Mitä kappaleita mummut kuuntelee?
Kommentit (81)
Kuuntelen ZZ-toppia, Thin Lizzya ja Popedaa.
Mummu täällä, kuuntelen lähinnä amerikkalaista bluesia ja klassista. Soitan itse bassoa ja ajoittain synaa harrastebändissä.
Minä olen noin 60-vuotias mummu ja kuuntelen klassista rockia lähinnä 70-, 80- ja 90-luvuilta.
Van Halen, Queen, Led Zeppelin, Judas Priest, Guns N Roses, Iron Maiden, Metallica näkyvät olevan soittolistani kärjessä. Kuuntelen niitä salilla ja juoksulenkeillä.
Apulanta, Kotiteollisuus, kunnon heviä; Jone Nikula soittaa Rockradiossa mun mielimusaa aika usein.
Chris Cornell "You know my name" -tyyppisiä huutobiisejä, autossa kiva rääkyä mukana motarilla kunnon vauhdissa.
Matkan varrelta mieleen jääneet Europe "Final countdown" jne. ikiklassikot ja tietenkin vanha CCR, ja Kinks, Hollies ja Beatles yms sen ajan nostalgisuus. Abbaa ei pidä myöskään unohtaa.
Isoäiti 64v
Vierailija kirjoitti:
Mummut kuuntelevat yleensä musiikkia, joka oli suosittua heidän nuoruudessaan ja joka tuo heille hyviä muistoja. Tämä voi vaihdella suuresti riippuen heidän ikäluokastaan ja musiikillisista mieltymyksistään. Yleisesti ottaen he saattavat nauttia esimerkiksi perinteisestä popista, rockista, iskelmästä tai jopa klassisesta musiikista. Jotkut voivat myös pitää perinnetanssimusiikista. Tärkeintä on, että musiikki tuo heille iloa ja nostalgiaa.
Pieleen meni.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mummun sivistystasosta.
Ja mitähän tämä tarkoitti?
Moni mummo on järkevämpi kuin sinä.
Elekieltä pärähtää clifterilta soimaan joka mummun autossa. Sen tiedän. Ainakin oman osuuteni kohdalla kun se raikaa autossa niin kovalla että korvat halkeaa ja matkalla Alabamaankin olis jo parempi.
Puhuttiinko papoista? Tai vanhoista naisista jotka ei kuitenkaan ole mummuja.
Mummut ovat eläneet jo niin kauan, niin musiikkimaku on kehittynyt hyvin laajaksi ja heidän elinaikanaan on artisteja tullut ja mennyt.
Mun 93v mummu fanittaa Tero Vesteristä ja kuuntelee mielellään hänen musiikkia, kun hän on saanut kuulema lähes yhtähyvät musiikkigeenit isoisältään Vili Vesteriseltä, joka oli pinnalla hänen nuoruudessaan. Kuuntelee myös mielellään Tero Vesterisen tyttären musiikkia. Ja tietysti minulle se oli kaikki uutta ja olin täysin tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiinko papoista? Tai vanhoista naisista jotka ei kuitenkaan ole mummuja.
Ei taidettu puhua.
Papan kanssa ollaan saman ikäisiä. Pappa on humppaukko ja minä hevimummo.
Molempia kuunnellaan. Kari Tapiosta tuo papparainen tykkää eikä huono laulaja olekaan.
autossa Looppia ja puhelimelta spotifystä lenkillä omia listoja, mitä milloinkin
Ainakun meen mummulle kuunnellaan kokoajan Zen cafen "tuhannen kilometrin päässä" kappaletta mutta mummu on itse kertonut että fanittaa vapaa-ajalla Juice Leskistä. Mm. "Musta aurinko nousee", "norjalainen villapaita" ja monta muuta.
Sellisti Stjepan Hauser ja kitaristi Pablo Sainz Villegas
Kuunten heitä; soittavat he sitten yhdessä tai erikseen.
Meksikolainen Alejandro Hernandez
Mun mummu ei oo kai musiikin ystävä. Ei kai kuuntele mitään musiikkia. Pappa kuuntelee klassista musiikkia. Tietenkin mummi sitä aika useasti siinä kuulee sitten.
Mummut kuuntelevat yleensä musiikkia, joka oli suosittua heidän nuoruudessaan ja joka tuo heille hyviä muistoja. Tämä voi vaihdella suuresti riippuen heidän ikäluokastaan ja musiikillisista mieltymyksistään. Yleisesti ottaen he saattavat nauttia esimerkiksi perinteisestä popista, rockista, iskelmästä tai jopa klassisesta musiikista. Jotkut voivat myös pitää perinnetanssimusiikista. Tärkeintä on, että musiikki tuo heille iloa ja nostalgiaa.