Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat! Miten paljon ehditte?

Siivoilija
06.10.2023 |

Otsikko on vähän hölmö, mutta siis. Jos olet esimerkiksi jollain liikenneasemalla, tai vaikka cittarissa töissä, kuinka paljon teillä on työaikaa (luettele suht tarkkaan kaikki mitä siivottavaa on), ja miten TARKKAAN saatte asiat oikeasti tehtyä? Ruvennut itseä mietityttää että onko sitä oikeasti vaan ihan hiton hidas ja muutenkin epätarkka ja p*aska, vai onko kenties vaatimukset ihan typerät verrattuna siihen paljonko aikaa on ja työtä. Taukoja en pidä, pikakävelen, ja teen jotain kokoajan. Ja ottaen huomioon että asiakkaita ravaa sotkemassa sitä mukaa kun teet töitä.
Ehdittekö siivota seiniltä ja lattioilta joka ikisen pienenkin tahran? Pesettekö ikkunat täydellisen puhtaaksi vai käyttekö ne vaan perusteellisesti läpi ylhäältä alas? Moppaatteko kaikkien kaappien ja hyllyjen alta vai näkyviltä paikoilta? Jos vessan seinät on kirjoiteltu taas täyteen, hinkkaatko irti? Jne...
Aikaa on siis muutama tunti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kauppaliikkeessä on jaksotettu viikon päiville alueet jotka siivotaan. Hyllyn aluset mopilla siivotaan ja tietysti mielellään kaikki roskat alta pois. Lasit vaan tahrat otetaan. Peruspesu erikseen. Häiritseväöt tahrat poistetaan päivittäin.

Vierailija
2/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei tehdä nykyään joka päivä vaan työt jaksotetaan eri päiville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juosten kusten on metodi, millä ehtii, muuten ei. Sairaala.

Vierailija
4/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala, pitäkää ne tauot!!

Tämän takia jatkuvasti nipistetään käytettävissä olevaa siivousaikaa, kun tehdään taotkin töitä ja ilmaista ylityötä.

Koska työnantajan mielestä aina voi vielä vähän tehostaa.

Vierailija
5/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinulla on lista töistä mitä tehdään milloinkin?

Vierailija
6/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa sitä oppii hahmottamaan mitä on tärkeää siivota ja mistä voi joustaa, että pysyy siisteyden illuusio yllä. Siis näyttää siistiltä, mutta on varsinaiset mikrobipesät. Just nurkat ja kaapin alustat mopataan, sinne se pöly kertyy. Kävely alueelta mopataan vain näkyvä roska.

Naurattaa vain tuo koronan ajan "pidämme hyvästä hygieniasta huolta ja pyyhimme kosketuspinnat useamman kerran päivässä". Ai kuka pyyhkii? En minä ainakaan, kun ei sitä aikaa ole. Ja mä pidän taukoni. En voi tehdä 8 tuntia fyysistä työtä sillä aamupalan höyryillä. Tarviin energiaa.

Vierailija
7/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä osastolla? T. Itse juosten kusten päivystyksessä.

Vierailija
8/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkalainen, sekalaiset aikuisten vuodeosastot. 

Vierailija
9/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota keikkaa päivystyksestä. Siellä vaan hullut vakkarit. T. Hullu vakkari

Vierailija
10/12 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota keikkaa päivystyksestä. Siellä vaan hullut vakkarit. T. Hullu vakkari

Jep, 17 sissivuotta on kyllä opettanut perusteet, tietää mitä välttää. Jaksamista sinne, minä en enää pystyisi.

Vierailija
11/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä, unohdin jo koko ketjun. Juu, kyllä on lista asioista mitkä tehdään milloinkin, mutta meinasin tällä ne asiat tehdään joka päivä (6pv viikossa tulee näiden päälle ylimäärästä). Esimerkkinä siis joka päivä myymälän/liikenneaseman lattian pesu koneella (ensin enimmät liat mopilla), ikkunalaudat, ikkunoiden pyyhintä, kosketuspinnat, vessan puhdistukset mihin kuuluu kaikki peilit, tasot, pöntöt, lattian moppaus kuivalla ja märällä, paperit tietty, roskat, kokoustila jne.. Kauan tässä normaalisti kestäisi ns. ammattisiivoojalla..? Ja sitten joinain päivinä on sitä ekstraa esim. henkilökunnan tilat jotka myös siivotaan kokonaan. AIkaa siis työilmoituksen mukaan menee alle 3h.. Menee nimittäin ''vähän'' pidempään itselläni. Pyrin tekemään kaiken pakollisen niin hyvin ja kiirellä kuin mahdollista mutta sanomista tulee.

Vierailija
12/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on liian tiukka mitoitus. Niinkuin aikaisemmin joku sanoikin niin ajan mittaan oppii katsomaan missä voi ottaa lepsummin. Tällaisissa kohteissa ainoa vaihtoehto on, että vain näyttää siistiltä, vaikka ei oikeasti ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi