi kun on tuhmaa. Ja kärsineen marttyyrimaisen hymyn kera selittää että sellaista se näitten lapsukaisten kanssa on, kun se Nico-Petteri karjuu koko hiton lennon kun äiti oli ostanut vääränlaista matkakarkkia, josta äityli tietenkin pyytelee anteeksi.
Niin, ja kaikki nää persehedelmät on puettu kalliisiin vaatteisiin ja jostain ihmeen syystä kaikki matkustavat sellainen kaamea lilanvärinen ohut pipo päässään, tiedättehän te.
Mutta marttyyriäidillä on rasvaiset, vaaleat, ohuet hiukset, pieruverkkarit, likaiset ylisuuret rillit, ja keltaiset, paksut varpaankynnet joita hän ei edes yritä piilottaa. Päinvastoin.
Hyi helvetti.
Olen siis itsekin kolmen lapsen äiti, eli tää ei ole mitään lapsi- tai äitivihaa; mutta Suomimammat on ihan oma rotunsa.
Ap:n elämä tuntuu elämättömältä suorituselämältä, ei kiitos.
Lasten harrastukset koko perheen harrastuksena: varainkeruu, makkaran myyntivuorot ja mokkapalojen leipomiset, kuskaaminen ja viikonloput pelimatkoilla koko perheenä.
Lapset ja koko elämän pyöriminen niiden ympärillä.
Liian siistiksi nypityt pihat. Ruoho millilleen oikean pituista. Kantatut käytävät ja kukat ojennuksessa kuin olisivat armeijassa. Tykkään puolivillistä, siitä että puut ja pensaat on luonnollisen mallisia ja kaikki istutukset reheviä. Ei liikaa kivettyjä alueita tai muuta kovaa.