Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsittele jokaista OSTOSTA elämänenergiasi ja aikasi vaihtamisena johonkin tavaraan tai palveluun - tarvitsetko todella sitä, onko se sen arvoista?

Vierailija
07.10.2023 |

Ainoa mitä sinulla on on aikasi ja elämänenergiasi.

Yhteiskunta on muotoiltu enemmän-on-parempi -lähestymistavan ympärille, mikä tarkoittaa, että rahasta on tullut asia, jota jahtaamme loputtomasti, mikä tarkoittaa, että me kaikki juoksemme elinikäisellä hedonisella juoksumatolla. Todellinen ratkaisu on riittämisen pisteen löytäminen, päästäksesi pois juoksumatolta ja sen sijaan alkaa ajatella rahan ansaitsemista ja käyttämistä elämänenergiamme kaupankäyntinä, joka on ainoa resurssi, josta meidän pitäisi välittää.

Kun ymmärrämme, että käymme todella kauppaa elämänenergiallamme emmekä rahalla, emme ole niin huolimattomia sen suhteen. Ja todellakin käytämme aikaa ja energiaa, ostammeko 1 euron maitopatukan vai 50 000 euron Teslan. Jokainen osto, joka saa meidät tyydyttymään ja joka on sopusoinnussa arvojemme kanssa, on valtava voitto. Mutta kaikki, mikä luo tarpeetonta sotkua, tulisi leikata pois elämästämme.

"Raha on jotain, johon päätämme vaihtaa elämänenergiamme."

hmiset eivät tarvitse valtavia autoja, he tarvitsevat kunnioitusta. He eivät tarvitse kaappeja täynnä vaatteita, heidän täytyy tuntea itsensä houkuttelevaksi ja he tarvitsevat jännitystä, vaihtelua ja kauneutta. Ihmiset eivät tarvitse elektronisia laitteita; he tarvitsevat jotain arvokasta tekemistä elämälleen. Ihmiset tarvitsevat identiteettiä, yhteisöä, haastetta, tunnustusta, rakkautta ja iloa. Näiden tarpeiden täyttäminen aineellisilla asioilla tarkoittaa sammumattoman halun herättämistä vääriin ratkaisuihin todellisiin ja koskaan tyydyttämättömiin ongelmiin. Siitä johtuva psykologinen tyhjyys on yksi tärkeimmistä aineellisen kasvun halun takana olevista voimista.

Onnea!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen elämänenergia? Kaloreitako tarkoitat?

Vierailija
2/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa AP elektronisella laitteella elektroniseen verkkoon. Vauva-palsta siis on sinulle sitä peräänkuuluttamaasi arvokasta tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "maitopatukka"? Onko teksti (huonosti) käännetty jostain.

Vierailija
4/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielenkiintoisesta aloituksesta. Olen pohtinut tätä myöskin.

Vierailija
5/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun rikos tapahtuu silmiesi edessä, voitko silloin vaieta?"

Vierailija
6/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänenergia = aika , jonka käytämme rahan ansaitsemiseen.

Jokainen ansaitsemamme  euro vastaa aikaa, jonka käytimme rahan ansaitsemiseen – kirjaimellisesti elämänenergiaamme.

Mihin katsot järkeväksi vaihtaa tuon euron eli sen ansaitsemiseen käyttämäsi aikasi, elämänenergiasi?

Vierailija
7/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varas kääntäjä? kirjoitti:

Mikä on "maitopatukka"? Onko teksti (huonosti) käännetty jostain.

Maitopatukat liittyvät Launeen patukka-armeijaan ja Radiomäen sateenkaariväkeen sekä muihin kisaturisteihin.

Vierailija
8/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaa AP elektronisella laitteella elektroniseen verkkoon. Vauva-palsta siis on sinulle sitä peräänkuuluttamaasi arvokasta tekemistä.

Planeetan kanssamatkustajien pistäminen AJATTELEMAAN jotain todella olennaista  on arvokasta tekemistä (ajankäyttöä) !

Vierailija
9/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat pitäisi ajatella noin? En satuta ketään sillä, että ostan kauniita vaatteita. On luonnollista, että haluaa pukea päälleen jotain kaunista vain sen kauneuden ilosta, katsoa itseään peilistä ja todeta, että hitsit, kun tää vaate sopii mulle ihan älyttömän hyvin, väri on ihana, tämä imartelee minua. Ei siinä ole mitään väärää.

Itse rakastan kirppiksiä. Kiertely sekä ostelu on mulle keino rentoutua ja ilahtua pienistä asioista. Yksi monista keinoista. Vanhat laitan kiertoon tai myyn, jos kaapeista alkaa tila loppua. Kaikki voittaa.

Otetaan ilo irti elämästä! Kaikki keinot sallittuja, jotka ei satuta itseä eikä muita! Vedetään rennosti ilon kautta.

Vierailija
10/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen innoittamana hyppäänkin autoon ja ajan isoon ostoskeskukseen vähän shoppailemaan. Täytyykin ostaa suomalaisten inhoaman halloween juhlan koristeita.

Vierailija
11/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat pitäisi ajatella noin? En satuta ketään sillä, että ostan kauniita vaatteita. On luonnollista, että haluaa pukea päälleen jotain kaunista vain sen kauneuden ilosta, katsoa itseään peilistä ja todeta, että hitsit, kun tää vaate sopii mulle ihan älyttömän hyvin, väri on ihana, tämä imartelee minua. Ei siinä ole mitään väärää.

Itse rakastan kirppiksiä. Kiertely sekä ostelu on mulle keino rentoutua ja ilahtua pienistä asioista. Yksi monista keinoista. Vanhat laitan kiertoon tai myyn, jos kaapeista alkaa tila loppua. Kaikki voittaa.

Otetaan ilo irti elämästä! Kaikki keinot sallittuja, jotka ei satuta itseä eikä muita! Vedetään rennosti ilon kautta.

Juuri niin, päätät ihan itse mihin aikasi vaihdat. Saat käyttää ihan mihin haluat. Olennaista on miettiä mikä on järkevää.

Vierailija
12/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän aloituksen innoittamana hyppäänkin autoon ja ajan isoon ostoskeskukseen vähän shoppailemaan. Täytyykin ostaa suomalaisten inhoaman halloween juhlan koristeita.

Hienoa, että aloitus sai sinut vaihtamaan hiellä ansaitsemasi eurot ja aikasi  halloween koristeisiin. Hienoa.

Vierailija
13/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostosten välttely ei paranna elämänenergiaani. Minä virkistyn ja saan energiaa, kun lähden kiertelemään kauppoja. Kun töissä on joku hyvin raskas päivä ja olen ihan tyhjiin imetty, menen kauppakeskukseen ja saan elämänenergiani heti takaisin.

Vierailija
14/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että monet ostokset tuovat tyydytystä vain hyvin lyhyen hetken.

Sitten jo pitää taas saada jotain lisää jotain uutta.

Tavaroilla täytetään tyhjyyttä elämässä.

Vierailija
15/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että aloitus sai sinut vaihtamaan hiellä ansaitsemasi eurot ja aikasi  halloween koristeisiin. Hienoa.

Eikö olekin hienoa kun ihminen voi käyttää rahansa siihen mikä tuottaa hänelle iloa.

Vierailija
16/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat elävät out-in elämää. Ulkoisten paineiden mukaan.

Kaikki muuttuu , kun vaihtaa in-out elämäksi.

Mieti sitä

Vierailija
17/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopatukka on Milky bar

Vierailija
18/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, päätät ihan itse mihin aikasi vaihdat. Saat käyttää ihan mihin haluat. Olennaista on miettiä mikä on järkevää.

Järkevää on se, mistä saa iloa. Vaikka mulla olisi jo 40 mekkoa, jonkun mielestä ei ole järkevää, että ostan pari lisää. Se on hänen mielipiteensä. Jos mulla ei ole rahan kanssa tiukkaa, niin minähän ostan vaikka 10 mekkoa lisää, jos se minua ilahduttaa, koska ilo on järkevää. Paras asia, mihin rahansa voi laittaa, on ilo. Toki sen jälkeen, kun se pakollinen eläminen on ensin maksettu.

Jos se ilo on jollekin Tesla, niin mitäs se minulle kuuluu. Itsekin ostin uuden auton, ja ekaa kertaa elämässä ajaminen tuntuu nautinnolta ja ilolta, koska mulla ei ole koskaan ollut hyvää nykyaikaista autoa.

Vierailija
19/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson ympärilleni talossamme , paikat ja varastot ovat täynnä roinaa jota ilman olisimme  tulleet oikein hyvin toimeen. Niihin on mennyt paljon aikaa (rahaa).

Turhaan on tehty ylitöitä!!!!!

Vierailija
20/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI rahalla hankita ainoastaan tavaroita vaan myös ruokaa, maksetaan kokemuksista (teatteri, elokuvat, ravintolaillallinen ystävien tai perheen kanssa, matkustelu jne.) Harrastetaan, hankitaan intrumentteja musiikin luomisene ja soittamiseen, maksetaan asumisesta ja ruuasta sekä sähköstä. Kaikki lisäävät elämän energiaa ja mielekkyyttä sekä osa on myös elämän kannalta välttämättömiä.