Mitä sellaisia asioita inhoat, joista moni tuntuu pitävän
Itselläni seuraavat
- käytännölliset, mutta rumat ratkaisut esim. Vahakangas ruokapöydällä tai teipillä korjatut lenkkarit
- pöytäliinat yleensäkin muualla kuin juhlissa tai hienossa ravintolassa valkoiset
- käytännöllinen, mutta epäesteettinen vaatetus (kuomasaappaita ei mun jalassa nähdä)
- lapsiperhe-elämä ja lasten ehdoilla meneminen
- pariskuntien illanistujaiset
- perinteiset suomalaiset kotiruoat
- koko viikon (tai kahden) ruokaostosten ronttaaminen kaupasta kerralla
- vain elämää
Kommentit (148)
Aika samanlainen lista mulla kuin AP:lla, mutta käytännöllisyydelle olen näin viisikymppisenä antanut tuuman verran periksi. Esimerkiksi äskeisellä kauppareissulla mulla oli jalassa keltaiset kumpparit, vaikka mieluummin olisin laittanut jotkut muut. Kun totesin jossain vaiheessa kumisaappaat järkeviksi, ostin kuitenkin eniten omaa silmääni miellyttävät. Samoin esim. talvella käytän nastakenkiä ja niistä olen ostanut "kauneimmat", jotka löysin.
En pidä tuopakanhajusta enkä tupakalle haisevista ihmisistä.
Inhoan alkoholinhajua ja alkoholia.
Lisäksi lapset ja erinäköiset-väriset ihmiset.
auringonpaiste, helteet ja auringonottaminen. Nämä siis erikseen
Kesällä puolialastomana ulkona hilluminen. Intiimipaikkojen paljastaminen. Joskus 50-luvulla osattiin pukeutua paljon tyylikkäämmin kuin nykyään, vaikka Suomi oli silloin köyhempi maa. Ei olisi tullut mieleenkään paljastella itseään julkisella paikalla.
Pikkulapset ja niille ominainen jatkuva häärääminen, häsellys ja mölinä. Pompitaan, heilutaan, keikutaan, hypähdellään, pyöritään, juoksennellaan jne. Vaikka seistäisi paikoillaan niin siinäkin on pakko jollain tavalla liikehtiä. Saa mun olon hermostuneeksi.
Häät. Jotenkin hämmentävän kiusallinen juhla.
Työpaikan virkistyspäivät ja pikkujoulut
Ben&Jerry's-jäätelöt.
Tosi-TV.
Salkkarit.
Vappu ja juhannus (se pakko"juhlinta" l. ördääminen jossain puistossa/mökillä räntä ja/tai vesisateessa, mikä niihin liittyy).
Lapset.
Moderni "arkkitehtuuri" ja "sisustus".
Mäkkäri- Hese- ym. "ruoka".
Kebab.
Radion kuuntelu. En jaksa sitä jaarittelua ja mainoksia.
Kesä. Jollei ole vtn kylmä ja sada kaatamalla vettä, on liian kuuma. Enimmäkseen kuitenkin ampiaisten ja käärmeiden takia.
Lapsiperhe-elämä, urheilun seuraaminen, autolla hurjastelu, tatuoinnit, lävistykset, kehonrakennus ylisuurilla lihaksilla, metsästys, sukukokoukset, luokkakokoukset, naapurien ja työpaikan yhteiset juhlat, lavatanssit.
Keilaamista, pakohuonepelejä ja muita erittäin tylsiä ryhmäaktiviteetteja 😅😅
politiikka ja puolueet. Mä en tykkää yhtään ja poliittiset ihmiset on mulkkuja.