Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis jos menen keräämään sieniä ja sitten myyn ne saaadkseni lisätuloa tähän köyhään elämääni, niin pitääkö mun oikeasti muka ilmoittaa niistä saadut tulot Kelalle jos saan sieltä perustoimeentulotukea kuukausittain???

Vierailija
07.10.2023 |

Yksi kaverini näin ohjeisti kun kerroin suunnitelmistani...Voiko se oikeasti muka mennä noin? Nuokin tulot pitää ilmoittaa ja vähentävät perustoimeentulotukea??
Kenelläkään kokemusta/tietoa?

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
162/164 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ilmoiteta mihinkään. Myyt käteisellä ja laitat rahat käteisenä talteen. Itse olen tienannut yli 1500 jo tänä kesänä/syksynä. Parhaat tulot mustikasta, 50€/sanko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla lukee näin: 

Voit ansaita 150 e/kk ilman, että se vaikuttaa toimeentulotuen määrään. Tätä kutsutaan ansiotulovähennykseksi. Jokaisen perheenjäsenen ansiotuloista tehdään tämä vähennys.

Vierailija
164/164 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa pitää, mutta ei niitä kukaan mihinkään ilmoita. Myy käteisellä ja siinä se.

Eli pitää ilmoittaa?

En halua alkaa rikolliseksi. Tämä kaverikin väitti että voidaan tuomita petoksesta jos en ilmoita...

MIKSI köyhiä työttömiä aina kehotetaan marja/sienimetsään jos nämä asiat on säädetty näin? Eihän tuosta keruusta olisi mitään hyötyä, kun perustoimeentulotuki vähenee saman verran. En minä pysty yli 550e edestä keräämään...Ja sitten vielä polttoainakulut yms...

ap

Ei satunnaisista marja ja sienimyynneistä tarvitse ilmoittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä