Matkalle vauvan kanssa!!!!!!!
Eli Thaimaaseen 4kuisen vauvan kanssa olemme menossa.
Kertokaa ihan kaikkea mitä pitää hankkia ja ottaa huomioon, lentomatkoilla, paikanpäällä, kulkemiset ymym.
Itse en oikein osaa varmaan ajatella mitään koska en ole itse koskaan matkustanut lentokoneella minnekään.
Eli kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita!!
Kommentit (6)
Alla linkki aiemmin käytyyn keskusteluun, mitä pitää ottaa huomioon vauvan kanssa matkustaessa.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3647291&p=&mpage=1&tmode=…
kirjoittelinkin juuri pitkät sepostukset toiseen ketjuun. Mutta tuosta aurinkorasvasta sen verran, että alle 2 vuotiaalle eivät suosittele sitä täällä Suomessa. Meillä ei kuitenkaan ollut lomalla muuta mahdollisuutta, sillä vauva paloi jopa varjossa, eli otimme 10kk rasvan käyttöön. Kokeilimme suojata ensin ihoa talkilla, mutta se varisi nopeasti pois, eikä suojannut. Matkakohteessamme (Brasiliassa) myös toinen äiti laittoi lapselleen rasvaa, vaikka vauva oli vasta 4kk. Brasilian oma suositus rasvoille oli 6kk. Mutta kumpi sitten on pahempi, palanut iho vai rasva. Minä veikkaan, että palanut iho...altistaa ihosyövälle ja voi pahimmillaan jättää jopa pysyviä arpia ihoon.
siis alle 1 vuotiaalle eivät suosittele Suomessa :) painovirhe!
eikä voi suojata ihoa esim vaatteilla, niin kannattaa laittaa aurinkorasvaa, jossa on fysikaalinen suoja. Kaikissa lasten omissa aurinkorasvaissa kait onkin, mut se mainitaan aina erikseen. Eli se ei imeydy ihon läpi.
Saatan olla väärässä mutta muistelisin että myös vauvoille sopivaa aurinkorasvaa löytyy, sen vauvaversion juju tais olla siinä että siitä ei imeydy ihoon mitään suojaavia aineita vaan jää ihon pintaan ja heijastaa säteitä pois tai jotain..:)
saako sitä laittaa vauvalle?